Hoe onderhouden jullie je Barefoot zadel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WeCo

Hoe onderhouden jullie je Barefoot zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 17:20

Nou ja, de vraag spreekt denk ik voor zich. Hoe onderhouden jullie je barefoot zadel. Het is zoals mij gezegd is, onderhoudsvrij. Maar klopt het dat je er dus echt niets aan hoeft te doen ?? En wat doen jullie met je barefoot om het mooi en schoon te houden ?

Caira

Re: Hoe onderhouden jullie je Barefoot zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:24

Ik heb hem nu 2 jaar en heb er echt nog nooit iets aan gedaan

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:30

Ik heb een zwarte, al vijf jaar. Ik doe er af en toe wat zwart leervet op, zodat de kleur beter blijft (hij is inmiddels een stukkie grijzer geworden door het intensieve gebruik). De fenders vet ik ook af en toe in (na schoonmaken met zadelzeep), ik vind het niet fijn als die zo hard/ stug zijn.
Pad af en toe in de was en in deze tijd regelmatig afborstelen ivm verharen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:54

Ik heb mijne een keer ingespoten met polyboy spray.. Ik heb hem al een aardig poosje.. Maar verder geen onderhoud..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:14

Onderhoud dat bepaald eigenlijk ieder voor zich :)

Als je de spullen eigenlijk netjes houdt en niet teveel ermee in de troep en nattigheid komt , dan hoef je er weinig of niks aan te doen.

Maar rij je bvb. regelmatig in de regen of aan zee of zitten je spullen onder de modderspetters dan is het natuurlijk wel zo netjes om het geheel even goed schoon te maken zodat het niet in gaat bijten of schimmelen o.i.d. , vooral bij leder :)

En als leder door het gebruik wat stugger wordt dan is het natuurlijk wel fijn om het regelmatig met een dressing of olie o.i.d. te behandelen zodat het soepel en "gezond" blijft :j

Heb je een DryTex zadeltje dan is het helemaal simpel , hooguit een keer met wat water en desnoods afwasmiddel de ergste rommel eraf wrijven Of cockpitsprays voor de auto , of speciale Wintec sprays voor kunststof , dat kan ook :)