wat geef jij uit aan een pony zadel???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wat zou jij uitgeven voor een pony zadel ???

tot 50 euro
1 (1%)
50-100 euro
4 (5%)
100-200
11 (14%)
200-300
9 (11%)
300-400
13 (16%)
400-600
10 (12%)
600-800
7 (8%)
meer als het maar goed ligt...
23 (29%)

Totaal aantal stemmen: 78

endorable

wat geef jij uit aan een pony zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:53

Ik ben benieuwd wat de meeste mensen hier op bokt willen uitgeven voor een klein(14-16 inch) ponyzadel.
aangezien ik het gevoel heb dat mensen de laatste tijd enkel een goedkoop zadel willen voor kleine pony's
en de kwaliteit en pasvorm niet meer uit maakt.
Terwijl de betere merken zoals stubben bates, prestige,pesoa juist ook steeds meer ponyzadels maken.En deze ook meer en meer 2e hands te vinden zijn.

(van die zadeltjes om echt van te watertanden :~ )

Ook ben ik benieuwd of mensen voor een kunstof of leren zadeltje gaan.
en wat voor merk?
Zouden jullie voor een nieuw of 2e hands zadel gaan??

zouden jullie ook graag willen beargumenteren waarom je voor een zadeltje een bepaald bedrag uit wil geven.

zelf heb ik me laten verlijden mijn werkeloze passier vzh zadel om te ruilen naar een zgan bates dressuurzadel maat 15 inch.
(kon de verleiding niet meer weerstaan aangezien dit voor mij echt een droomzadeltje was/is .

hiereen aantal voorbeelden om in de verleiding te komen :D :D

AfbeeldingAfbeelding
http://www.vtosaddlery.com/prodimg/pres ... jumper.JPG
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-02-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's toegestaan, 1 omgezet in link.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:32

als je het kan betalen zou ik voor een nieuwe gaan. persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de A merken,zoals Kieffer,stubben,enz,omdat vaak toch blijkt dat deze zadels kwalitatief gewoon super zijn.

dat het past is uiteraard het belangrijkst

capopjekop

Re: wat geef jij uit aan een pony zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:35

Ik heb zelf een norton rexine zadeltje op mijn shettert liggen. Het past goed en het ruitertje vindt het lekker zitten. De prijs 79,95. Ik ga niet de hoofdprijs betalen voor een zadel dat maar heel af en toe gebruikt wordt. Mocht dit op den duur niet passen of het ruitertje gaat intensief rijden, dan komt er wel een ander, duurder zadel. Maar nu vind ik dat zonde van het geld.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:25

ik heb voor mijn pony een nieuw massimo zadel gekocht (16,5" ).
heb het drie jaar gebruikt. vond belangrijk dat het goed paste en dat het lekker zat. Nu past het dus niet meer en staat te koop.
En heb hierbij ervaren dat mensen echt een zadel zoeken voor max 300 euro.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:22

Ik zou voor een leren zadeltje gaan, maakt niet uit of hij nieuw of tweedehands is, zolang hij maar goed op je pony ligt. dat is toch echt wel het alleralleraller belangrijkste!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:11

Het liefst ga ik voor leer, nieuw zolang het maar goed ligt.

Die bates is inderdaad om te kwijlen, die in het cognac is nog véél mooier! Ik blijf stil hopen dat iemand nog aan de bates in cognac in 16 inch kan komen. :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:17

wij komen ook voor die kleintjes op zadelpas
dat vinden de meeste pony eigenaren te duur en onzin ..

hebben hier degelijke zadels , daar NOOIT vraag naar
de goed kopere doch geen slechte 175/250 euro kunststof of lederen
zadeltjes vind men meestal al te duur :=

echt als we een dubbeltje per keer dat men vroeg of we niet iets goedkopers hebben voor die kleine ponnytjes .. was k rijk :D

maar voor minder en dan geen pinokio type .. die verkopen we liever niet :o
dan kom je in de karton leder categorie

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:23

Mijn ponyzadel (wintec van 16,5 inch) was €330 nieuw! Er ging €40 af, omdat ik deze bij het passen al betaald had. Dus ik betaalde voor het zadel, en de zadelmaker uiteindelijk maar €330! Een koopje vind ik zelf :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:25

en dan bedenken dat een in zeer goede staat zijnde
wintec voor 175 nog niet aan de straat stenen
te slijten zijnde zadel blijkt te zijn ...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:28

ik ga van de zomer een nieuw zadel kopen voor mijn pony. En het maakt me niet uit wat het gaat kosten, als het maar past...
zou leuk zijn als ik voor 500,- klaar was, maar misschien wordt het wel een Wow, en ben ik boven de 2000 kwijt...
Iedereen om mij heen verklaart mij voor gek, dat ik dit voor die kleine pony uitgeef, maar het moet toch gewoon passen?
hij is erg lastig met zadels, dus ik wil iets wat goed past...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:30

Ik vind een goed zadel heel belangrijk.
Mijn dochter was 11 jaar en had een C pony,daar lag een 16,5 inch hulsebos op.
Nieuw gekocht.
Zelf rij ik ook met een hulsebos,vind het fijne zadels.

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:46

Ik heb net voor mijn D-pony'tje een euroriding diamont laten aanmeten.
Niet bepaald goedkoop, maar het lag meteen super en ze liep meteen veel beter.
Ik zou ook niet weten waarom een paard een duur zadel nodig heeft, maar een pony niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:49

Voor mijn pony heb ik wel een duurder (westernzadel). Maar met haar wordt veel meer gereden dan op mijn shet en ik ben in verhouding ook zwaarder. Dan vindt ik kwaliteit ook belangrijk, naast de pasvorm.

En geen een paard heeft een duur zadel nodig, wel een passend zadel. Als het zadel goed past, dan maakt het niet uit hoe duur of goedkoop een zadel is. Maar goed dat is mijn mening :)

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:56

Als je serieus met je pony wilt rijden, vind ik ook dat je hier serieus materiaal voor zou moeten aanschaffen. Het is het belangrijkste dat het zadeltje goed past, met tot resultaat dat je ponytje ook fijner zal lopen. Goedkoop blijkt uiteindelijk vaak duurkoop.
Zelf heb ik voor m'n shet een 15" Wintec 500 dressuur. Deze hebben we 3 jaar geleden nieuw gekocht en er later door de zadelmaker een voorsingel-stoot in laten 'bouwen'. Het zadeltje ligt fijn en doet het tot nu toe erg goed.
Voor een rondere en kleinere shet ben ik trouwens nog op zoek naar een degelijk en fijn vzh-zadeltje, iemand tips toevallig :D?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:00

:D ... hoe breed hoe klein

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:01

Nickyu :D ; ik pb je wel eventjes, voordat we teveel offtopic gaan _O-

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:11

Als ik het zo zie ben ik zeker wel verrast dat mensen voor een kleine pony toch een beter zadel willen kopen.
helaas heb ik wel het gevoel dat het in de praktijk anders ligt, je ziet ze hier op bokt en marktplaats ook steeds vaker aangeboden
"van die kartonnen zadeltjes" die in mijn ogen nog geen euro waard zijn.

Zelf was ik blij dat ik mijn zadeltje kon ruilen voor een ander zadel (vriendin was het er niet mee eens dat ik hem kocht , aangezien de pony al een zadeltje heeft en geen ruitertje meer). Maar het was een nette prijs denk ik :)

@xfioon
hebben ze wow dan ook kleiner als 16 inch???
met kleine zweetblaadjes en alles :Y) ??

Wat voor merk zouden jullie echt graag hebben voor jullie a,b of c pony??
zijn er hier ook mensen die een goedkoop/slecht zadel hebben gekocht en zich bedacht hebben dat het toch niet goed was???

wat vinden jullie trouwens van de ""echt oude bruine zadeltjes ""??
zelf had ik er zo een en de zadelmaker vond het een goede koop al 2 jaar lang veel plezier van gehad.

om op de reactie van nickyu in te gaan:
vraag ik me af van wat jullie vinden van de prijzen van de 2e hands leren a-merkzadeltjes??
ik vind ze relatief duur maar ze worden weinig aangeboden en nieuw kopen word zo ook aantrekkelijk aangezien ze meer waarde houden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:14

Maar ik denk dat de mensen die wel een goedkoop zadel kopen hier niet meepraten.

Ik wil voor mijn grote C graag een wintec kopen. Ik wil weer springen en ze past echt heel weinig zadels omdat ze een korte rug heeft en ontzettend breed is. Heb er bij de ruitershop 20 gepast en er was maar een zadel dat goed lag. Dat mocht ik met korting meenemen voor 900 euro. Voor die paar keer springen vind ik dat echt te gek. Ik zit meer aan een bedrag van rond de 300 euro te denken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:18

Citaat:
om op de reactie van nickyu in te gaan:
vraag ik me af van wat jullie vinden van de prijzen van de 2e hands leren a-merkzadeltjes??
ik vind ze relatief duur maar ze worden weinig aangeboden en nieuw kopen word zo ook aantrekkelijk aangezien ze meer waarde houden.

momenteel merken we , niet alleen voor de kleine maten , dat zodra zadel 1 x op pony gelegen heeft en dus 2e hands is
voor niet meer dan 50% vd nieuw waarde weggaat

in de kleine maten zijn er relatief weinig 2e hands a merk zadels
en een nog veeeeel kleiner publiek ...

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:22

capopjekop schreef:
Maar ik denk dat de mensen die wel een goedkoop zadel kopen hier niet meepraten.

Ik wil voor mijn grote C graag een wintec kopen. Ik wil weer springen en ze past echt heel weinig zadels omdat ze een korte rug heeft en ontzettend breed is. Heb er bij de ruitershop 20 gepast en er was maar een zadel dat goed lag. Dat mocht ik met korting meenemen voor 900 euro. Voor die paar keer springen vind ik dat echt te gek. Ik zit meer aan een bedrag van rond de 300 euro te denken.

ja dat gevoel had ik ook al :Y)
dus een oproep aan alle mensen die een goedkopere hebben vertel jullie ervaringen :D *\o/*

Ik kan zeker begrijpen dat mensen een goedkoper zadel kopen voor een ab-pony aangezien de meeste pony,s in aankoop niet veel kosten en de mensen meestal geen zadel voor zichzelf kopen, maar voor hun kind of iemand die op de pony rijdt.
zelf heb ik ook eerst een goedkoop zadeltje gekocht(2e hands) en daar vind ik niks mis mee.

en @capopjekop als je weet wat past kan je altijd 2e hands op zoek , heb ik voor mijn grote ook gedaan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:24

Toevallig zag ik die Bates van de voorbeeldfoto gister in de Divoza liggen. Sorry, maar 865 euro vind ik veel te veel voor een zadel waar mijn zusje maar 2/3 jaar op kan rijden. Zoveel geld zouden wij hier echt niet aan besteden. We hebben een goed zadel van de markt, jaaaaaren terug voor 50 euro gekocht in de tijd dat spullen voor kleine pony's alleen op de markt te vinden waren. Toen ik te groot was voor onze B pony is ze niet meer op wedstrijd uitgebracht, en hadden we ook niet echt nieuwe spullen nodig, daarbij waren & zijn de spullen die ik toen had nogsteeds goed en wordt dat ook op betreffende pony door mijn zusjes gebruikt. We hebben de 'revolutie' een beetje 'gemist'.
De meeste 17 inch zadels passen ook wel op een B/C pony, mijn springzadels passen ook gewoon op onze B pony en we hebben een 16 inch veelzijdigheidszadel voor een van de D pony's, waar mijn ene zusje ook mee rijdt op de B pony. Het andere zusje heeft daar nog een te kleine kont en te korte benen voor.

Kunststof zullen wij niet meer aan beginnen, we hebben 1 keer zo'n zadel gehad, maar dat nooit weer. Was binnen een half jaar al helemaal stuk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:25

Ik weet het merk niet meer :Y) Maar met een wintec moet het vast lukken, die hebben een verwisselbare boom als ik me niet vergis. Binnenkort maar eens een zadelmaker laten langskomen met wat zadels :)

Voorheen had ik een thorowgood maxam zadel voor haar van kunststof. Zadel heb ik toentertijd tweedehands gekocht. Helaas is Amber nogal breed geworden, waardoor het niet meer lekker lag.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:33

ik ben slecht :+

heb oa 2 kleinere pony's, en beide heb ik bewust gekozen voor een goedkoper zadel. ( wel passend uiteraard!)

de C pony heeft ondertussen al ruim 8 jaar een Kadet zadel die nieuw 200 gulden heeft gekost op d'r rug liggen.
toendertijd gestopt om er zelf op te rijden,maar haar oude zadel was toen net kapot gegaan dankzij de fabriek die hem had laten vallen bij een routinereparatie :+
we hadden bepaald geen behoefte om honderden euro's uit te geven aan een pony waar we zelf toch niet veel meer mee zouden doen.
via onze zadelmaker wel netjes correct laten aanmeten, maar het blijft een cheapy cheapy zadel natuurlijk ;)
uiteindelijk blijkt het best een goede koop, want zadel voldoet nog altijd prima en past erg netjes.

2de zadel is een soort Pinokkio achtig zadeltje, 10 inch.
2de hands gekocht voor 4 tientjes, en eigenlijk vind ik dit wel prima voor een papierloos shetlandertje van 88 cm :=
hoewel.. ik heb toen wel actief gekeken naar een volwaardig "echt"leren zadeltje, en was dan denk ik tot 150 euro gegaan als ik er eentje van 10 inch had kunnen vinden van leer.

m'n 2 andere pony's ( beide over de 1m50 hoog) hebben wel dure zadels, omdat ik er zelf actief mee rij.
eentje heeft een Passier en de ander een Kieffer.
beide aangemeten door een zadelmaker.

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:33

@mistid
865 :P
kwaliteit heeft zn prijs :)
koop je dezelfde in 17 inch ben je snel een paar honders euro meer kwijt en ligt het zadel op de lendenwervels ipv op de thoracale .

@capopjekop
wintec en zo ook mijn bates zadeltje hebben normaalgezien een verwisselbare boom. maar dit geeft natuurlijk geen garantie op passen

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:35

ik heb mijn zadel volgens mij voor 695 gekocht, rossner Amerika veelzijdigheidszadel richting dressuur