Verbijstering over bitten...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Verbijstering over bitten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:31

Nou hier komt hij dan moet even mijn verbijstering van me af schrijven...

Een paar maanden geleden was ik bij de ruitersportzaak.
Ik was op zoek naar een nieuw bitje. Ik reed op dat moment met een enkel gebroken bustrens.
Ik zei dat ik dit een prima bit vond en dat ik ook dubbel gebroken had geprobeerd maar dat mijn paard daar gewoon niet lekker op liep.
Ik was op zoek naar een nieuw bit omdat bij deze de bitringen heel groot waren in verhouding met het bit waardoor het bit te groot oogde. Dit was hij echter niet.

Dus ik met mn bit naar de winkel en vertel hoe en wat en vraag waar de enkel gebroken bitten hangen.
Zegt die vrouw nou die hebben we eigenlijk bijna niet meer. Dit is namelijk een stuk onvriendelijker dan een dubbel gebroken bit.
Dus ik zou een dubbel gebroken nemen. Dus ik vertellen dat ik dat geprobeerd had maar dat mijn paard dat helemaal niks vond en er een loopje mee nam. Dit terwijl hij normaal op mijn pinken te rijden is.

Zegt ze van ja dan moet u misschien dit DUBBEL gebroken bit eens proberen. Dat ligt beter in de mond. Hij is maar een kleine 200!! euro.
Dus ik nogmaals verteld dat hij met een dubbel gebroken bit een loopje met mij neemt.

Zegt ze ja maar wij verkopen bijna geen enkel gebroken meer want dat is minder vriendelijk. ANDERS MOET JE EENS EEN STANG PROBEREN OMDAT HIJ EEN LOOPJE MET JE NEEMT.

Nou mijn mond viel letterlijk open. Een enkel gebroken trensje is te onvriendelijk maar ik mag er wel gewoon een stang in hangen. Want ja die hadden ze er wel 20 hangen...
En dan hadden ze ook nog allerlei andere crea bitten met rolletjes, hefbomen etc. etc. noem het maar op.

Ben echt zwaar gefrustreerd weg gegaan en heb me in moeten houden om niet eens goed pissig te worden. Vond het zo stom!
Ga ik naar een andere ruitersportzaak. Geen ingewikkelde martelwerktuigen maar gewoon goede simpele bitjes. Het kan dus wel gewoon normaal.

Wat vinden jullie hier nou van? Ben ik de enige die zich aan dat soort acties ergert?

Roselique

Re: Verbijstering over bitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:34

Ik vind het een beetje heel klantonvriendelijk maar weet jij wel dat een enkel gebroken bit tegen het gehemelte van je paard duwd? Dan duwd een dubbelgebroken bit weer tegen het tandvlees.. Maar misschien was deze vrouw gewoon een tegenstander van een enkel gebroken bit, wat niet zou mogen als je een verkoper bent. Lijkt mij...
Beetje raare vrouw zou ik zeggen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:36

Ik snap je probleem, ze hoeven niet te bapalen waar jou paard goed op loopt, maar wat is er zo onvriendelijk aan een stang? (ik ga er vanuit dat ze een ongebroken trens bedoelde, dat deden ze bij mij ook)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:39

Ja ik weet dat IEDER bit voor en nadelen heeft. Ik rij ook wel eens bitloos maar daar is mijn paard niet altijd fan van..
En om met een jonge hengst tussen de merries te rijden terwijl hij niet altijd op bitloos reageert vind ik iets te veel risico's nemen haha...
Maar het was echt een grote zaak (landelijk bekend) waar meerdere mensen werken dus als het alleen haar mening was zouden er wel gewone enkel gebroken bitten hangen lijkt mij.

Galley nee echt een stang met scharende werking dus met meerdere ringen zeg maar. Weet nooit de goede woorden voor die dingen te vinden...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:41

Vreemd, je zou gewoon onbeoordeeld advies moeten krijgen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:42

lekkere verkoopster ben je dan, sorry hoor...
je hoord naar een klant te luisteren, en inderdaad, info is altijd goed! maar dit slaat nergens op.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:48

Hier in de buurt hebben we ook zo'n winkel. Ik ging ook voor een enkelgebroken omdat mijn paard een dubbelgebroken vastpakt. Dat was volgens hun niet mogelijk en verkochten ook alleen maar dubbelgebroken bitjes. Ook zou een 14cm voor mijn tinker veeeel te groot zijn een 12 was beter.
Op die momenten vraag ik me wel eens af of ze eisen kunnen stellen aan personeel in ruiterzaken.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:50

Ghisje Hihi je woont wel in de buurt dus zou heel goed kunnen....
Ik ga het hier alleen niet neer zetten maar ben wel benieuwd dus stuur je een pbtje!

EngeltjeS Ja met info en tips ben ik hartstikke blij maar mij iets opleggen vind ik toch echt niet kunnen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:52

@ laulau85, echt heel raar... maar een stang? echt met scharen?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:10

Jep echt een stang met scharen. Ze had ook nog een ongebroken bit liggen maar ze pakte een stang vast...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:20

Ik ben ook in die winkel geweest.......
Wilde een enkel gebroken bitje kopen voor een meisje dat met een manegepony KNHS ging sterten, die had zelf al een hoofdstel, dus ik dacht krijgt ze van mij een bit.
Dat werd bijna een lange discussie.... Maar ook ik wees subtiel op de rolletjes etc. en voreg of ze die wellicht vriendelijker vonden....

Ze hadden ook een mooi verhaal over waarom ik per se met een Anky dekje moest gaan rijden.

Ik kom er niet meer, kreeg een tegoedbon, wegens besteed bedrag en zelfs die heb ik weggegeven........

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:03

ik vraag me soms wel vaker af of de kennis in de zaken goed is. vooral bij de grotere winkels merk je dat ze soms echt niet weten waar ze over praten.. ik zorg altijd dat ik eerst zelf achtergrondinformatie heb via internet, mocht ik dan nog steeds vragen hebben dan wil ik het personeel nog wel eens vragen.. kom je dan met bepaalde argumenten dan kun je ze zowat horen nadenken

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:55

Raket haha ben ik dus niet de enige die het maf vond en dit meemaakte...

66996236 (lekker makkelijke naam...) ja heel raar soms. Ik vertrouw ook al lang niet meer het winkelpersoneel...

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:41

ja je hoort dat echt vaak dat het personeel er geen verstand van heeft... Maarja de mensen uit die winkels hebben er vaak ook helemaal geen opleiding voor gevolgd en verkopen liever een bit van 200 euro...

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:37

jij gaat naar die winkel om wat voor je paard te kopen zij word ervoor betaald om jou gewoon te helpen waar jij naar op zoek bent
zij hoort je niet tegen te spreken
jij weet toch beter hoe jou paard reageert op een bit dan zij!
gaat ze zeggen dat een enkel gebroken bit onvriendeljik is
en dan moet je met een trensje rijden!

sorry hoor maar dat mens is gek!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:39

lekkere boel daar,
ze moet gewoon doen wat jij vraagt en geen vooroordelen geven,

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:42

Wat een raar mens, ook echt het advies waar je op zit te wachten in een ruitersportzaak :n

Een bit die ik je wel aan zou kunnen raden is een Myler bit. Die hebben wij voor ons paard en dit bit verdeeld de druk. Erg fijn bit :j
Ze hebben ze in alle soorten en maten, ook speciaal voor jongere paarden. Kijk eens op de site: http://www.mylerbitsusa.com/

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:43

het ergste is dat ook ik zo al denk te weten om welke winkel het gaat, ben er ook geen fan van zeg maar ;-)

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:14

mss moeten we maar eens met zijn allen een klachtenbrief schrijven, lees dat er veel meer zijn met negatieve ervaringen bij die winkel...( en dat zelfs zonder een naam te noemen van de winkel) Of het veel nut zal hebben geen idee, maar ik rij er liever voor naar Drunen. Wel wat verder maar daar heb ik iig goede ervaringen. Ze luisteren naar je probleem en adviseren eerst, en dan kan je zelf alsnog beslissen. Precies zoals het eigenlijk hoort te zijn

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 19:20

Denk dat een klachtenbrief weinig uit zal halen omdat ze zelf denken dat ze goed bezig zijn...

En daarnaast denk ik dat het vaker gaat om het geld verdienen dan om het helpen van de klant. En dat is jammer genoeg bij veel winkels zo...