ja gister naar het bos geweest en er dus naast terecht gekomen in een blubberplas. opgestapt en doorgereden alleen zat ik dus onder de blub. had mn goede zadel erop en die is van leer. wat kan ik doen om te zorgen dat er zo min mogelijk schade aan komt. heb het in mn kast gehangen zonder hoes en kast ventileerd goed. dus kan het iniedergeval drogen. maar hoe nu verder?
Ik haal altijd even een babydoekje o.i.d. over het zadel heen en hang hem zo weg. Als je je zadel goed onderhoudt regelmatig even poetst en in het vet zet, is er niets aan de hand. Wel altijd even het zand eraf halen en niet laten drogen bij een kachel o.i.d. Maar dat is normaal ook niet goed
Na een onvrijwillig rengallopje over een bijzonder glad en blubberig pad ongeveer een jaar geleden zaten mijn paard, ik, mijn zadel, mijn hoofdstel en mijn laarzen hé-lé-maal vol met modder. Ik heb een handdoek nat gemaakt en daarmee voorzichtig de modder eraf geveegd (toen het nog nat was). Daarna heb ik met zadel zeep de laatste plekjes schoongemaakt. Direct daarna heb ik hem in de olie gezet.
Flutterby
Geplaatst: 22-02-10 13:44
opdrogen, zand erafhalen me teen zachte borstel... zadelzeep erover om het restej eraf te halen.. góed invetten zorgen dat het zand eraf is iig, dat lukt bij ons heel goed met die lederzeep die je kan sprayen