. Tijd voor een echt nieuw zadel, maar de keus is zo groot en het aanbod zadelmakers/passers eveneens. Ik weet het gewoon even niet meer. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren maar ik ben er nog steeds niet uit. Een aantal punten van belang in het kiezen van een juist zadel voor ons.
- Mijn merrie is smal in de schouders en redelijk rond op de ribben, 1,62m hoog, vrij hoge doorlopende schoft, iets weke en dakvormige rug. Het probleem waar ik met haar tegen aanloop is dat een zadel vaak gaat wippen aan de achterkant en in het middel niet draagt, achterover ligt of op de schoft ligt terwijl de boom qua maat goed is. Ze heeft een zadel met kussens die er voor zorgen dat het gehele zadel wat hoger op het paard ligt dan bij een gemiddeld zadel.
- Ik ben 1,76 lang, heb lange benen, maatje 38 met een platte kont (heb momenteel een 17 inch stubben tristan extra dressuurzadel waar ik goed in pas) Daarom zoek ik een zadel met een zit waar het dieptepunt ver naar voren ligt en een smalle taille heeft. Verder heb ik graag een dijbeenwrong en heb m'n knieen wat dat betreft graag zo veel mogelijk vrij.
Mijn budget is ongeveer 1500,- euro.
Nu zoek ik ook een goede zadelmaker/passer die zijn werk ook echt goed doet. Met welke zadelmakers hebben jullie goede ervaringen? Mijn paard staat in de buurt van Gorinchem.
Ow, kom alsjeblieft niet aan met een WOW zadel. Dat is geweldig prachtig en mooi maar daar heb ik het geld niet voor en ik ben er van overtuigd dat ik voor mijn butget ook een goed passend zadel voor ons beiden moet kunnen vinden.