zadelpassers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pixiewixie

zadelpassers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:22

Ik ben druk op zoek naar een zadel en daarbij ook een goede zadelpasser, wat zijn over het algemeen de beste merken van zadels
of laat je het beste gewoon eentje op maat maken?
Kennen jullie een paar goede zadelpassers?
alle tips welkom *D

Plox

Re: zadelpassers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:35

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:59

Ik heb zaterdag van rijs op stal gehad voor mijn pony,en ik ben erg tevreden.
Hij keek heel goed naar de rug van m'n pony en naar mijn zit. Ze komen gewoon met een busje naar je toe met heel veel zadels(de meeste goede merken hebben ze wel), en passen het zadel dan aan naar jou paard.

Edit: En ze doen ook nog aan inruil(korting), dus als je je oude zadel kwijt moet is dat erg handig. ;)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:10

wat zijn over het algemeen de beste merken van zadels Passier, KN, Kieffer, Stubben, Wow.....
of laat je het beste gewoon eentje op maat maken? Ik heb 2 zadel's op maat laten maken omdat m'm paard een moeilijke rug heeft.
Kennen jullie een paar goede zadelpassers? http://www.bestfitzadelservice.nl
http://www.happyhorseadvies.nl/
Bij Bestfit heb ik een KN op maat laten maken, en een ander dressuurzadel ingeruild.
Met happyhorseadvies heb ik zelf nog geen ervaring, maar ben er een keer bij geweest bij iemand toen ze een zadel aan wilde laten meten. Het paard werd helemaal opgemeten, en ze mocht verschillende zadel's uitproberen. Je kon duidelijk zien dat haar paard op lucht veel mooier / beter liep :D. Als t lukt wil ik dit jaar door haar flair in laten bouwen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:47

In welke omgeving zit je en voor wat voor paard zoek je wat? Niet ieder goed merk is ook goed voor het bewuste paard.

Taartdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:41

Ik heb goede ervaring met Feike Bruinsma,zit in het noorden van het land, komt aan huis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:52

Idd handig om aan te geven waar je woont. Wij hebben ook goede ervaringen met bestfit, zadelmaker kwam op stal om te passen, en gelukkig voor ons was er een tweedehands zadel wat het beste paste op ons paard. Op maat laten maken hoeft dus niet, wel belangrijk is goed aan laten meten en ook af spreken dat je een zadel minstens 1 week op proef mag hebben.

0Annemarie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:58

Ik had zelf Wenting uit winterswijk.. ben er erg tevreden over!
(appeljack Eindhoven hoor ik slechte verhalen over....)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:06

Nou Bestfitt ben ik echt helemaal GEEN voorstander van. Heb hem aan 't werk gezien en dat ging echt nergens over. Meisje hoefde niet te rijden en het zadel werd gepast terwijl de pony een bondje op z'n rug had!!