Nieuw zadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

Nieuw zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 09:32

Hallo, ik heb de nieuwe wintec(2000) onlangs aangekocht ..en hem laten passen.
Volgens die mevrouw lag hij goed maar nu ik thuis ben heb ik toch zo mijn twijfels..Het sluit nog niet helemaal aan op de rug vind ik, en als je erop zit kantelt het ook naar achter heb ik de indruk...voel je wel als je erop zit.
Het is nu wel een heel nieuw zadel dus kan het zijn dat ik het gewoon teveel naar voor heb gelegd, of zou het door meermaals gebruik nog uitzetten?
ik zal er eens een foto van maken ook voor de duidelijkheid.

Somebitch

Re: Nieuw zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:40

Tja is natuurlijk altijd moeilijk te oordelen, vooral vanaf een tekst. Ik ben benieuwd naar een foto, al kan je daar ook niet goed uitsluitsel over vertellen.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:41

ben ook benieud naar een foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:22

Als je het niet vertrouwd laat een andere zadelmaker komen! beter 1 keer te veel dan te weinig. Een zadel hoort bij het passen gelijk goed te liggen. En niet na meerdere keren gebruiken.

Dus laat een zadelmaker komen! liever 1 keertje te vaak dan 1 keer te weinig!!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:28

Zadels zetten meestal niet uit door gebruik. Naar achteren kantelen klinkt alsof de boom te klein is, maar bij een Wintec kan je die makkelijk vervangen. Heb je geen foto?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:04

ik ga er morgen eentje maken en zal hem er dan opzetten. Ja, wa zijn al 1 boommaat groter gegaan maar kan natuurlijk altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:35

een grotere boom maat lost het echt niet altijd op hoor.. soms zijn de vorm van de kussen niet goed voor je paard zijn rug.. Dus klooi niet verder aan en laat een andere zadelmaker komen.

Wij van bokt kunnen niet vanaf een foto zeggen of je zadel past.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 17:13

Anoniem schreef:
een grotere boom maat lost het echt niet altijd op hoor.. soms zijn de vorm van de kussen niet goed voor je paard zijn rug.. Dus klooi niet verder aan en laat een andere zadelmaker komen.

Wij van bokt kunnen niet vanaf een foto zeggen of je zadel past.

Ik klooi niet aan. en ik heb nooit beweerd dat hier DE oplossing zou gevonden worden via een foto. Maar ik mag wel iemand zijn mening hier omtrent vragen, heb er geen ervaring mee en hier zijn mss mensen die er wel ervaring mee hebben. Tenslotte kan ik er alleen maar uit leren. En heb al een andere zadelpassservice gecontacteerd om eens langs te komen.
Heb al veel gehoord van zadels die naar voor kantelden etc maar nu het mijne naar achter kantelt was ik hier wel eens benieuwd om..en zoals ik in mijn beginpost al zei kon ook zijn dat het aan mij lag, teveel naar voor gelegd enz. Maar soms ga je jezelf er zo blind opstaren.
Heb het zadel immers ook nog maar enkele keren gebruikt en dan alsnog wat stappen en een heel klein stukje draf vanwege de slechte buitenbak. Voor hetzelfde geld komt nu mss bij 2de passervice uit dat het toch niet voor haar bestemd is en dan is dat zo..ze moet niet met pijn bereden worden, ik merk het liever nu op als het negeren en binnen enkele maanden problemen.

De foto zal jammer genoeg niet voor vandaag zijn lig hier met koorts.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:23

als je er niet zoveel vertrouwen in hebt, zou ik bij een ander zadelpasserij winkeltje vragen of ze kunnen kijken omdat je het niet zo vertrouwd.

0Annemarie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:57

Het beste is inderdaar er iemand anders naar te laten kijken, op stal heb ik het al vaker gezien dat een zadel op maat gemaakt zou moeten zijn en het paard roch rugklachten krijgt!
Je hebt natuurlijk wel kans dat de andere zadelmaker geld aan je wil verdienen en roept dat het niet past =S

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 18:35

0Annemarie0 schreef:
Het beste is inderdaar er iemand anders naar te laten kijken, op stal heb ik het al vaker gezien dat een zadel op maat gemaakt zou moeten zijn en het paard roch rugklachten krijgt!
Je hebt natuurlijk wel kans dat de andere zadelmaker geld aan je wil verdienen en roept dat het niet past =S

De andere zadelpasser is mijn eigen lesgeefster zij doet dit ook, ken haar al een lange tijd en ze is dus wel te vertrouwen.
Ja,Annemarie maar weet je ik laat speciaal iemand komen en als dit echt zo is dat het niet past ..jah dan denk je dat je het goede doet.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:41

Als je twijfelt of je zadel goed ligt is dat meest niet voor niets,meestal is je eigen intuitie wel goed hoor.
wat je beschrijft klinkt als een slecht liggend zadel,als je een passend zadel op een paard legt hoort het aan te sluiten en te liggen,niet te kiepen of te wiebelen.
En het valt me op hoe vaak dit gebeurd,hoe kan dat toch?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 13:58

Op dit topic mag een slotje , heb het zadel door iemand anders laten nakijken en idd zoals mijn intuitie aangaf past het niet, of althans niet goed genoeg om op door te blijven rijden.
Toch bedankt voor de tips hier:)