Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus ook kijken wat tijden het proefrijden voor jou het fijnste zit vzh of spring.. marise83 schreef:ja idd een goede zadelpasser laten kijken.. maar wat het fijnste zit is persoonlijk.. ik heb net een nieuw zadel, en ik wilde eigenlijk vzh ook voor het buitenrijden, maar uiteindelijk zat ik in een dressuur beterdus ook kijken wat tijden het proefrijden voor jou het fijnste zit vzh of spring..
) Ik ken de rossners zadels niet, maar je moet ook rekening mee houden dat je paard nog wat breder gaat worden aangezien hij jong is. Dus even informeren of het zadel ook nog goed zal liggen als hij wat breder zou worden en anders eventueel voor een goedkoop 2e handsje gaan?
noekje schreef:Ik zou denk ik voor een vzh zadel zou gaan. Zelf vind ik springzadel met buitenritjes niet erg comfortabel zitten, omdat je in zo'n houding wordt gedwongen. (Maar jouw kontje moet erop) Ik ken de rossners zadels niet, maar je moet ook rekening mee houden dat je paard nog wat breder gaat worden aangezien hij jong is. Dus even informeren of het zadel ook nog goed zal liggen als hij wat breder zou worden en anders eventueel voor een goedkoop 2e handsje gaan?
, dan een iets gerichter antwoord;