Tekna dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Tekna dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 13:19

Wie heeft er al een? En hoe is ie in gebruik. Goede kwaliteit zit hij lekker goede pasvorm? Ook geschikt voor paarden met hoge schoft?

MarimaCarona

Re: Tekna dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:52

heb ze laast gezien bij Divoza, maar ik vond de dressuur nu niet echt om blij van te worden. het is een heel ander zadel dan bv. rossner, pagony, kn of passier

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:26

Het is kunststof of niet?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 19:03

ja is kunststof

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:57

Tekna is pas op de markt, maar is uitgebreid getest door diverse ruiters voordat het geproduceerd werd. De kussens zijn gedeeltelijk wolgevuld, dus zijn gewoon bij te vullen door de zadelmaker. Qua zit kan ik alleen m'n persoonlijke mening geven, ik vind het een lekker zadel wat voldoende steun geeft maar je benen niet vastzet, maar ik heb hem alleen op de zadelbok geprobeerd.
Het beste wat je kan doen is gewoon een zadelmaker langs laten komen als je echt interesse hebt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

patricka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:28

ik heb eergister een tekna zadel gehaald en gister voor het eerst mee gereden. echt een supepr fijn zadel. je ziet bijna niet of hij van kunstof is.
de zit is lekker zacht en je benen kan je goed kwijt. ik had eerst een kieffer zadel maar deze doet er zeker niet voor onder!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:44

Ik ben heel erg benieuwd naar de lengte van de kussens, weet iemand dat?

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:45

Ligt aan de maat en het model, en natuurlijk hoe je ze opmeet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:06

MarimaCarona schreef:
heb ze laast gezien bij Divoza, maar ik vond de dressuur nu niet echt om blij van te worden. het is een heel ander zadel dan bv. rossner, pagony, kn of passier

Logisch, want het is ook van kunststof, de kussens zitten heel anders aan de boom, enz.
De kussens van de Tekna zijn mooi zacht, maar ook erg dun. Hierdoor zou je dus dicht bij je paard moeten zitten. Of dat fijn rijdt weet ik niet, want ik heb het zadel alleen even op een bokje gezien.
En zo vond ik het een mooi zadel met tenminste eens beugelriemhaken van rvs, die kwalitatief goed ogen. Wintec heeft een open haak, dan verlies je je beugels veel eerder. Dit zijn normale haken waarbij de achterkant kan scharnieren.
Of het verstandig is om de boom te laten aanpassen, daar twijfel ik wel over. Ik denk dat je toch gewoon eerst de juiste boommaat moet kopen. Met infrarood verwarmen en verstellen betekent toch al snel dat je een scheef zadel krijgt.
Tweedehands moet je dus zeker weten dat er nooit iets aan de boom gedaan is.
ditzelfde geldt ook voor Kieffer.