Rossner Amerika Plus

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olita

Rossner Amerika Plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 08:24

Hoi iedereen

Ik heb een vrij brede fjord. Zou dit zadel kunnen passen?
Wie heeft hier ervaring mee? ik ben op zoek naar een nieuw zadel met een vrij diepe zit.
Ik ben niet zo fan om een zadel te kopen, zonder eerst te checken hoe hij ligt.
Ik heb veel gelezen dat men divoza niet zo geweldig vindt met hun passervice... toevallig vindt ik de rossner modellen wel de mooiste om te zien.

aslo

Re: Rossner Amerika Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:15

Weet niet of het nog zo is, maar Rossner is (was?) maar in 1 boommaat verkrijgbaar en das medium. Dit gaat niet passen op een brede Fjord.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:34

Ik heb hem gehad op een Welsh x Fries, die pony had redelijk veel schoft en daarop past hij nét, was eigenlijk te smal. Ik zou het niet doen :n

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:08

Moderatoropmerking:
Reactie waarin een zadel wordt aangeboden verwijderd. HAR is een informatief forum, als je een zadel wilt verkopen kun je een topic openen op het daarvoor bestemde verkoop forum, reacties in EA stijl zijn hier niet toegestaan.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:11

ik zou voor een breed paard inderdaad geen rossner nemen daar het wel fijne zadels zijn (heb er 2)
Ik heb voor onze brede paard (merens) een merano met brede boom dit zijn ook goede zadels
Ik had geen problemen met divoza met de zadelpas service

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:16

Volgens mij heb je een rossner amerika plus wel met een brede boom, een paard die ik red voor iemand met weinnig tijd had er ook 1 en die was aardig dik. ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:18

Boom rossner's kunnen aangepast worden :j (tot in hoeverre weet ik niet maar de mogelijkheid is er).

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:53

rossner heb je in M (medium), mw (medium/wide), en w (wide).
wel in verschillende boommaten dus.
heb zelf wel hele goede ervaringen met martina van de passervice.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:54

rossner heeft idd verschillende boommaten, divoza zegt dat dit ook is aan te passen, maar heb al van vele mensen gehoord dat een aangepaste boom na enige knapt..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:56

Ik heb een rondgeribt paard met een hoge schoft, daar past dit zadel erg netjes op met een medium boom.
Divoza kan achteraf ook de boom van een rossner zadel verbreden of versmallen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:59

Ik heb voor mijn brede ouderwetse Haflinger merrie een rossner amerika, boommaat 34, dus wijd!

Merano zadels raad ik je zeer af; komen van zadelmarkt en de kans dat dat een goed zadel oplevert is minimaal...

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:01

Ik heb de montreal op mijn haflinger gehad, ze zijn in small medium en breed te krijgen (alle modellen) alleen was hij bij mijn pony nog te smal,

ze hebben nu sinds kort een nieuw zadel van rossner, de rossner haflinger, het is hetzelfde type als de pagony haflinger die is er op gepast, alleen dan heb ik voor de dressuur uitvoering gekozen en dan word het helemaal van rossner leer gemaakt dus eigenlijk heb je de pasvorm van de pagony alleen dan volledig leer van rossner

een nadeel ik heb 'm in november besteld en heb der vandaag achteraan gebeld en hij is nu net binnen,

kost trouwens 600,00

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:18

Rossner zadels hebben (hadden?) een stalen boom die gewoon onder een warme lamp gaat en dan wringen ze hem "goed". Dat is mij in de Divoza van Zoetermeer verteld toen ik hem kocht. Ik heb 2jaar plezier van dat zadel gehad, maar heb er wel een andere vulling laten insteken. Singelstoten knapten af na een dik jaar, dus die zijn ook vervangen, maar het zat heerlijk.