Ik ben op zoek naar een nieuw vz-zadel, met nadruk op dressuur. Mijn Kieffer Garmisch (zonder keilkussens) en Stubben Scandica dressuur passen niet meer op mijn ene paard (hoge schoft). Ik rijd dressuurwedstrijden (niet echt veel zo'n 15 wedstrijden per jaar), maak heel af en toe een klein sprongetje en regelmatig buitenritten. Aangezien wij in de clubles dressuurles krijgen met cavaletti en heel af en toe een sprongetje, neig ik naar een vz zadel met nadruk op dressuur. Ik heb wat moeite met balans en ik denk dat ik met een vz zadel makkelijker balans heb dan met een dressuurzadel. Zeker op mijn jonge paard (net een gummibal). Het moet ook passen op mijn andere paard met een hoge schoft en weinig bespiering langs de schoft. Ik heb zelf al een Kieffer Munchen uit geprobeerd, en op zich zat dit zadel op beide paarden wel heel goed. Voor mijn gevoel zou ik liever nog een iets vastere zit willen hebben. Nu heb ik horen zeggen dat de Kieffer Venedig heel goed zit (diepe, zachte zit). Maar is de Kieffer Venedig niet meer op springen gericht (zweetbladen). De Frankfurt zou ook heel fijn zitten, maar slijten die randen niet sneller, en blijft jouw been echt in dat middelste stuk "vastzitten"? Omdat ik toch veel twijfels heb kun je met bijv een Kieffer Wien, Athen ook fijne buitenritten maken? Zit je daar vast in?
hoi, ik heb een kieffer achen gehad. Superfijn zadel, richting dressuur. paste helaas niet op mijn jonge paard, heb het dus ingeruild.Maar zou er zo weer 1 willen!
fokkertje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-10 22:09
Jammer, dat er zo weinig reacties zijn. Ik heb een Kieffer Venedig en een Kieffer Frankfurt uitgeprobeerd. Mijn keuze is op de Kieffer Frankfurt gevallen.