stiksels beschimmelt door teveel vet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eef_juh

stiksels beschimmelt door teveel vet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 15:22

Ik heb men hoofdstel nu een paar keer na mekaar ingevet en men stiksels beginnen te beschimmelen, ligt dit aan men vet?? een hoofdstel kan je toch moeilijk teveel invetten? (Het ligt in huis en het is hier droog)

s6801881

Re: stiksels beschimmelt door teveel vet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:28

Hoe ziet de schimmel eruit? En hoe vet je in? (dikke laag erop, of doekje in een potje vet, aanbrengen en uitwrijven?) Waarmee vet je in? Het zou bijvoorbeeld ook nog aanslag van je vet kunnen zijn.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:30

kan ook zijn dat de plaats waar je het ophangt vochtig is.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:32

Dikke kans dat het komt door de luchtvochtigheid...
Als ik een week niet aan mn zadel was gekomen stond er ook een laag schimmel op. Wat overigens niet erg is voor het leer, schimmel is nml een beschermlaagje voor je leer...Het kan in ieder geval absoluut geen kwaad..

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 15:34

MLoeser schreef:
Hoe ziet de schimmel eruit? En hoe vet je in? (dikke laag erop, of doekje in een potje vet, aanbrengen en uitwrijven?) Waarmee vet je in? Het zou bijvoorbeeld ook nog aanslag van je vet kunnen zijn.

zo wit/ beige kleurtje, ik heb er dit weekend een dikke laag op gelegd, eerst gebruik ik zadelzeep met een sponsje dat een beetje vochtig is en dan gebruik ik vet van kh

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 15:35

Clauwtje schreef:
Dikke kans dat het komt door de luchtvochtigheid...
Als ik een week niet aan mn zadel was gekomen stond er ook een laag schimmel op. Wat overigens niet erg is voor het leer, schimmel is nml een beschermlaagje voor je leer...Het kan in ieder geval absoluut geen kwaad..

in de woonkamer maar daar is het droog hoor en het zit alleen op de stiksels niet op de rest van het leer

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:59

Je kan leer absoluut te vaak invetten, leer hoort soepel te zijn maar je moet er voor waken dat je het niet verzadigt, dan wordt het slap en week.
In zadelzeep zit glycerine wat ook al verzorgt, als je dat regelmatig gebruikt hoef je nog maar amper in te vetten.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:06

tussen stiksels kan makkelijker vuil ophopen als je hier vet oversmeerd kan dat gaan schimmelen....

ik gebruik zadelzeep laat ik het heel goed drogen en daarna doe ik olie ipv vet over het tuig olie trekt er in vet blijft er op liggen waardoor t makkelijker gaat schimmelen als t te vochtig word weggehangen.

overgens wil het niet zeggen dat je woon kamer droog is huizen kunnen ook heel vochtig zijn.