Hee, ik wil graag mijn verzorg bitloos gaan rijden. Moet je dan een speciaal bitloos hoofdstel hebben? Je kan toch ook gewoon het bit eruit halen? Of.. Ik snap er niet veel van..?
"Gewoon" je bit er uit halen gaat niet bij een gecombineerd hoofdstel want dan kun je je teugels nergens aan vast maken . Je kunt wel bitloos proberen door op een stalhalster of touwhalster te rijden. Dan kun je best je teugels aan de onderkant vastmaken bij een stalhalster. Als het je bevalt kun je een bitloos hoofdstel kopen, er bestaan wel heel veel verschillende systemen. Op http://www.bitloospaardrijden.info/ vind je veel informatie over bitloze systemen.
Klopt idd wat katia1993 zegt: je kan niet gewoon je bit eruithalen, want dan kan je je teugels nergens aan vast maken. je moet dan toch wel een bitloos hoofdstel kopen.
je kan je bit eruit halen maar weet niet waar je je teugels an wilt plakken. probeer eerst voordat je een bitloos hoofdstel koopt met halster want de prijzen van een bitlooshoofdstel zijn niet mis volgens mij. succes