Rondgenaaid hoofdstel, wat is het verschil?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

Rondgenaaid hoofdstel, wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 17:41

Hallo. :)

Steeds vaker zie ik een rondgenaaid hoofdstel, maar wat is nou het verschil met een gewoon hoofdstel? Wat is de functie ervan? Of is het gewoon voor 'de mooi'? :Y)

Bedankt. O:)

Roxy_K

Re: Rondgenaaid hoofdstel, wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:09

haha dat vraag ik me ook af, ik geloof dat het deels voor de mooi is, maar denk ook wel dat het iets te maken heeft met drukverdeling ;)

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:42

Ja hoor! Het is gewoon voor de mooi. :j Het heeft gewoon de functie van een gewoon hoofdstel alleen is het leer rondgedraaid en zitten alle gespen boven (bovenop het hoofd zeg maar) zodat je ze aan de zijkant niet ziet. Tenminste, dat ik denk ik. :) Iets met drukverdeling zou ik niet weten.. :P Op Google kan ik ook niets vinden, dan krijg je vrijwel allemaal aanbiedingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:53

is alleen voor de mooi :) net als dat je hele breede neusriemen heb en smalle.. Maar net wat je leuk vind :) Lage, gecombineerde en mexicaanse neusriemen maken wel een verschil in inwerking

Horsea_nlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:57

het is alleen voor het mooie.

de gespen zijn heel smal, en daar komen kleine en luxe hoofden mooi in uit

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:59

Het is vooral voor het mooie, maar ik ben wel van mening dat een brede neusriem comfortabeler is dan een hele smalle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:02

Oakland1990 schreef:
Het is vooral voor het mooie, maar ik ben wel van mening dat een brede neusriem comfortabeler is dan een hele smalle.

Waarom dan? als de neusriem zacht onderlegd is maakt het geen verschil hoor, Zolang je de neus riem niet aansnoert maakt het niet uit. Zodra je gaat aan snoeren verdeelt een breede neusriem de druk wel beter.. Maar ik neem aan dat je de neus van je paard niet dicht snoert..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:40

Anoniem schreef:
Oakland1990 schreef:

Waarom dan? als de neusriem zacht onderlegd is maakt het geen verschil hoor, Zolang je de neus riem niet aansnoert maakt het niet uit. Zodra je gaat aan snoeren verdeelt een breede neusriem de druk wel beter.. Maar ik neem aan dat je de neus van je paard niet dicht snoert..

Een smalle trek je sneller naar beneden als je de sperriem vastmaakt, een brede ligt net wat vaster op het hoofd. Of het daadwerkelijk ook scheelt weet ik natuurlijk niet, maar terug ontopic nu :)
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 17-02-10 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:44

De enigste functie is het oog ;)
Mensen willen zo'n hoofdstel puur omdat het mooi is.
Heel fijn leerwerk op het hoofd, gespen op het hoofd, 1 nadeel je bent beperkt in de gaatjes, een gaatje erbij maken gaat niet zomaar :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:01

ik heb er 1 omdat de gespen achter de oren zitten, mijn ruin heeft anders alle gespen bij zijn oog of ik nu full of cob neem en dat gaat schuren. Het rondgenaaide schuurd veel minder en de gespen achter het hoofd vind hij prettiger! En tis mooi natuurlijk :D