Steeds vaker zie ik een rondgenaaid hoofdstel, maar wat is nou het verschil met een gewoon hoofdstel? Wat is de functie ervan? Of is het gewoon voor 'de mooi'?
Bedankt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het heeft gewoon de functie van een gewoon hoofdstel alleen is het leer rondgedraaid en zitten alle gespen boven (bovenop het hoofd zeg maar) zodat je ze aan de zijkant niet ziet. Tenminste, dat ik denk ik.
Iets met drukverdeling zou ik niet weten..
Op Google kan ik ook niets vinden, dan krijg je vrijwel allemaal aanbiedingen.
net als dat je hele breede neusriemen heb en smalle.. Maar net wat je leuk vind
Lage, gecombineerde en mexicaanse neusriemen maken wel een verschil in inwerking Oakland1990 schreef:Het is vooral voor het mooie, maar ik ben wel van mening dat een brede neusriem comfortabeler is dan een hele smalle.
Anoniem schreef:Oakland1990 schreef:Het is vooral voor het mooie, maar ik ben wel van mening dat een brede neusriem comfortabeler is dan een hele smalle.
Waarom dan? als de neusriem zacht onderlegd is maakt het geen verschil hoor, Zolang je de neus riem niet aansnoert maakt het niet uit. Zodra je gaat aan snoeren verdeelt een breede neusriem de druk wel beter.. Maar ik neem aan dat je de neus van je paard niet dicht snoert..