Mening over de ligging van het onderstaande zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteWoman

Mening over de ligging van het onderstaande zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 20:58

Ik ben benieuwd naar jullie mening over hoe het onderstaande zadel op de pony ligt. Aangezien dit een nieuw springzadel is en nu voor de 2e keer is opgevuld.
Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-46BUPQAT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYW6NKIF.jpg

Ik wil wel even een paar dingen kwijt:
- Er wordt op het moment niet met dit zadel op de pony gereden.
- Het is puur een soort second opinion
- En als laatste wil ik even kwijt dat er natuurlijk door een goede zadelmaker naar gekeken gaat worden.

Woody2015

Re: Mening over de ligging van het onderstaande zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:07

Het lijkt mij kwa boommaat te smal, het ligt ook erg hoog op je pony.
Verder vind ik het draagvlak kwa oog niet optimaal, ik weet dan ook niet wat er gebeurt als er iemand opzit of wat anders opvullen nog kunnen veranderen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:08

op de laatste foto lijkt het heel dik opgevuld en dat het meer OP het paard ligt, als dat het mooi de paardenrug volgt. Ligt het anders als je aangesingeld hebt? Zijn de kussens heel hard opgevuld of zacht? Als het hard opgevuld is, dan denk ik niet dat het goed past, is het wat zachter opgevuld dan kan ik me voorstellen dat het zich nog naar de rug van het paard moet vormen. Bovendien gaat je paard net met zijn hoofd naar beneden waardoor hij het zadel omhoog drukt. Verder lijkt het op de foto alsof het zadel niet over de hele lengte draagt. Hoe ligt het zadel als je erop zit, blijft het in alle gangen goed liggen of begint het te schuiven? En je zegt voor de 2e keer opgevuld, lag het niet goed na de eerste keer?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:09

Het zadel lijkt mij ook zo op het eerste oog te dik opgevuld, en te hoog te liggen. Vooral op de tweede foto zie je goed dat het zadel echt 'op' de pony ligt. De kussens lijken achter ook dik/hard opgevuld, en daardoor niet aan te sluiten op de rug.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:11

de boom is te smal voor jouw pony.
daardoor ligt het zadel vooraan veel te hoog, en sluit niet mooi aan naast de schoft.
achteraan lijkt het mij ook niet helemaal lekker te liggen.
en ik ga mee met wat er over de kussen gezegd wordt.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:14

Ik vind ook de boom te smal. Hij ligt aan de achterkant idd ook hoog, maar ook al laat je hem opnieuw vullen, denk ik niet dat dat wat gaat uitmaken. Deze pony heeft in ieder geval een zadel met een bredere boom nodig. Verstandig dat je er nog niet mee gereden hebt!

Prospice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:16

De boom is idd te smal en ik denk dat het met opvullen alleen niet te corrigeren is.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:19

Hij lijkt te smal maar ik vind dat je hem voor het passen eigenlijk licht aan moet singelen.
Misschien kan er nog wat vulling uit gehaald worden,hij ligt hoog genoeg bij de schoft.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:31

zal eerst nog even kleine toelichting geven bij alles. Dit zadel is pas nieuw gekocht, hij is toen eerst weer mee gegaan met de zadelmaker deze heeft hem iets aangepast. Toen ik hem terug had lag hij gewoon goed. Nieuw zadel, dus inzakken en opnieuw laten opvullen dus ik dat laten doen kreeg ik hem terug vond hem aan de voorkant aan de ene kant strakker dan aan de andere kant. En de ostepaat vond hem in het midden niet lekker ligge. Dus ik weer gebeld en ze kwamen langs... de zadelmaker heeft gekeken en zei zelf ook dat het erg sleccht was opgevuld dus nam hem gelijk weer mee. Hij zei dat alles eruit gehaald zou worden en opnieuw opgevuld zou worden. heb hem vandaag opgehaald en dit is dus het resultaat. Het zadel heeft dus weldegelijk goed gelegen.

antwoord op jullie vragen:

@ swatch en Naomi_unique:
hij ligt inderdaad echt OP de pony. ik heb het niet aangesingeld geprobeerd beetje dom maar is het niet zo dat een zadel gewoon zo ook al goed moet liggen?
zadel is niet heel hard opgevuld, dus moet nog wel iets vormen, maar kan nu bijna anderhalf hand tussen zijn schoft en boom stoppen zoveel gaat dat toch niet vormen :O . Ik snap dat het paard met zijn hoofd omlaag een vertekend beeld geeft, als het geod is hebben niet alle foto´s dat. Ik heb er nog niet opgezeten gewoon weg omdat ik hem echt slecht vind liggen en dus eerst ff andere meningen wilde weten ;)

@ fojoe: het zadel heeft weldegelijk goed gelegen dus dan kan toch niet nu opeens de boom te smal zijn?? ga nou bijna twijfelen of hij wel goed gelegen heeft (A)

@ Britty: ik ga er ook niet mee rijden eer dat ik zelf het gevoel/idee heb dat het goed ligt en dat is nu cker niet het geval ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:42

whitje schreef:
@ fojoe: het zadel heeft weldegelijk goed gelegen dus dan kan toch niet nu opeens de boom te smal zijn?? ga nou bijna twijfelen of hij wel goed gelegen heeft (A)

dat kan wel als de bespiering van je paard sindsdien veranderd is ;)

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:46

fojoe schreef:
whitje schreef:

dat kan wel als de bespiering van je paard sindsdien veranderd is ;)

ja die is wel afgenomen sinds dit gekke winter weer :p , maar ik geloof niet dat dat in zo´n mate is dat het zo een verschil geeft

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:50

Is dit de eerste keer dat je het zadel na opvullen op de rug van je pony ligt? Na opvullen moet de vulling weer eerst inzakken namelijk.
Van deze foto's kun je niet veel zeggen of het zadel past of niet. Ik zou er eens een half uur mee rijden en dan (aangesingeld) wat foto's maken..

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:55

@ suzy: ga ik doen dat wordt dan woensdag

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:29

Ik vind het zadel redelijk naar achteren liggen. Als ik dan op een foto van de achterkant kijk zie ik dat de kussens ook niet goed steunen op de rug van jouw paard, dus persoonlijk: nee

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:37

Heb de foto's bekeken, maar vraag me af of het zadel niet knelt op de schouder en of de achterkant niet te veel omhoog ligt. Als al eerder gezegd lijkt het zadel bovenop het paard te liggen als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben geen expert, maar persoonlijk zou ik sterk mijn twijfels hebben.
Veel succes hiermee, zijn moeilijke dingen zadels :+

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:49

Zadel lijkt teveel op je paard te liggen, kussens zou breder moeten dragen. waarschijnlijk is het kussenkanaal te smal. Daarnaast lijken je kussens veel te hard opgevuld. Maar goed, dit is vanaf een plaatje bekeken he. Ik zou er niet akkoord mee gaan.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:54

Als je zadelmaker vindt dat hij nu goed ligt, zou ik naar een andere zadelmaker gaan!

Je zadel ligt voor te hoog, het dieptepunt waar je zit ligt niet mooi in het midden maar meer naar achter.
Ik denk dat je zadel te smal is voor je pony, zoals anderen ook al zeiden.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:57

Het zadel ligt niet echt lekker zo. Helaas moet ik het ook vanaf de foto's zien, maar het zadel ligt zeker niet meer zo zoals het in het begin lag. Toen het nog goed lag.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:00

WhiteWoman schreef:
Het zadel ligt niet echt lekker zo. Helaas moet ik het ook vanaf de foto's zien, maar het zadel ligt zeker niet meer zo zoals het in het begin lag. Toen het nog goed lag.

heb je daar nog foto's van?

Taartdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:22

Zoals ik snel naar je foto's kijk, zie ik dat ie achter aan de kussens niet draagt, waardoor je drukpunt wordt verkleind.
Is dit een Rosner?
Kennis van me wou die eerst ook kopen, maar na passen en nog goed bekijken wipte die op haar paard, de kussens waren rond opgevuld, waarschijnlijk door een gebogen boom.

Als je het zadel op de boom legt moeten de kussens recht zijn van onder ;)
De rug van het paard is immers ook recht.

Als je op deze foto kijkt: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYW6NKIF.jpg is de boom echt te smal, is schrik hiervan Zo'n zadel komt er bij mij niet op, ook al zakt ie later na beneden, dan blijft ie op de schoft spieren drukken. :(:)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:25

Dit zadel vind ik niet geschikt voor dit paard
De boom-maat is veel te klein
Ook liggen de kussens tegen de wervelkolom aan (Daar krijgt een paard een erg pijnlijke rug/wervelkolom van)
Dit zadel gaat nooit passen :n
Zadel moet én een bredere boom hebben én een breder kussen kanaal!
Het zadel verkopen en een betere zadelmaker zoeken lijkt mij de beste optie
aangezien de zadelmaker die dit zadel vind passen geen verstand van zaken heeft

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 08:33

Nicole10 schreef:
WhiteWoman schreef:

heb je daar nog foto's van?

Dat zou je even aan Whitje kunnen vragen. Aangezien het haar pony is.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 08:49

Als ik deze foto's zie, kan ik me bijna niet voorstellen dat dit zadel eerst wel goed heeft gelegen. De boom is echt te smal en het zadel heeft meer 'schwung' dan de rug van je pony. Hier moet je zeker niet mee gaan springen hoor! Zonde van je pony.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:24

|( ik wordt hier helemaal neit vrolijk van maar is wel allemaal een bevestiging op wat ik al dacht ik ga gelijk bellen en zeggen dat die maar weer langs moet komen want dit is echt huilen met de pet op. Wordt er wel een beetje gek van bestaat er wel een goede zadelmaker op deze aardbol ..... ik ben hem nog niet tegen gekomen geloof ik!!!

dus als iemand er een weet... ikhoor het graag! :D