Ik heb een sidepull, maar nu is mijn vraag kan dit hoofdstel ook zonder frontriem gebruikt worden?
Zo niet wat is dan het probleem als je hem zonder frontriem gebruikt?
Hier mijn sidepull:

Graag hoor ik jullie bevindingen
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Lenneke_ schreef:Het is een gedeeld kopstuk, dus als je de frontriem eraf haalt zit de keelriem los om de hals. Maar ik heb er alleen maar afgehaald omdat ik het mooier vind zonder al die riemen om z'n hoofd, verder heeft het niet echt een doel.
Het blijft prima zitten. Hij schuift soms wat naar achteren, maar dat komt doordat hij geen manen achter z'n oren heeft. Jouw haflingermanen zullen dat wel voorkomen.
supersambo schreef:En anders gewoon uitproberen maar denk dat het wel gaat schuivenvooral met die dikke manen van haflingers.
hestejente schreef:supersambo schreef:En anders gewoon uitproberen maar denk dat het wel gaat schuivenvooral met die dikke manen van haflingers.
Dan kan ik je uit de droom helpen. Juist dikke manen houden het kopstuk zelf al een beetje vast. Ik heb geen frontriem voor mijn hoofdstel en dat blijft prima zitten in de gigapruik van mijn ros.
Anne77 schreef:Mag ik vragen waarom je geen frontriem gebruikt?
En je merkt dus niet dat er geen frontriem op je hoofdstel zit?
NenaC schreef:ik heb ook zonder frontriem, maar dan geen sidepull, en als mijn paard heel hard met zijn hoofd schud, dan schud hij zijn hoofdstel af...
Geloof me, dan sta je wel even raar te kijken, haha
Ik heb een crosslink, geen sidepull
.