Ik kan op bokt geen verzameltopic vinden van soorten singels en hun nut (banaansingels, drukverdelers, springsingels, omgekeerde banaansingels, anatomische singels, etc.). Of de materialen en hun voordelen (bont, leer, neopreen, touw, etc.). Houdt een banaansingel je zadel nou meer naar achteren? Werken drukverdelers echt? Is een springsingel alleen maar een opleuking? Is anatomisch echt zoveel beter? Wat moet je met een bontje om je singel? Welk nut heeft een touwsingel? Dus nu leek het me wel wat als daar een verzameltopic van komt. Ik denk dat het handig is als alleen mensen met verstand van zaken (zadelmakers en MSFC'ers) reageren, voor zo correct mogelijke informatie en om tegengestelde adviezen te voorkomen. Dus iemand met verstand van zaken: verrijk mijn kennis...
Die hebben de meeste mensen omdat met de wedstrijden op gras de paarden op kalkoenen lopen, en als ze hun benen optrekken, die kalkoenen tegen hun buik schaven.
Ik vind het een veel fijner gevoel hebben ja, geeft een steviger gevoel.
Persevero
Geplaatst: 15-02-10 07:54
mijn zadelmaker adviseerde mij, toen hij er achter kwam dat ik een gevoelig paard had, om zowieso een singel met elastiek te nemen.. bij het passen gebruikte hij de Eric Le Tixerant en merkte gelijk verschil.. maarjah deze is erg duur