Wat is een fijner dresszadel Barnsby Kanter of een Prestige

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

brutje

Wat is een fijner dresszadel Barnsby Kanter of een Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 11:42

Bij mij in de buurt zijn 2 dressuurzadels te koop. Een Barnsby Kanter en een Prestige. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze zadels. Heb zelf altijd een County gehad en vond dit een heel fijn zadel, een goede diepe (niet gedwongen) zit en je had het gevoel in het zadel te zitten. Kan iemand mij meer over de andere 2 zadels vertellen. Het moet wel op een paard met een redelijk hoge schoft liggen.
Kan ze natuurlijk proberen en ook al zijn ze redelijk in de buurt toch ben je behoorlijk wat tijd kwijt met het heen en weer brengen. Dus vandaar ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

TaanStippel

Re: Wat is een fijner dresszadel Barnsby Kanter of een Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:45

Ik zou eerst gaan passen op je paard met een zadelmaker erbij.
Nu kan je bijv. heel veel positieve verhalen over prestige krijgen die misschien uiteindelijk helemaal niet goed ligt op je paard.

fjordnina

Re: Wat is een fijner dresszadel Barnsby Kanter of een Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:21

Zadels zijn heel persoonlijk. Zo zijn veel mensen helemaal weg van de zit van de dressuurversies van de Massimo. Ik wordt er doodongelukkig van.

Je zult zelf moeten gaan zitten en dit samen met een zadelmaker gaan bekijken. Alleen aanknoeien is niks waard, behalve voor de fysio.