wow headplate / waar te koop.........

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Equistretch

wow headplate / waar te koop.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 03:18

Ik heb zojuist een tweedehands wow zadel aangeschaft

Type conventional
fitt 2
Flairpannels DWG
Fixedblock
Heatplate 1

Het zegt me allemaal niet zoveel..... wie heeft er verstand van??
Mijn paard heeft een normale schoft (iets smal). Met een gewoon zadel is een normale maat medium vaak goed of net iets te breed.
De kussens zijn lucht gevuld (volgens mij zonder naden)

Het lijkt goed te liggen maar laat het voor de zekerheid nakijken door de wow dealer.

wat kost een headplate (boom), waar kan ik die kopen?.
Ik heb geen luchtpompje erbij, kun je deze ook kopen en waar?.
Is het mogelijk zelf te monteren/vervangen?.
Kun je met het pompje zelf aan de slag of moet de dealer dit doen?.

Hoop op een reactie..

Seven

Re: wow headplate / waar te koop.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 04:26

Alleen een wow dealer kan je vertellen wat je paard nodig heeft kwa onderdelen. Deze kan je ook helpen met het '' verstellen'' van de flair.

Ik moet er wel bij zeggen dat het verstandiger is eerst te kijken wat je paard nodig heeft met de dealer en dan pas naar een tweedehandse wow te gaan zoeken. De headplate zelf is 25 om te vervangen de kussens of de boom komt al snel op honderden euro's uit (zowel nieuw als tweedehands).

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:15

wat kost een headplate (boom), waar kan ik die kopen? Bij de Wow dealer
Ik heb geen luchtpompje erbij, kun je deze ook kopen en waar?: Nee.
Is het mogelijk zelf te monteren/vervangen?: Nee, laat dit door de Wow dealer doen!!
Kun je met het pompje zelf aan de slag of moet de dealer dit doen? De Wow dealer.

Je had beter eerst kunnen kijken via een Wow dealer wat je nodig zou hebben voor je paard en anders zou ik dit nu alsnog laten doen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:24

Oei...

Niet zo heel handig als je er niemand bij hebt laten komen die kennis heeft van wow zadels.
Ik hoop voor je dat alleen de headplate veranderd moet worden, en niet dat de kussens een verkeerd model hebben, of zelfs je zitting.

Je moet zowiezo een wow dealer langs laten komen, aangezien de lucht ook aangepast moet worden naar de rug van je paard, en naar jouw gewicht. Deze persoon kan gelijktijdig een headplate vervangen.. dat zijn de kosten niet.

De kosten lopen pas op als blijkt dat de kussens niet goed zijn of zelfs zitting veranderd moeten worden..

Equistretch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 11:51

Bedankt...
Ik laat zeker de wow dealer komen.
Het gaat eigenlijk meer om de headplate die mogelijk iets te smal is voor mijn paard. Qua zit, zweetbladen, kamerruimte is het zadel oke.

vooraf een wow dealer laten komen als je 2e hand koopt kost al €100- voor een beoordeling dus ik heb wel nagedacht over mijn wensen, kamerbreedte,zweetbladen,knieblock ed.. voor ik het zadel aanschaf heb.

Bij ons op stal heb ik daar al enige informatie over gewonnen, zij rijden bijna allemaal met de wow

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:53

Een headplate kan je ook alleen bij de Wow dealer kopen.. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:49

als ik de wow dealer laat komen ben ik 50 kwijt kwa aanpassen of opmeten liever dat dan met een niet passende wow gaan rijden. Weet je wat voor zitting het is die kan namelijk plat (flat) of gebogen (curved) als dat niet passend is kan het al schade aan je paard geven.

Verstandig dus eerst een dealer laten komen voordat je zelf gaat experimenteren