Peesbeschermers voor koudbloed (freiberger)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenda

Peesbeschermers voor koudbloed (freiberger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 21:27

Hallo allemaal,

Welk merk en welke maat peesbeschermers hebben jullie bij je koudbloed?
Ik heb nu peesbeschermers van Eskadron, volgens mij Full, en die zijn qua omvang precies goed, maar de lengte is niet goed. Ze zitten bijna tegen het kniegewricht aan, als hij zijn benen buigt denk ik dat hij er last van heeft. Kan in ieder geval niet echt lekker zitten lijkt mij :Y) .

Nou heb ik van iemand anders op stal pony beschermers gepast en ik krijg de klittenband dan niet eens dicht ;) . Koudbloeden hebben nou eenmaal de pijp wat korter dan een warmbloed, maar over het algemeen wel dezelfde omvang of misschien nog wat dikkere botten.

Hoor graag jullie ervaringen met de verschillende beschermers!

Groetjes Gwenda.

Snoevie

Re: Peesbeschermers voor koudbloed (freiberger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 07:05

ik heb een fjord,en daarvoor gebruik ik eskadron flexisoft pony peesbeschermers.
als het elastiek te kort mocht zijn voor je paard,dan kan je die altijd laten verlengen.
maar de lengte van de peesbeschermer is precies goed,en door het flexisoft stukje nog wat extra beweegruimte zegmaar

het is overigens een van de weinige peesbeschermers die goed past. ik heb nog een paar BR's,maar die zijn eigenlijk ff te lang.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:22

een maat cob proberen?
of bedoelde je dat met pony beschermers

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:46

Een paar BR-peesbeschermers en strijklappen voor een Fries. Stevig en prima pasvorm! Ze zijn makkelijk om en af te doen, ik ben er erg tevreden over.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:15

qua lengte heb ik dus echt de pony peesbeschermers nodig.
nou passen die ook met de lengte van het elastiek prima voor mijn pony,maar als je paard nog dikkere benen heeft,kan je het elastiek ook laten verlengen

een fries heeft over het algemeen langere benen,dan zullen die BR's idd wel passen
mijn bolle dikke fjord heeft juist te korte benen,waardoor die van BR ff te lang zijn.