gezocht informatie Myler bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

linda212

gezocht informatie Myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:52

Wie kan mij aan informatie over een Myler bit
Ik wil er graag een aanschaffen maar wie kan mij ervaringen over dit bit vertellen
en welke maat ik eventueel nodig zou hebben
rijdt nu met een bit maat 13.5

LindyH

Re: gezocht informatie Myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:01

Over welk model zoek je informatie? Er zijn er zo veel verschillende.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:03

Bij de ruitersportzaken waar ze deze bitten verkopen kunnen ze vaak veel info geven. Ook kun je de bitten een week uitproberen en weer terugbrengen als het niet bevalt. Je betaalt dan een klein huurbedrag.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 15:20

ik wist niet dat zoveel modellen waren.
ik heb op een aantal sites gekeken en zie er een aantal op staan waarbij je ook wedstrijden mee mag rijden daar gaat mijn voorkeur naar uit en aan wat voor model mag ik dan gaan denken
En waar kun je de bitten een week uitproberen dit zou een uitkomst zijn

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:22

Bitten zonder sleuven mag je op wedstrijden gebruiken.
Ik weet niet waar je woont, maar bij van Rijs (zevenhuizen) mag je ze een week proberen. Er is ook een westernstore waar ze deze bitten verkopen en waar je ze kunt uitproberen.

Dat kun je mss wel vinden als je via de zoekfunctie op myler zoekt.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 15:26

Ik woon in de provincie Gelderland en de westernstore heb ik op internet gevonden en die had ik gebeld maar namen de telefoon niet dus ga nog een poging wagen en heb ze ook een email gestuurd en ik ga eens op zoek naar informatie over een bit zonder sleuven

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:31

Waarom wil je een Myler bit gebruiken? Het zijn over het algemeen best scherpe bitten die een ervaren ruiterhand vragen...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:32

Ik heb het boekje van Myler waar alle modellen in staan dus ik kan wel even voor je kijken.

Moet ik alleen wel weten wat voor bit je zoekt. Engels of Western? Trens? Stang? Scharen? Enkel/Dubbel gebroken? Rollertje (Billy Allen)? Voor wat voor paard? Wat voor soort wedstrijden wil je ermee kunnen rijden?

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:35

Dit staat toch verkeerd?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:39

Ja, volgens mij ook

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:39

yep, heb geTeMd! :)

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:46

kleinvosje schreef:
Waarom wil je een Myler bit gebruiken? Het zijn over het algemeen best scherpe bitten die een ervaren ruiterhand vragen...

en dat is nu net niet waar.
myler bitten lijken scherp ,maar zijn het niet,omdat de zijde onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen zijn ze niet scherp
we hebben paul versluis op stal gehad en die heeft samen met myler en sprenger onderzoek gedaan hoeveel ruimte er in de paardenmonde over was en dit was bijna nooit meer dna 16 mm,we rijden zelfs te vaak met een te dik bit.
de myler is een bit die perfect meegaat in d epaardenmond

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:47

Okee, ik heb andere informatie gekregen. Juist omdat het myler bit onafhankelijk kan bewegen zijn ze scherper aan de kant waar meer druk genomen wordt, dat is mij tenminste verteld...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:54

Bij de ruitersportzaken hebben ze een boekje speciaal over Myler bitten. Goed en duidelijk boekje, met uitleg bij alle soorten Mylers.
Heb evt een paar maal gebruikte Myler level 1 te koop voor je.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 16:02

ik heb begrepen dat ze juist niet scherp zijn en ik wil er engels en er dressuurwedstrijden mee rijden en waarom ik met dit bit wil gaan rijden daar mijn paard erg moeilijk een bit accepteerd door haar verleden en wil graag weten hoe men over een myler bit denken en hoe hun ervaringen zijn en wil dan eventueel overgaan tot aanschaf of een bit proberen.
Ik wil een bit zo vriendelijk mogelijk dus alles is welkom kwa info over welke soort bit

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:06

linda212 schreef:
ik heb begrepen dat ze juist niet scherp zijn en ik wil er engels en er dressuurwedstrijden mee rijden en waarom ik met dit bit wil gaan rijden daar mijn paard erg moeilijk een bit accepteerd door haar verleden en wil graag weten hoe men over een myler bit denken en hoe hun ervaringen zijn en wil dan eventueel overgaan tot aanschaf of een bit proberen.
Ik wil een bit zo vriendelijk mogelijk dus alles is welkom kwa info over welke soort bit

als je echt een goed advies wilt over myler bitten en welke je zou moeten hebben,dan zou je Paul Versluis naar je stal moeten halen
hij is tandarts en bitadviseur,en niet alleen van myler

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:08

Als je gewoon een doorsnee trens zoekt dan kun je naar mijn idee net zo goed een ander merk kiezen. Myler onderscheidt zich voornamelijk door allerlei aparte bitten met verschillende werkingen. Als je specifiek opzoek bent naar zo'n bit dan ben je bij Myler aan het goede adres. Maar een doorsnee trens van Myler is naar mijn idee niet beter dan een doorsnee trens van een ander (goed) merk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:51

Vind ik wel LindyH :j
De myler ligt veel stiller in de mond, blokkeert om notenkrakereffect te voorkomen en je kan heel specifiek inwerken, dat kan allemaal niet met een gewoon bit.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:25

EA-TK-AP => HAR

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:36

BrittKitt schreef:
Vind ik wel LindyH :j
De myler ligt veel stiller in de mond, blokkeert om notenkrakereffect te voorkomen en je kan heel specifiek inwerken, dat kan allemaal niet met een gewoon bit.

Ja, dat komt omdat je dan zoeentje hebt met een andere vorm, in de diepte zeg maar. Die zijn inderdaad heel fijn, maar dat vind ik dus geen doorsnee trens.

Ik vind het gewoon een beetje raar als iemand zegt: Ik wil een Myler. Ik kan me voorstellen dat je een bit zoekt met bepaalde eigenschappen en dat je dan uiteindelijk bij een Myler terecht komt, maar om een bit te kopen vanwege het merk vind ik raar.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 11-02-10 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:40

Ik heb sinds kort dus een myler (western level 1) bitje, mag ik een tijdje proberen. Bevalt het niet, mag ik het terugsturen.
Heb er nu 3 keer mee gereden. De eerte keer moest mijn paardje wel even wennen, maar na een tijdje leek het wel alsof hij beter stuurbaar was. Hij is nog jong en nog niet zo lang onder het zadel. Tot nu toe ben ik er tevreden over. Het bit is mooi gevormd naar de mond van het paard. Op mijn vorige paard had ik een billy-allen bitje, dat is in principe hetzelfde alleen is dat bit recht, en deze myler is mooi voorgevormd. Het is een heel vriendlijk bitje.

aquina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:23

hey,

ik had altijd problemen dat mijn paard nogal vaak met de mond open liep en durfde trekken in de mond (aan tanden alles ok). dus wou ik eens myler bitje proberen.
ik heb dit nu een half jaartje en het is heel veel verbeterd. ik zou geen ander western(snaffle) meer willen voor haar. het was een level 1.

grtz

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:26

Ik rij al jaren met Mylers.
Ik ga nooit meer anders.
Hele vriendelijke bitten (spreek hier met name over de comfort snaffles) met een goede gedachte erachter.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 09:22

ik wil to nu toe iedereen bedanken voor tips en het is niet zo dat ik en myler bit wil aanschaven voor de naam
ik wil graag een goed bit en de prijs en wat voor bit het wordt is voor mij niet belangrijk daar ik gewoon met mijn paard lekker wil gaan rijden zonder problemen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:24

Waar woon je?

Zoek een winkel waar ze ook veel verstand van deze bitten hebben.
Dan raden ze, aan de hand van jouw beschrijving van je paard, je het juiste bit aan.

Dit is mij in westerbork al 4x goed bevallen :)