Ervaringen Knight Rider

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Ervaringen Knight Rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 10:15

Nu heb ik een heel leuk zadeltje gezien van Knight Rider, maar ben zelf helemaal niet bekend met dat merk. Nu weet ik dus ook niet hoe de kwaliteit is, hoe de bomen vallen, of ze lang mee gaan etc etc.

Wie heeft er ervaringen met Knight Rider?

Nibbit

Re: Ervaringen Knight Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:15

Ik heb een kunststof zadel gehad van KR, viel me alles mee :j

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 10:21

Ik ga voor een leer zadel :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:54

ik heb een KR colonel, 17.5 inch, ik vind het een heerlijk zadel.het leer houd zich goed. helaas heeft mijn zadelmaker een te wijde boom besteld voor ons, maar dat wisten we toen nog niet. toch heeft mijn paard er nu geen drukplekken van. (bontje als tijdelijke oplossing, als ik geld heb wordt het zadel ingerolen).

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:57

Ik heb *even tellen* mijn KR nu 4 jaar, en hij bevalt erg goed :j Heb er 3 jaar geleden ook nog een tweedehands springzadel bijgekocht (van KR) en die bevalt ook erg goed :j Eigenlijk geen negatieve dingen gehad tot nu toe :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:04

Nette zadels. Het is geen topleer zoals de dure merken hebben natuurlijk, maar het houdt zich wel goed als je er verder netjes mee bent en het op tijd onderhoud. Je krijgt er iig geen extreme gebruikerssporen op of kale plekken.
Boom is in principe ook goed, je moet hem alleen niet willen verbreden of versmallen.
De vulling is bij mij ook altijd mooi zacht gebleven, ging niet klonteren of werd hard.
Verder vind ik het zadel lekker zitten. Heb nooit het idee gehad dat ik op een goedkoper zadel zat ofzoiets. Het zit echt prima!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 11:55

Kan iemand voor mij de boomwijdte opmeten van een KR dressuurzadel? Midium boom en de small? (colonel)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:55

Ik heb een KR Admiral leren dressuurzadel, inmiddels 3 jaar oud maar zeer weinig gebruikt.
Bij mij ligt hij op alle paarden, maar aangezien dat me dochter een springruiter is word hij amper tot niet gebruikt behalve op crosswedstrijden.
Wij zijn altijd tevreden geweest over het zadel.
Het heeft op een heel smal NRPS merrie'tje gelegen, een arabische volbloed hengst, een hele grote E pony en een Hannoveraan van 1.65.
Maar door de springpassie staat hij nu te koop.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:57

ik heb een KR General, 2e hands is nu totaal 3 jaar oud denk ik, wordt dageljks gebruikt zowat en is nog steeds uitstekend, zelfs bij mijn groeiend paard bleef hij perfect passen, en een heerlijke zit.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:03

Ik een KR dressuurzadel. Fijn zadel met een heerlijke zit.
goede pasvorm idd

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:06

Ik heb een Knight Rider dressuurzadel Colonel. Echt waar, ik heb nog nooit zo'n fijn zadeltje gehad! Gaat superlang mee, fijn te onderhouden en mooi te houden, fijne pasvorm, en zit fantastisch! :j En hij gaat voorlopig dus nog niet weg :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:39

Goede prijs-kwaliteitverhouding :j
Het is geen A-merk natuurlijk, maar wel een leuk zadel voor zijn geld!