Zelf dekens wassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

Zelf dekens wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 12:17

Kort maar krachtig :D

Ik heb een aantal staldekens liggen die gewassen moeten worden, maar
weet geen wasservice hier in de buurt..Kan je ze ook zelf wassen?
Of sloop je dan je wasmachine??

Wie oh wie.. :Y)

Olikea

Re: Zelf dekens wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:18

hoi hoi..

Ik zou het niet doen.. het geeft nogal zooi en haar in je machine, als de deken er al in past..

Ik weet een dekenwasservice in ijzendijke.. dat is voor jou toch nog even de tunnel door..
als je het adres wil weten pm je maar.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 12:21

Ja dat dacht ik ook en ik vind het dan ook niet zo fripsjes nadat je dekens gewassen zijn je eigen kleding er in te doen..

Op zich moet het wel passen en zou ik het in een oud 2 persoonsdekbedovertrek proppen..

Maar wil mijn machine niet slopen, we hebben pas een nieuwe..

Ik kan evt wel even door de tunnel, ben in Gent in het ziekenhuis dus rij regelmatig die kant op, kan ik het combineren..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:34

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:16

In de badkuip? Heb ik ooit ook eens gedaan. Maar makkelijker is het om het gewoon te laten doen ;)
Kan trouwens ook bij een stomerij/wasserij bij de supermarkt heb ik me laten vertellen. Zij bracht het altijd bij de c1000

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:30

Ik zou het ook laten doen. Zou het niet thuis in je eigen wasmachine doen in ieder geval...

Wij hebben op stal een oude wasmachine voor dunne dekens (zweetdekens / zomerdekentjes), maar de dikke winterdekens laten we altijd doen.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:43

Ik heb bij mijn ouders een oude wasmachine voor paardenspul.
Zomerdekens en zweetdekens doe ik er wel in maar winterdekens passen maar net en worden daardoor niet goed schoon.
Die laat ik meestal wassen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:45

Ik heb het in de tuin gedaan! :+

Ff emmertje water erop gooien, wat zeep bezem en hup!
Deken was al snel lichtblauw ipv zwart! :Y)
En super schoon maken heeft toch geen zin, een keer rollen en.. :Y) :D

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:49

Ik deed het ook wel eens achterthuis met een teil en een sopje, maar ik kreeg de zeep er nooit meer helemaal uit :o

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:52

Ik breng ze altijd weg... kleine moeite en scheelt mij hier thuis een hoop werk en rotzooi... :P

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:47

wij brengen ze nu altijd weg voor het gemak,
maar hiervoor deden we het gewoon in de wasmachine. Kan makkelijk, als je de ergste haren eraf haalt.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:51

Ik gebruik een oude wasmachine, die wij hier hebben staan. Zou het niet direct zelf met de hand doen, aangezien zeepresten moeilijk eruit te krijgen zijn. Ik weet eigenlijk niet of je nog zo'n een spulletje erbij moet doen, zodat de dekens waterdicht blijven. Heb het toen niet gedaan en de dekens zijn nog steeds waterdicht.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:52

Wij hebben een winterdeken (200 grams) gewoon in de wasmachine gewassen, daarna buiten op de waslijn te uitlekken gehad en uiteindelijk boven de kachten te drogen. Ging perfect :)

Coby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:53

Dunne dekens was ik altijd gewoon thuis in de wasmachine. Daarna laat ik de machine een groot programma doen op 90 gr. met een flinke scheut bleekmiddel. Tot nu toe heb ik nooit last van haren of vieze geur.
Waterdichte winterdekens was ik liever niet uit ivm die waterdichte laag die toch iedere keer iets minder wordt. Deze 'was' ik op een warme lentedag met de hogedrukspuit en schrobber zonder wasmiddel. Enkel het ergste vuil gaat er dan af, maar de deken wordt het jaar daarop toch echt weer vuil.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:57

Ik was zelf nooit dekens. Staldekens kan je wel zelf wassen, maar of de deken in de wasmachine past is maar de vraag. Daarbij geeft het best veel rotzooi. (Ik heb het ooit 1 keer geprobeerd :') )

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:03

Ik was wel mn vliegendekens/fleecedekens, maar ook een keer per jaar, en dat geeft best veel zooi, en dan met name al die haren! (En je wasmachine gaat er op den duur van kapot).

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:08

ik was ál me dekens thuis :D
er kan dacht ik 8 kilo in, en me dekens van 400 gram passen er gewoon in!
gewoon filter daarna schoonmaken ;)

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:22

Wij wassen ook al onze dekens thuis.
De dikke dekens in 2x.
1x binnenste buiten en 1x gewooon.
We hebben wel een 2e wasmachine voor paardenspul en andere dingen.

Gr. Hellen

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 19:51

Farfalla_ schreef:
Ik was wel mn vliegendekens/fleecedekens, maar ook een keer per jaar, en dat geeft best veel zooi, en dan met name al die haren! (En je wasmachine gaat er op den duur van kapot).

:+ Vlak hondenharen niet uit hoor...
:D Ik was eens per week het kleed uit de bench uit en het kleed van de mand (drie honden) en daar komt
me pas een rommel uit...(kotsen uiteraard wel es precies op die kleden, zand, modder, haren..)

Ik ben dan wel zo slim om die dingen in een oud dekbedovertrek te proppen en af te sluiten met een
haarelastiek. Daarna gooi ik het in de droger en dan komt het haarvrij eruit :D :D

Dan wel even de droger helemaal ontharen, alle filters ed.. :+

Ik heb een fjordje, die haar deken is niet zo dik en niet zo groot..Ik denk dat ik die wel in mijn tweepersoonsdekbedovertrek
kan krijgen :Y) Maar of het wijsheid is...ik weet het nog niet zo helemaal.. :+

Ben toch wel zuinig op mijn nieuwe wasmachine eigenlijk..die gaan altijd kapot als je het niet kan gebruiken
en misschien is het wijsheid om dan gewoon een wasserij ergens te gaan opsporen, dan maar endje rijden.. 8-)

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:35

Ik heb het wel is zelf gedaan :D
2 van die containers op het buitenplaatsje zetten, hogedrukspuit er op met dettol er in, binnen en buitenkant helemaal schoongesproeid :D Hij is er van opgeknapt!

Ik heb ook recent een deken laten wassen, die was vies blauw, toen die terugkwam was ie paars...geen succes dus!

Lisan_viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:47

Ik heb al mijn dekens zelf gewassen omdat ik niet zo tevreden was over de wasservice waar ik ze vorige keer heb heengebracht. en viel me alles mee. Daarna filter gewoon goed schoongemaakt en had weer mooie schone dekens.

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:49

ik breng ze weg. Heb je geen ruitersportwinkel in de omgeving die een wasservice heeft?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:51

Ik begin er ook niet aan.. Lekker laten doen veeeeel beter voor je wasmachine :)

MadameFanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:09

Ik heb mijn staldeken dat ik heb verkocht ook voor verkoop bij een nieuwkuis laten wassen. Het was echt te groot voor het wasmachine en het leek me ook niet echt gezond voor mijn relatief kleine wasmachine.
Je kan het wel wat afborstelen en wat afspuiten, maar volledig proper zal het zo niet worden en het vergt bovendien wat inspanning.

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:49

Ehh, niet je eigen wasmachine gebruiken! Het is A) zwaar en B) HEEEL HARIG. Je vindt de haren weken later nog tussen je ondergoed. Ik ken wel iemand die een oude wasmachine op stal heeft staan, en daar de dekens in wast. Zo kan ze toch zelf wassen. Wel opletten met temperaturen en zoveel mogelijk ijzerwerk eraf halen (het gaat roesten waar je bij staat...).