wintec zadel kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_haf

wintec zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 22:43

hallo allemaal
ik wil graag eens een eigen zadeltje maar ik heb dus geen eigen paard.
als ik nu eens wissel van verzorgpaard, past mijn zadel miss chien niet meer op het nieuwe paard.
ik dacht aan een wintec zadel met wisselbare.
iemand ervaring mee?

groetjes

Marchador

Re: wintec zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 02:00

Jaik heb een wintec. Maar ook een Wintec past niet op ieder paard.
Ik zou het niet doen dus.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:06

Inderdaad een wintec heeft standaard boommaten. Als jouw (verzorg)paard een beetje afwijkt, past het zadel al niet.

Ik zou het ook niet doen ;).

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:16

ik heb een wintec ga er nu het tweede jaar mee in.
geweldig zadel!
alleen, krijg ik wel pijn aan me bips na drie uur rijden.
maar dat voor dat geld. is ie idiaal.

maar... er is geen een zadel wat zomaar past op ieder paard.
en niet alleen de boom moet passen lijkt me zo...

lae991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:23

ik vind de prijs kwaliteit van een wintec zadel goed, maar ik heb ook een wintec zadel gehad en heb 3 verschillende bomen erin gezet en nog paste het op geen 1 van de 4 paarden (en pony's) dus ik vind dat het meestal niet perfect past , het is mij ook al opgevallen dan er veel mesnen zijn op de manege met een wintec zadel met een dekje + bontje eronder en nog zie je zo al dat het niet past :s
nu zeg ik niet dat dat altijd zo is he , ik vind wel dat ze heel goed zitten.

xx

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:54

Het is niet alleen dat de 'verwissel bare' boom moet passen, ook de kussens enzo moeten netjes aansluiten ;).

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:20

En ik vermoed dat de eigenaars van de verzorgpaardjes niet blij zijn als je zelf een zadel meeneemt? Als ik naar mezelf kijk zou ik geen ander zadel op mijn paard willen, dan een aangepaste door zadelmaker nagekeken zadel!!

Op zich is Wintec een leuk zadeltje hoor!! Niets mis mee.

Zelf heb ik een boomloosje, cheyenne drytex..paard loopt er super mee en ik zit als een huis..Maar dat ligt ook per combinatie anders..

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:23

ik heb ook wintec maar ook met wintec kan je het niet zomaar op ieder paardje leggen..
ik zou geen eigen zadeltje halen als je geen eigen paardje heb of elke keer op hetzelfde paardje mag rijden..
is zonde!!
en als een zadel niet past bij een paardje is het niet bepaald oke voor het ruggetje..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:11

Ik begrijp dat je dus geen eigen paard hebt maar wel een eigen zadel wilt??? Niet doen ook een zadel dat niet vaak gebruikt wordt vraagt onderhoud en idd als je wisselt van paard bestaat de kans dat het zadel niet past ongeacht of het een wintec, Ainsley, Daalemans, enz is

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:14

ook ik raad het niet aan en ga mee met de bovenstaande berichten...

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:37

Ik raad het ook niet aan.

Wintec heeft standaard boommaten, en dus moet jou verzorgpony en jou toekomstige eigen pony precies een rug hebben waar zo'n standaard boommaat op past.

vivrelavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:19

Zou het ook niet doen..eigenlijk zou je ook bij wintec elke keer een zadelmaker moeten laten kijken welke boom nu het meest geschikt is.. dus ook al heb je een goedkoop zadeltje.. je zult en bomen moet aanschaffen/wisselen en een zadelmaker om advies moeten vragen wil je zeker zijn dat het goed zit.

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:23

als ik jou was zou ik zeker geen eigen zadel kopen, eerder de eigenaar van het paard aanraden om een nieuw zadel te kopen als die gene die die heeft slecht is.
maar een wintec zit voor geen meter dus raad die je af!!

jackiestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:16

wij rijden met veel verschillende paarden van Fjord, Haflinger tot KWPN of draver en de zadels die ik heb zijn geen wintec maar passen wel op alles wij rijden met een kieffer wien zadel, Rossner America, Euroriding diamant en kentaur! heerlijke zadels alleen de zit is per persoon zo verschillend wat vind de ruiter fijn!
we hebben ook een wintec maar die past bij ons op geen 1 paardje zo lekker als de anderen zadels.

Linda_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:17

Ik heb zelf ook een wintec. Heb pas geleden een ander paard gekocht en dacht dus ook heel makkelijk over de wintec. Daar ben ik wel van terug gekomen. De zadelmaker heeft voor mij een boom op maat gemaakt en er in gezet. De kussens opgeklopt, maar hij moet bijgevuld worden. Zoveel zelfs dat de zadelmaker dat niet kan doen, en er dus ook niet aan begint. Ik heb een speciale pad van hem gekocht, zodat het zadel toch goed ligt. Nu sparen voor een nieuw (op maat gemaakt) zadel.

Ik raad je dus af om een zadel te kopen, ook al is een wintec zo handig aan te passen. Of het echt past is altijd maar de vraag...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:31

Helaas komt er iets mee bij kijken dan verwisselbare bomen en heb je te maken met de algehele rug en spierbouw.
Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor een goed boomloos zadel van bv barefoot (met vps) en een goed drukverdelend pad eronder.

Er lopen in nederland helaas nog vreselijk veel paarden rond met een niet goed passend zadel! (waarvan 70% zelfs te krap ligt)

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:31

Ik ben het ook helemaal eens met bovenstaande reacties!
Ik heb ook een wintec dressuurzadel, maar ligt echt niet op alle paarden even goed. Dus dat heeft helaas niet alleen met de boom te maken.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:51

helemaal eens met bovenstaande reacties.
had ooitd ook verzorg pony's 1 had een zadel de rest nog niet wegens te jong.
later was de 2e zadelmak en gebruikten we ook dat ene zadel. maar dit paardje was slank en de andere dik. niet echt perfect.
later hebben die menzen een tweede zadel er bij gekocht.
zelf zou ik geen zadel kopen pas als je zelf 1 hebt.
mag ik vragen waarom je er 1 zelf wilt kopen?

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:28

een wintec past niet op elk paard.
maar als je dan toch een zadel wilt
is een wintec wel heel handig daar heb je toch de meeste kans dat het past op verschillende paarden

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:06

ik heb zelf ook een wintec zadel.
die heeft op mijn moeders paard van 175cm gelegen en op mijn oude pony van 137cm
en nu op mijn eigen pony van 152 en het paste allemaal!
en hij gaat nu al bijna 13 jaartjes mee dus ;) en hij is nog steeds tiptop in orde ;)

xxx

ps; wij hebben ook een keer de boom laten verwisselen. dat ging heel makkelijk !

MissMich

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:56

Meestal heeft de eigenaar een zadel wat je mag gebruiken toch?
Ik zou een bijrijdster ook alleen op mijn eigen zadel willen.

L_briljant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:56

Ik zou geen eigen zadel kopen als je geen eigen paard hebt. Ik zou ook niet willen dat mijn verzorgster (als ik die had) met haar eigen zadel aankwam zetten. Buiten dat is het zonde van je geld als er al een goed zadel voor die pony ligt.

Los van dat ben ik wel fan van wintec zadels en als je dan toch per se een zadel wilt kopen is wintec wel een goede oplossing.

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 22:03

savanna04 schreef:
helemaal eens met bovenstaande reacties.
had ooitd ook verzorg pony's 1 had een zadel de rest nog niet wegens te jong.
later was de 2e zadelmak en gebruikten we ook dat ene zadel. maar dit paardje was slank en de andere dik. niet echt perfect.
later hebben die menzen een tweede zadel er bij gekocht.
zelf zou ik geen zadel kopen pas als je zelf 1 hebt.
mag ik vragen waarom je er 1 zelf wilt kopen?

ik heb er nu een wintec opliggen, maar deze is erg oud. deze is ook niet verwisselbaar en hij ligt redelijk zeg maar maar de eigenaar is een echte ouderwetse boer zeg maar, ik wil er graag een passend zadel op hebben liggen.