Voltigesingel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ramboe

Voltigesingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 18:19

Ik wou met mijn paard en mijn 2 vriendinnen gaan voltigeren.
We hebben het al eens eerder gedaan toen hadden we alleen een dekje hoe wat dat vast hadden gemaakt weet ik niet meer.
Maar kan je misschien iets maken met handvaten? (wel veilig natuurlijk!) Weet iemand iets?
Want een voltige singel kopen is voor ons echt te duur.
Maar we willen het heel graag doen!
Nouja als je misschien een ideetje heb zeg het maar! :)

germie

Re: Voltigesingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:15

Een simpele voltigesingel kost ong. 120 euro. Dan heb je wel wat leuks om mee te beginnen. En dat is veiliger dan een dekje zonder enige steun die opeens van de schoft kan glijden.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:20

germie schreef:
Een simpele voltigesingel kost ong. 120 euro. Dan heb je wel wat leuks om mee te beginnen. En dat is veiliger dan een dekje zonder enige steun die opeens van de schoft kan glijden.

We hebben dat dekje wel vastgemaakt om de buik met een gewone singel.
120 euro is voor ons best veel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:25

moet je voor voltige niet een speciaal dekje hebben? zodat het paard geen knieen recht in zijn rug krijgt?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:27

ik en mijn vriendin die gebruiken altijd een longeersingel, en daaraan soort handvat.....

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:28

Op marktplaats staan regelmatig voltigeer singels
Laatst een gezien voor nog geen €60,- (nieuw)

Succes en wel voorzichtig doen he ;)

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:43

ramboe schreef:
germie schreef:

We hebben dat dekje wel vastgemaakt om de buik met een gewone singel.
120 euro is voor ons best veel hoor!

Je kan ook een anti-rolsingel kopen! ;) Zijn nieuw ook niet zo duur!

marielleee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:44

je zou ook kunnen vragen of je een voltigesingel van iemand kan lenen.
120 euro vind ik ook wat duur voor die paar keer dat je voltigeren gaat..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:38

Als je geluk hebt kun je tweedehands voor een leuk prijsje wel een voltigesingel kopen :) Probeer anders eens op http://www.voltigeren.nl. Of kijk hier eens: http://huppa.nl/search.php?orderby=posi ... rch=Zoeken (voltigesingel voor 57 euro... Over de kwaliteit kan ik je niks vertellen.)

Maar hou er rekening mee dat je ook dekjes nodig hebt. Een gewoon zadeldekje zou kunnen, maar is niet zo paardvriendelijk en daarnaast erg klein.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:56

Ik zou eerder iets tweedehands gaan zoeken. Je zegt dat je het veilig wil. Logisch maar ik zou een eigen knutsel niet echt veilig noemen. Met goed zoeken vind je er vast wel een voor een leuk prijsje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:44

Die van huppa van 57 euro zijn niet veel bijzonders. Die van 100 euro zien er al beter uit. Zoiets zou ik dan zoeken. Zelf heb ik ook zoiets en dat werkt prima. Is voor kleine kinderen, dan hebben ze een mooie handgreep als ze op mijn paard zitten.
Een 5 jarig jongentje heeft al op mijn merrie gestaan m.b.v. deze singel. En achterste voren gezeten. Mijn merrie accepteert dit, maar niet alle paarden doen dit zomaar. Hou hier ook rekening mee.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:58

germie schreef:
Die van huppa van 57 euro zijn niet veel bijzonders. Die van 100 euro zien er al beter uit. Zoiets zou ik dan zoeken. Zelf heb ik ook zoiets en dat werkt prima. Is voor kleine kinderen, dan hebben ze een mooie handgreep als ze op mijn paard zitten.
Een 5 jarig jongentje heeft al op mijn merrie gestaan m.b.v. deze singel. En achterste voren gezeten. Mijn merrie accepteert dit, maar niet alle paarden doen dit zomaar. Hou hier ook rekening mee.

We hebben het al 1x keer gedaan het paard vond alles prima!