Rambo Plus Turnout Heavy

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Rambo Plus Turnout Heavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 18:13

Mijn paard heeft deze winter voor het eerst de Rambo Plus Turnout Heavy opliggen. Hieronder
ligt ook nog een amigo deken. Nu viel het me gisteren op dat zijn manen ongelooflijk uit-
vallen, haar er hele plukken uit en blijft niks meer van over.

Wat kan ik hier aan doen. Heb de hals op dit moment naar binnen geslagen, zodat dit nu niet
op de hals kan irriteren.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:16

Ja heb ik vorig jaar ook gehad. Toen ze manen aangroeiden waren ze ook niet mooi glad, een beetje krullend zeg maar.
Nu heb ik hem als hij op stal staat ook omgeslagen, dat gaat beter.
Denk niet dat ik nog een deken met vaste hals zou kopen, liever een losse. Of je moet natuurlijk voor binnen en buiten steeds wisselen van deken.

Joline_

Re: Rambo Plus Turnout Heavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:46

Ja, ik baal er eigenlijk ook wel van. Doe hem nu ook omslaan inderdaad. En dan naar binnen vouwen.

Tartarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:00

Zit de hals strak? Dan kan het namelijk zijn dat de manen verstikken en daardoor uitvallen en afbreken.

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:52

Ik heb exact dezelfde deken, maar dan zonder onderdeken, mijn paard heeft geen manenkam meer over inderdaad... Zeer zonde. Ik weet alleen niet wat te doen...

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:02

hoi! ik heb t ook hoor, maakt niet uit wat voor deken ik op had, rambo wug,fleecedeken plus hals, het verstikt gewoon. heb me er bij neer gelegd, swinters heeft hij haast geen manen meer :(:) hij had al nooit veel,zomers groeit t wel weer wat aan..groetjes deess

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:36

deken met losse hals nemen, dan kun je het zelf bepalen.. ik persoonlijk ken geen enkel paard waaran de haren niet uitvallen als ze een hals op hebben

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:36

Ik heb dezelfde deken, paard begon pas na 2 maanden dragen zijn manen te schuren.
Nu klap ik de deken af ent oe naar binnen om, zodat hij nog wel een half halsje heeft.
dit werkt enorm goed.

daarom verkoop ik ook mijn rambo wug met halve hals :Y) is overbodig.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:01

Mijn paard staat onder de Rambo California met losse hals.
Hij heeft de hele winter de hals al op, zonder dat het ten koste gaat van zijn manen..

janne173

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:39

Mijn paard had een BR Jos Lansink-deken met vaste hals. De manen zijn nog niet uitgevallen,
maar zijn wel wat vetter geworden en bij het kammen komen er iets meer dode haren uit.
Maar hij heeft zijn halsstuk kapot gekregen' hoe is nog een raadsel, maar daarmee is zijn halsstuk nu toch af
en zijn manen zijn al direct terug beter van "kwaliteit".

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 11:27

femmefatale1 schreef:
Hij heeft de hele winter de hals al op, zonder dat het ten koste gaat van zijn manen..

Wat voor een materiaal is de binnenkant van de hals dan? Lijkt me dat dat gewoon hetzelfde is als die van mij. Scheelt
het dan zo veel dat het een losse hals is? Omdat daar misschien toch meer lucht tussen komt ofzo?

Tartarus schreef:
Zit de hals strak? Dan kan het namelijk zijn dat de manen verstikken en daardoor uitvallen en afbreken.

Nee, hals zit niet strak.

Romeo2007 schreef:
Ik heb dezelfde deken, paard begon pas na 2 maanden dragen zijn manen te schuren.
Nu klap ik de deken af ent oe naar binnen om, zodat hij nog wel een half halsje heeft.
dit werkt enorm goed.

daarom verkoop ik ook mijn rambo wug met halve hals :Y) is overbodig.

Het stomme is, is dat mijn paard niet schuurt met de deken op.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:33

Joline_ schreef:
femmefatale1 schreef:

Wat voor een materiaal is de binnenkant van de hals dan? Lijkt me dat dat gewoon hetzelfde is als die van mij. Scheelt
het dan zo veel dat het een losse hals is? Omdat daar misschien toch meer lucht tussen komt ofzo?

Die binnenkant is nylon..
Ik weet ook niet of het verschil uitmaakt.. ik zeg alleen mijn ervaring :D
Mijn paard heeft al vrij dunne manen, maar het worden er zeker niet minder..
Zijn manen zijn wel wat vetter, dat klopt.

Verder spuit ik er elke week een anti klit in die ook verzorgt.. misschien speelt dat ook wel mee, net als zijn bouw..