Ik heb een nieuw springzadel bestelt met lange singelstoten, omdat deze altijd onder mijn knieen in de weg zitten.
Nu ben ik op zoek naar ervaringen met bepaalde merken die korte springsingels verkopen. Ik heb tot nu toe de volgende merken gevonden(online of in folders):
Norton(gevulde singel in buffelleer met buikbeschermer versierd met witte stiksels) Eric Thomas Cross Lion(vaarsleder met buikbeschermer) Kentaur Mets
Hebben jullie ervaring met deze singels of singels van deze merken, kunnen jullie vertellen waar ik deze kan kopen/ bestellen. Heb jij een ander merk waarvan ze zo'n singel verkopen, hoor ik het graag, samen met ervaringen.
Mijn eisen: Kleur Donkerbruin(chocolade/ havanna) Maat 70 cm Beide zijden elastick In ieder geval 1 oogje in het midden voor een hulpteugel. Ik wil er ongeveer maximaal 150 euro voor uitgeven.
Heel erg bedankt voor je snelle reactie, bij hulsebos kan ik ook wel eens informeren.
xx_tassjuhh
Geplaatst: 04-02-10 19:07
ik heb ze wel ees van prestige gezien, maar die zijn denk wel wat duurder.
Apocalatch
Geplaatst: 04-02-10 19:21
Ik heb de singel van Norton.
Het is vrij hard leer, bijna plastic-achtig, maar aan de kant van de buik van het paard wel iets zachter onderlegd. Hij heeft aan beide zijden elastiek. Het nadeel vind ik dat er geen lusje zit waar je de singelstoten achter kunt steken. Ik heb dat opgelost met een elastiekje aan bijde kanten.
Kortom: ik jou was zou ik voor een ander merk gaan
Prestige zal qua prijs inderdaad een stuk hoger liggen.
Lisa91:heel erg bedankt voor je reactie, de singel van Norton wordt het dus niet, terwijl hij er op de foto erg netjes uitzag(netter als die van eric thomas)
Die van Canter Equipment ziet er zo op de foto wel netjes uit, erg mooie prijs, vindt het alleen jammer van het gekleurde elastick. Ik wacht even andere reacties af.