Mss een minder topic maar ik vroeg me af wat stijgbeugels en stijgbeugelriemen nu zoal gemiddeld in een ruiterwinkel kosten? Ik heb nou effe op Decathlon gezien en zag daar stijgbeugelriemen aan een vrij goedkope prijs.. Feit is is dit wel goed materiaal,iemand ervaring mee..wat zou je doen?
Koper
Geplaatst: 04-02-10 14:30
Toen ik bij Decathlon was kon ik geen stijgbeugelriemen vinden Een vriendin van mij heeft Decathlonriemen en is daar geloof ik erg tevreden over, het zijn leren riemen versterkt met nylon Ik was ze dus speciaal gaan zoeken, maar kon ze niet vinden...
Hilli
Geplaatst: 04-02-10 14:36
hestejente schreef:
Een vriendin van mij heeft Decathlonriemen en is daar geloof ik erg tevreden over, het zijn leren riemen versterkt met nylon
*meldt zich* (vermoed ik)
De beugelriemen zijn inderdaad van leer en aan de achterkant versterkt met nylon. Ik gebruik ze intensief en inmiddels hangen ze ook alweer een jaar of 3 aan mijn zadel, gok ik. Ze blijven mooi en zijn makkelijk te onderhouden. Ze zijn destijds gekocht bij Decathlon Antwerpen.
Ik heb ook beugelriemen gehad met een kern van nylon (niet van de Decathlon), die bleven ook erg mooi en het voordeel daarvan vond ik dat ze net iets makkelijker langs de ophanghaak van je beugelriem gleden. Nu hoeven mijn beugels niet vaak versteld te worden, dat scheelt - het is wel iets om rekening mee te houden.
Koper
Geplaatst: 04-02-10 15:42
He hallo hilli
Zelf heb ik inmiddels biothane beugelriemen, die zijn ook erg duurzaam
Idifix
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-10 17:42
Ja,ik heb een nieuw wintec zadel dus het hoeven er daarom niet perse leren te zijn..en ik vermoed dat ze in een ruiterwinkel wel duurder zijn dan in Decathlon..
xx_tassjuhh
Geplaatst: 04-02-10 19:04
ik heb gewoon leren die kreeg ik bij m'n zadel,maar ik hoor van heel veel mensen dat ze idd leren hebben versterkt met nylon weet niet of die allemaal bij de decathlon vandaan komen maar zij zijn er wel positief over.