zoals de titel zegt, heeft er hier iemand ervaring met de Kieffer Wien. Op de site van Kieffer kan ik niet zoveel info vinden en ervaringen vind ik persoonlijk toch beter. De standaard boom, met wat komt die overeen? (maat of vgl met wintec gullets) valt de zitmaat groot of eerder klein, 't zou een 17.5 inch betreffen, maar op de site van kieffer zie ik alleen size fit 0, 1 of 2.
ik kan mijn dressuurzadel namelijk met dit model wisselen.
Kieffer hanteert idd slechts 3 zitmaten: 0 (16 inch), 1 (17 inch) en 2 (18 inch). Mijn ervaring is dat ze ruimer vallen, behalve bij de modellen met een zeer diepe zit. De boom is altijd medium (31/32), tenzij (op verzoek) deze smaller of wijder is gemaakt. Persoonlijk vind ik Kieffer niet fijn en de prijs/kwaliteit verhouding nogal tegenvallen.
Ik heb een kieffer wien gehad, wel een oudere zadel. Valt indd best groot. Vond het een prettig zadel alleen ik reed mezelf erop door. Dus voor mij geen kieffer meer. Ik heb nu een kentaur 10 keer beter voor mij.
Edit: ik hoor van meerdere mensen dat ze zich op een kieffer doorrijden.
petitparis
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-10 17:21
grappig ik zou m'n kentaur wisselen voor een kieffer
Ik heb er ook 1 gehad. Ik vond het een fijn zadel en had geen last van doorrijden. Het zadel bleef ook erg mooi, terwijl ik niet veel aan onderhoud deed. Ik heb het zadel uiteindelijk weg gedaan omdat ik graag een wat diepere zit wilde.