Mijn Fries heeft nu een enkelgebroken bit (zo'n goudkleurige) ik meen dat het watertrens heet (de ringen gaan door de uiteinden en kunnen ronddraaien)
Maar hij kropt best snel op. Nu las ik dat dat zou KUNNEN komen door o.a. het enkel gebroken bit, wat prikt in het gehemelte. Nu leek mij ook het feit dat die ringen kunnen draaien miss vervelend. Of is dat juist fijner dan bustrensen (dus dat het vast zit zeg maar, als een scharnier)
Kan best een keer een dubbelgebroken trens kopen
maar is dan een bus of watertrens fijner (dus ringen als scharnier of die rond kunnen draaien)?Of zijn er nog andere opties?
Ben trouwens een recreatieruiter dus wil gewoon een bit wat fijn is voor het paard, waar ik wel wat dressuur mee kan doen en hem in een goede aanleuining mee kan krijgen, maar hoeft niet hoog nivo te worden.
Zal zowiezo goudkleurig zijn (auriaan geloof ik?)

.
Ik houd aan, dat je je pink tussen de mond en de ring van het bit moet kunnen doen. Past er meer is ie te groot, past er minder is ie te klein. En bij twijfel kies ik zelf voor het grotere bit, omdat ik velletjes knijpen dan erger vind dan iets meer ruimte.
en hij was veel onrustiger in de mond. Ik speel sowieso nu niet meer met andere bitten, hier loopt ie fijn op dus ik ga niet meer veranderen.
Weet niet waar je dat uit de tekst haalt, maar.... Helemaal NIET! Het is alleen niet gewenst
(voorbeeldje dus) Volgens mij zou ik hem met succes in de draverij kunnen uitbrengen
) eigenlijk hetzelfde bitje gebruikt; mijn appelbitje. Nooit problemen mee gehad, en ze blijven lekker gevoelig in de mond.