Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Wat draagt een elastiek juist bij om schuurplekken te voorkomen?
Jac schreef:Voordat ik zo'n singel aanschaf kan er iemand mij zijn/haar ervaringen vertellen? Ik ben wel enthousiast over die singels, vooral de anatomische.
Suzanne F. schreef:Ja anatomische singel kan helpen. Schapenbontje helpt ook. Neem dan wel een anatomische met elastiek, dat scheelt ook al.
Suzanne F. schreef:Solleke_Noah schreef:Met elastiekWat draagt een elastiek juist bij om schuurplekken te voorkomen?
Geeft meer mee dus het ligt minder strak en stug om de huid heen. Rekt allemaal meer mee, veert mee en terug. Geeft dus minder wrijving. (lijkt mij hoor)
Jac schreef:Goh, mijn redelijk gevulde en ronde appie heeft de laatste tijd ook wat lichte schuurplekken van de neopreensingel. Ik heb nu de oude singel er weer omgedaan, maar die is net wat te kort, waardoor de gespen net op de plekjes liggen. Die lamswollen singels van Mattes zien er wel heel gelikt uit. Maar schuift wol niet enorm? Ik heb de "pech" een rond paard te hebben, met brede schouders en geen schoft waardoor het zadel snel schuift.
Voordat ik zo'n singel aanschaf kan er iemand mij zijn/haar ervaringen vertellen? Ik ben wel enthousiast over die singels, vooral de anatomische.
...Waar zouden de gespen moeten zitten? Ik heb een neoprenen singel mt "34. De gespen zitten dan net voorbij de oksel. Zo ziet dat eruit:
(offtopic: let aub niet op mijn sleepyhead, het gaat hier om de plaatsing van de singel heh..ahum....en jaaa tis een poepescheet die Ap van me...)