advies nodig :o

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xlszjuh95

advies nodig :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:06

hallo!

ik had een vraagje, ik wil er nog 1 hoofstel bijkopen maar dan een mexicaanse.. maar is het niet raar voor mijn paard dat ze af en toen een ander hoofdstel om heeft? of zou ze dat niet echt door hebben...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:19

Ik zal geen mexicaanse neusriem gebruiken als je er geen goede reden voor hebt. Zo'n neusriem werkt best scherp in, en als dat niet nodig is zal ik lekker bij een gecombineerde of lage neusriem blijven.
Als je er heel graag een tweede hoofdstel bij wilt puur voor de leuk en niet omdat je pony in sommige situaties heftig kan zijn zal ik dus niet voor een mexicaanse neusriem gaan.

x_Maxime

Re: advies nodig :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:31

ik ben het met Leonieke eens.. Eerst maar nagaan of je paard er wel een nodig heeft.

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:33

als je de neusriem niet te strak doet, gewoon normaal, dan zou het geen problemen opleveren.

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 14:04

Leonieke schreef:
Ik zal geen mexicaanse neusriem gebruiken als je er geen goede reden voor hebt. Zo'n neusriem werkt best scherp in, en als dat niet nodig is zal ik lekker bij een gecombineerde of lage neusriem blijven.
Als je er heel graag een tweede hoofdstel bij wilt puur voor de leuk en niet omdat je pony in sommige situaties heftig kan zijn zal ik dus niet voor een mexicaanse neusriem gaan.

mijn paard kan vaak nog wel eens er vandoor vliegen;) en ik weet dta een mexi neusriem scherp werkt;) alleen dacht zo dat van misschien is het verwarrend voor me paard als ze 2 verschillende neusriemen omkrijgt af en toen;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:04

Ik zou dan geen mexicaanse neusriem gebruiken, je probeert je paard dan dus tegen te houden DMV pijn. ;)
Heb je les?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:26

Ik denk dat je voor het vandoor vliegen van je paard beter rijtechnisch kunt oplossen.

Als de neusriem nu goed zit bij het paard, dan zou ik daar geen andere neusriem aan hangen :)

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 10:49

upendo schreef:
Ik zou dan geen mexicaanse neusriem gebruiken, je probeert je paard dan dus tegen te houden DMV pijn. ;)
Heb je les?

ja ik heb 1x in de week prive les dressuur, en 1x in de week manege les, en 1x in de week springles;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:53

Misschien kun je je instructuer of instructrice dan vragen of zij een oplossing weten voor het feit dat je paard ervandoor gaat?

Een scherpere neusriem helpt daar niet tegen.