BR peesbeschermers en strijklappen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

BR peesbeschermers en strijklappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:38

Ik ben op zoek naar nieuwe beenbescherming voor mijn haflinger. Ze heeft nu een maat FULL van BR, maar deze vind ik net te groot ondanks dat de lengte al korter is gemaakt door een zadelmaker.

Nu zag ik bij een webwinkel een set van BR maat COB, ik dacht dar BR alleen full en pony heeft. Bij die winkel gaven ze aan dat deze groot vallen, is er iemand die ervaring met deze peesbeschermers heeft?

Scum

Re: BR peesbeschermers en strijklappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:06

Mijn ervaring met BR is dat het juist heel klein valt. Daarmee bedoel ik dus vooral in omvang.

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:34

ik heb nog een paar pony peeskappen liggen maar deze zijn toch echt aan de grote kant qua lengte, ze zijn wel heel smal vind ik altijd.

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:18

BR valt klein in de omvang inderdaad. Onze paarden hebben ook qua lengte niet zoveel nodig, maar juist bij full wel de omvang. Cob valt erg krap.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:21

Heb je geen ruitersportwinkel in de buurt?
Die verkopen vast en zeker BR Beschermers, dan kun je makkelijk even full met cob vergelijken. :j
Denk dat het per paard verschilt hoe het valt.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:18

ik heb bij mijn fjord Cob en dat vind ik prima passen. er zit wel veel verschil tussen die maten indd..

Joketjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:40

Bij mijn weten heeft Br geen Cob.. want ik zit met hetzelfde probleem als jij.. een Full is te groot.. en een Pony is te klein..Ik heb ook nog gezocht voor Cob maar men heeft mij altijd gezegd dat dit niet bestond...
Tegenover Harry's horse en andere merken vind ik idd dat Br groot uitvalt.. een Full van Harry's Horse past wel bij mijn Haf

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:59

Joketjeuh schreef:
Bij mijn weten heeft Br geen Cob.. want ik zit met hetzelfde probleem als jij.. een Full is te groot.. en een Pony is te klein..Ik heb ook nog gezocht voor Cob maar men heeft mij altijd gezegd dat dit niet bestond...
Tegenover Harry's horse en andere merken vind ik idd dat Br groot uitvalt.. een Full van Harry's Horse past wel bij mijn Haf

Tegen mij is dat ook gezegt, maar de Epplejeck heeft ze wel in Cob, niet pony full maar echt cob.

@ TS Hoe ziet het er dan uit als de zadelmaker het korter heeft gemaakt ?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 21:50

SusieQ87 schreef:
Joketjeuh schreef:

Tegen mij is dat ook gezegt, maar de Epplejeck heeft ze wel in Cob, niet pony full maar echt cob.

BR heeft idd geen COB, dat is het probleem.

Dan ga ik daar eens kijken, een internetwinkel verkocht ze ook als cob zijnde, maar bleek ook pony te zijn. Ik heb nu een pony om te passen, voor is eigenlijk goed, maar achter te klein, dus dat heeft ze wel full nodig.

De zadelmaker heeft het plastich en het schuim ingekort en de delen weer aan elkaar vastgezet. Je ziet er eigenlijk bijna niets van, alleen dat het zwart stiksel is in plaats van (ik meen) oranje. Ik kan eventueel wel een keer een foto er van maken.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:01

Carolien007 schreef:
SusieQ87 schreef:

BR heeft idd geen COB, dat is het probleem.

Dan ga ik daar eens kijken, een internetwinkel verkocht ze ook als cob zijnde, maar bleek ook pony te zijn. Ik heb nu een pony om te passen, voor is eigenlijk goed, maar achter te klein, dus dat heeft ze wel full nodig.

De zadelmaker heeft het plastich en het schuim ingekort en de delen weer aan elkaar vastgezet. Je ziet er eigenlijk bijna niets van, alleen dat het zwart stiksel is in plaats van (ik meen) oranje. Ik kan eventueel wel een keer een foto er van maken.

Wel vreemd, want mijn pony past ook geen full of pony maat de een is te groot de ander te klein.
Ze verkopen alle 3 de maten :?
Wel vreemd dat BR geen cob zou hebben en ze het wel hebben .. ?

Als je een foto kan maken, graag! Ben wel benieuwd.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:51

Had even geen internet, vandaar mijn late reactie. Ze liggen nu op stal, maar zal zo snel mogelijk een foto maken.