[WN] Westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FlowerPower

Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:29

troi

Re: Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:36

Als bij alle typen zadels krijg je qualiteit naar wat je betaald. Dit zadel is erg goedkoop, haast zadelmarkt niveau. Daar kun je dus niet zo gek veel voor verwachten. Dat hoeft natuurlijk niet slecht te zijn MITS het zadel niet scheef is, er geen gekke dingen uitsteken aan de onderkant (en dat voelt vaak het paard en niet de ruiter) en alles stevig vast zit (en dat heb je pas door als het te laat is) enzovoorts. Al met al kun je een gelukje hebben met zo'n zadel maar ik zou het er niet op wagen. Het is in mijn optiek veel en veel verstandiger een goed tweedehands merkzadel te kopen, die zijn tussen de 500-800 euro wel te vinden.
En dan als tweede minstens zo belangrijk punt, het zadel moet goed passen, haast nog meer dan bij engelse zadels komt de pasvorm erg precies en heeft echt het oog van een expert nodig (dus niet iemand die het wel eens heeft gedaan maar iemand met veel ervaring!), anders kun je je paard fiks de vernieling in helpen.

Sugargirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:15

Ik deel de mening van Troi!
Ga liever voor een tweedehands zadel van een goed merk en laat er iemand bijkomen met verstand van zaken ;-)

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:18

Oke, bedankt voor jullie reactie's!
Waar zou ik dan moeten kijken voor zo'n 2ehans zadel?
En wat is een goed merk?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:54

als je de zoekfunctie gebruikt zul je meerdere topics vinden over welke merken goed zijn (is een fikse lijst). Voor wat betreft 2e hands zadels, er zijn hier op bokt mensen die er in handelen maar ook (online) winkels. Zie daarvoor de sticky op western algemeen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:03

Citaat:
Zadelboom van glasvezel met opgevuld zadelkussen, beide gevoerd met synthetisch wol. Met schuim opgevulde zitting, bekleed met soepel korrelig leer.
Als ik dit lees hoef ik al niet neer :D
Overigens kom ik dit merk in Amerika niet tegen, alleen in Europa en dan met een prijs van 389 euro.
Daarbij valt het dus zeker in de kategorie "Zadelmarkt".

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:29

Het is trouwens ook erg nuttig om even te klikken op de link in het onderschrift van dubbeldun (de waarheid van een goedkoop zadel), mocht je nog twijfelen over de aankoop dan is dit uitermate nuttige info..

alvarado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:36

Ik heb een prachtig (bijna nieuw, geimporteerd uit Canada) westernzadel van Circle Y te koop incl. pad, hoofdstel, singel, zadeltassen, borsttuig. Echt een plaatje. Maat 17 inch (voor het wat bredere paard), model Park and Trail. Voor verdere info kun je me pb-en.

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:09

alvarado schreef:
Ik heb een prachtig (bijna nieuw, geimporteerd uit Canada) westernzadel van Circle Y te koop incl. pad, hoofdstel, singel, zadeltassen, borsttuig. Echt een plaatje. Maat 17 inch (voor het wat bredere paard), model Park and Trail. Voor verdere info kun je me pb-en.

Hoi hoi!
Niet om het 1 of ander, maar met 17 inch wordt bij westernzadels de zitmaat bedoeld ;)
En 17 inch is een behoorlijk grote zitting en geschikt voor iemand met een "breed" achterwerk :D
Dus 17 inch zegt niets of het voor een breed paard is of niet...
Succes met de verkoop ;)

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:18

Ik was laatst met mijn vriendin bij de divoza en toen lag daar ook een heel leuk zadeltje voor volgens mij rond de 300 euro! :D

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:26

Dat zal van de zelfde soort kwaliteit zijn, als dit zadel.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:04

Djulitaa schreef:

zie jij de zadels vliegen ofzo misschien dat het handig is dat je er bij zet welk zadel! :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:17

LoveLoes schreef:
zie jij de zadels vliegen ofzo misschien dat het handig is dat je er bij zet welk zadel! :D

Je mag er rustig vanuit gaan dat alles zadels met een nieuwwaarde onder de 500 euro van dezelfde (beroerde..) kwaliteit zijn..

Helaas maar waar, je krijgt toch echt waar naar je geld. En dat houdt bij westernzadels in dat je voor weinig geld beroerde waar krijgt.

Djulitaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:00

LoveLoes schreef:
Djulitaa schreef:

Ten eerste snap ik je reactie niet zo maargoed, ik had het over jou zadel van 300, en het zadel waar dit topic over gaat, dat die van dezelfde beroerde kwaliteit zijn, zoals troi al zegt.