cair vs. wol wel of niet doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

cair vs. wol wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:17

in de hoop dat de titel veel mensen nieuwsgierig maakt :D

Mijn dilemma is het volgende:
Mijn zadel een bates caprilli wat heeeerlijk zit maar helaas ben ik niet heel erg tevreden over de cair kussens.
Nu zit ik te denken om de cair eruit te laten halen en er een gewone wolvulling in te laten doen aangezien wol wel makkelijk aan te passen is en cair niet (of kan dit wel????)

Daarbij het dilemma welke zadelmaker in omgeving vroomshoop dit goed en netjes doet

alle tips, ervaringen etc zijn welkom!

Anoniem

Re: cair vs. wol wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:23

ik vind cair maar niets, vanwege de rede die jij geeft. Het is lastig aantepassen.
Doe mij maar een wol vulling. En volgens mij kan iedere zadelmaker de cairvulling er uit halen en er een wol vulling in doen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:24

Volgens mij is de voornaamste reden om geen cair te nemen dat niet iedere zadelmaker het aan kan passen, daarnaast stelt cair niet eens zo heel veel voor..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:56

Welke zekerheid heb je dat als je het zadel laat vullen vullen met wol, het wel beter bevalt? De vorm van de kussens/zadel blijft hetzelfde. Je kunt met wol wel iets aanpassen, maar dan heb je het over fijnafstemming zeg maar. Als je nl. op een bepaalde plaats teveel wol erin propt, komt dit de veerkracht niet ten goede en kun je drukplekken krijgen.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:36

Nog beter, laat er flair inbouwen!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:41

SusieQ87 schreef:
Nog beter, laat er flair inbouwen!

helaas zit daar nogal een ander prijskaartje aan......

Ik zal dan ook verder duidelijk maken waarom ik niet tevreden ben over de cairkussens: ik heb sinds ik vorig jaar mijn been gebroken heb gehad en hierdoor een tijdje scheef heb gezeten (nu niet meer) sterk het gevoel dat mijn zadel wat scheef is/inzakt naar een kant. Ik zoek nu dus een oplossing om het zadel weer recht te krijgen en vraag mij dus af of cair aan te passen is of dat een totale nieuwe (wol)vulling noodzakelijk is. Uiteraard weet ik dat een totale nieuwe vulling ook richting de 200,- loopt maar flair inbouwen kost nog veel meer..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:09

In principe kan cair niet naar 1 kant inzakken, dat zou nou juist het voordeel van cair zijn. Neemt altijd de oorspronkeljjke vorm weer aan als deze even niet op een paard ligt. Op een paard vormen de kussens zich (voor zover mogelijk) naar de rug.