Echt goede achterbeenbescherming?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Echt goede achterbeenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:53

Voor mijn paard gebruik ik o.a. Eskadron Allround peesbeschermers. Prijzig, maar erg fijne beschermers. Het is me wel tegengevallen dat bij de achterbeenbeschermers de voering aan de voorkant ter hoogte van het onderste klittenband al vrij snel beschadigde. Maar goed, geen schuurplekjes op de benen, dus nog goed te gebruiken. Sinds een paar weken is de coating aan de buitenkant los gaan laten door het strijken van zijn achterbenen en natuurlijk wordt deze beschadiging steeds groter. Ik heb deze beschermers ongeveer anderhalf jaar regelmatig gebruikt en ze zijn nu dus aan vervanging toe. Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat ze langer mee zouden gaan, voor die prijs. Wie o wie heeft de gouden tip voor goede, slijtvaste achterbeenbescherming?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:00

Die Allrounds hebben geen harde kunststof schaal er om heen zitten, of wel?

Als je paard strijkt, en daarom de beschermers kapot maakt, dan zou ik kiezen voor hoge achterbeen beschermers. Zijn hetzelfde als peesbeschermers voor de voorbenen, alleen dan iets langer.

Deze zijn van Eskadron:
Afbeelding

Anoniem

Re: Echt goede achterbeenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:41

Bij de allrounds zit er wel een harde schaal in de beschermers, met een soort "kunstlederen" coating er overheen. De allrounds zijn wel net zo hoog als die op je plaatje.