daaleman "uit de mode" ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

daaleman "uit de mode" ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:44

toen ik mijn pony kocht, dat is nu zo'n 3 en een half jaar geleden, heb ik zijn zadel mee gekocht. Het zadel was echter mega groot voor mij en ik kon er dus niet fijn mee rijden, dus het zadel heb ik toen tekoop gezet.

Er blijkt echter totaal geen intresse te zijn voor een dergelijk zadel, terwijl de maten ervan vrij doorsnee zijn. boommaat 32, 17,8 inch zitting, VZH zadel met weinig tot gemiddelde gebruikssporen. Door zadelmaker op waarde van 700 euro geschat.

Is VZH uberhaupt niet in trek of is het merk niet in trek? Iemand een idee? :?

Om dit zadel gaat het het :

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: daaleman "uit de mode" ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:45

VZH is gewoon niet populair.. iedereen rijd met een Dressuur en sommige hebben er nog een spring zadeltje bij.

Wel een mooi zadel trouwens :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:47

Daaleman is hier juist wel in trek, inderdaad veelzijdigheid niet...

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:47

is ook een zeer net zadel, daarom vind ik het zo jammer.. |( Hij moet er namelijk uit om ruimte te maken voor dressuurzadel

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:48

hihi ik rijdt altijd met een VZH heb er nog een springzadel bij ..

vind het een mooi zadel .. :) alleen wat te duur voor mij ..

raar dat er voorderest helemaal geen intresse in is ..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:50

Binky_Zephyr schreef:

intresse is er wel, maar dan voor rond de 200 euro. maar voor 500 mag hij weg ;)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:51

@ Ts: Kun je het zadel dan niet inruilen voor een dressuurzadel? Ben je er ook vanaf.

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:52

hoi i, heb hetzelfde probleem. Ik heb vorigens twee dressuurzadels te koop een bruin Albion en een zwart Stubben. Ook hier krijg ik hooguit een bod van 300,00 euro ps. Terwijl ze door de zadelmaker geschat worden op tussen de 600,00 en 700,00 euro. Voor mij mogen ze nu dus weg voor 350,00 euro ps. Dus indien er interesse is graatg een pb.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:52

inruil krijg je er bar weinig voor terug... Vandaar nog een laatste poging hem zelf te verkopen. Anders ruil ik hem inderdaad in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:54

Ik denk dat je prijs ook wat hoog is.Ik heb op bokt een 2e hands daaleman van een jaar oud gekocht voor 500.Een dressuur zadel.Erg fijn zadel.
Ik ken daaleman zadels nog van toen ik jong was dus zo'n 30 jaar terug.Het zijn toch altijd zeer goede zadels geweest.

Ik heb er erg veel plezier van.
Maar ik heb dus ook nog altijd mijn Kieffer Munchen vzh te koop.Is nieuw opgevuld met nieuwe stijbeugels en twee singels en al mijn dekjes er bij.vroeg 300 ervoor en het is ook nog niet verkocht.Zadel is wel ouder als de jouwe maar ziet er ook nog goed uit.
Ik denk dat het eraan ligt dat het een vzh is.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:55

woeliej schreef:
Binky_Zephyr schreef:

intresse is er wel, maar dan voor rond de 200 euro. maar voor 500 mag hij weg ;)

hihi ik heb nu geen paard om te rijden .. en heb 2 zadels liggen die er nog goed uitzien .. anders had ik wel intresse gehad voor die prijs :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:55

Wat krijg je dan terug als je hem inruilt? want ga daar 100 euro boven zitten en je raakt je zadel wss wel kwijt..

Want tsja als het meer aanbod is dan vraag (en dat is er momenteel met VZH zadels) dan zal je je prijs moeten laten zakken. ookal is je zadel eigenlijk veel meer waard..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:56

yvonne101 schreef:
hoi i, heb hetzelfde probleem. Ik heb vorigens twee dressuurzadels te koop een bruin Albion en een zwart Stubben. Ook hier krijg ik hooguit een bod van 300,00 euro ps. Terwijl ze door de zadelmaker geschat worden op tussen de 600,00 en 700,00 euro. Voor mij mogen ze nu dus weg voor 350,00 euro ps. Dus indien er interesse is graatg een pb.

ja, jammer he? Heb afgelopen jaar een ainsley integra verkocht. Heeft ook tijden geduurt, uiteindelijk voor 450 weg gegaan. Moet maar net die 1e juiste persoon er tegenaan lopen! Mijn prestige top dresage ging wel ietsje sneller, half jaartje ongeveer. Daar wel een net bedrag voor gekregen. Maar zelf een zadel verkopen... is best wel erg vreselijk... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:59

Zelf heb ik een paar maande geleden (2 maanden) ook een VZH zadel verkocht dit was wel wintec en mocht dus voor 200 euro weg. Deze was ik binnen een week kwijt..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:00

Bianca41 schreef:
Ik denk dat je prijs ook wat hoog is. Ik denk dat het eraan ligt dat het een vzh is.

500 is al net boven inruil waarde, vandaar..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:03

yvonne101 schreef:

Sorry als ik het zeg, maar die Albion Legend is echt al een oudje en als je daar 300,00 voor krijgt, doe je echt een goede deal.
Wat zadelmakers er aan waarde aan toekennen zegt me weinig, want als je vraagt of ze 'm daar dan voor over willen nemen zul je meteen een nee te horen krijgen ;) Velen willen al niet eens inruilen, omdat ze er anders te lang mee blijven zitten, mn vanwege de prijzen die ze zelf in gedachten hebben.
VZH zadels zijn idd moeilijker te verkopen en nadeel van de Daaleman is dat deze niet geschikt is voor een paard met een hoge schoft.