Mijn paard is erg gevoelig voor schieffels en nu pastte hij ervoor al weinig tot geen beschermers omdat hij vrij fors beenwerk heeft maar nu met de schieffels is het helemaal een ramp. Ik heb in het begin toen 3-1 beschermers van Indra gekocht die zijn zacht en flexibel voor over de schieffels maar die beschermen naar mijn zin te weinig van buiten af. Mijn paard is jong en een spring in de wei maakt gekke sprongen en dat gaat lomp en hard dus wil wel als ik ga rijden/longeren hem goed in de beschermers hebben. De schieffels zijn gekomen door ja zeg het maar, de VA zegt gekke sprongen/draaien in het land en daardoor zich zelf aantikken. Dus voorkomen doe ik het niet nu is mijn vraag welke beschermers zijn zacht van binnen wat tegen de schieffels aan zit maar wel hard aan de buitenkant helemaal rondom voor invloeden van buiten af?? Ik heb beschermers van BR neopreem van binnen plastic van buiten maar die zitten veelste strak en zijn te hard, ik heb ze 1keer om gehad en merkte dat er meteen reactie was en de schieffels naar mijn idee weer iets erger(groter) werden.
Ik zit te denken aan lerenbeschermers(BR jos lansink) met bont aan de binnen kant de bandjes zijn over het algemeen vrij lang en het bont is zacht en het leer is hard voor de eventuele tikken van buiten af. Hebben jullie misschien een idee? En hoe zijn de ervaringen met lerenbeschermers met bont?Want ik zie door de bomen het bos niet meer......
Alvast bedankt!!
#Ymke#
Geplaatst: 02-02-10 11:06
Je hebt van veredus de piaffe ofzoiets. Die zijn neopreen, vergelijkbaar met de 3-1, maar die hebben wel een hard gedeelte achterin.
Is bandageren met dikke onderlappen een optie? Wel vreemd dat de schiefels blijven "reageren", m.a.w. dikker worden bij druk. Een van onze jonge paarden heeft een schiefel aan de binnenkant voorbeen. Deze was toen het net gebeurd was wel dik, maar werd na verloop van tijd ongeveer driekwart dunner. Nu is het een bobbeltje waar ie verder geen last meer van heeft.
Nouvel
Geplaatst: 02-02-10 21:20
Die van Veredus zijn inderdaad heel mooi hiervoor, de buitenschaal is wel iets steviger, maar lang zo hard niet als van een peesbeschermer en goed flexibel, dus ik denk dat dat prima kan
Bedankt voor de reacties, ik ga eens info zoeken over de beschermer van Veredus. Als de beschermer te strak zit wrijft het langs de schieffels en naar mij idee gaat t dan weer iets irriteren, dus wil dat graag voorkomen. Hij heeft er maar liefst 4 waarvan 1 zo goed als weg is wil dat graag zou houden vandaar mijn vraag. Julie ervaring met leren met bont?