jc dresuurzadel kan dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vanalleswa

jc dresuurzadel kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 07:31

Hoi allemaal

IK heb een vraagje.

Ik kan een jc dresuurzadel overnemen, voor niet al te veel geld.
Is passend gemaakt op de rug van de moeder van ons paard.
Wij hebben een 4,5 jarige Tenerife merrie.
Daar ik weet dat ze nog in de groei is, heb ik nog geen zin om een duur zadel te kopen.

Mijn kind heeft er nu een paar keer mee gereden,
Ze liep lekker ontspannen en daarna geen pijnlijke plekken op haar rug.
Normaal rijdt mijn kind met een wintec 2000 vzh zadel

Ik heb geen idee hoe ik hier foto's moet plaatsen. ( heb ik al een paar keer geprobeert, maar het lukt niet)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:37

Het is altijd verstandig om er iemand naar te laten kijken die er echt verstand van heeft, namelijk de zadelmaker.
Via een foto op bokt kunnen wij niet zien of hij past.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 07:38

Ja dat weet ik maar die heeft voorlopig geen tijd, en ze houdt het zadel niet te lang vast

lynne_berna

Re: jc dresuurzadel kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:40

Dan zou ik het zadel gewoon in ieder geval nemen, desnoods een andere zadelmaker bellen die wel tijd heeft. Daarvoor zou ik het zadel er nog niet opgooien. Past het zadel niet, wilt de zadelmaker hem misschien wel overnemen of je probeert het particulier te verkopen.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 07:49

Ja dat is natuurlijk een mogelijkheid, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 07:57

Heeft er iemand ervaring met een jc zadel? ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:02

Ik rij al jaren lang met JC zadels. Mijn vorige zadel heb ik ruim 10 jaar mee gereden. Weer door verkocht en nu heeft iemand anders er plezier mee. Met mijn huidige JC rijd ik alweer 7 jaar.
Het zadel ziet er nog als nieuw uit. Het leer blijft goed, niet extreme plekken van slijtage. Het leer is vrij soepel maar niet te.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 08:03

Dank je wel, mooi om te horen, dat ze lang mee gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:03

Jc past vrijwel overal op, het zijn heel veelzeidige zadels,
ZE zijn nieuw wel duur. Maar ook geliefd.!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:08

Hoi, wij hebben sinds kort ons klimke zadel ingeruild voor een JC en het bevalt heel goed.
Je kunt trouwens zelf ook best enigzins bekijken of een zadel past of helemaal niet. Bv na het rijden het zadel eraf en kijken of er drukkingen ontstaan. Schuift het zadel naar voren ? , ligt het stil tijdens het rijden ? Is het niet te lang voor de rug van je paard? Als je een van deze punten hebt dan past het waarschijnlijk niet goed.Om daarna zeker te weten of echt het goed past en eventueel wat aanpassingen te laten doen de zadelmaker erbij. Bij ons in Corrie Stoker geweest wij hebben een 2e hands JC zadel bij haar gekocht.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:55

JC is een leuk middenklasse zadeltje. Ik ben het verder niet met volbloedfan eens dat het vrijwel overal op past. Sowieso is er geen enkel zadel dat bijna overal op past maar daarnaast heb ik met JC de ervaring dat het toch op veel paarden net niet helemaal lekker ligt. Ik heb betere ervaringen qua pasvorm met verschillende A-merken (bv prestige, stubben, county etc)
Erg duur zijn ze nieuw ook niet. Echt een middenklassertje. Geen A-merk dus.

Als het zadel leuk geprijsd is (en voor JC zou ik zeker niet al te hoog gaan) dan kun je het altijd proberen maar dan zou ik zeker een zadelmaker ernaar laten kijken. (dit geldt uiteraard voor alle zadels) Als het past en jij zit er goed in dan zou ik er gewoon voor gaan.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:01

Hier ook goede ervaring met een JC zadel, heb 'm inmiddels wel verkocht want hij was te klein geworden, mijn Tinker is het afgelopen jaar wat uitgedijt, maar dat mag ook voor een 6-jarige. Was een Saphir dressuurzadel, zat heerlijk.

Ze zijn goed te verkopen via MP of hier op Bokt.

En misschien een andere zadelmaker bellen die wel tijd heeft? Zou er toch zeker een zadelmaker bij halen, is goedkoper dan later bij de kliniek te staan ivm rugproblemen bij je paard.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:48

Voor elk zadel geld het moet goed passen en liggen.
In mijn ogen bestaat er geen 1 merk dat je zo elke rug kan leggen en dat het dan ook goed past.
Het ene merk heeft langere kussen de andere meer vrijheid voor de rug, de andere heeft weer dat. Op een paard met een korte rug kan je geen zadel leggen met hele lange kussens..
Wil je zekerheid dat een zadel goed ligt zal er iemand bij moeten komen die dat kan beoordelen.

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:57

Ik heb ook altijd een JC dressuurzadel gehad op veel verschillende paarden en pony's en was me altijd erg goed bevallen.
Als het een koopje is zou ik het zeker nemen, dan kun je je er toch geen buil aan vallen. Je kunt hem dan altijd weer voor hetzelfde geld weg doen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:59

Ik heb een JC vz en die bevalt me ook prima! Heerlijk zadel, heeft hier ook al op verschillende paarden gelegen en paste perfect!

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:00

Ik heb mijn JC Saphir dressuurzadel inmiddels al 'n jaar of 7/8 en hij ziet er nog super netjes uit. Heeft eerst op mijn haflinger gelegen en ligt nu al weer 4 jaar op mijn KWPN-er en past(e) op beide als een huis. Ook paarden van andere mensen rijd ik er regelmatig mee, vind het een heerlijk zadel en als deze versleten is, is de kans vrij groot dat er weer een JC komt.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:54

Het is fijn te horen dat er zoveel mensen tevreden zijn met een jc zadel.
Ik denk dat ik hem wel ga kopen, en er in ieder geval iemand na laat kijken natuurlijk.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 09:28

Gisteren heeft mijn kind er weer op gereden, paard liep weer lekker ontspannen, manege eigenaar heeft er naar gekeken, en zei dat het goed lag.
dus nu zeker over tot kopen.