Moeilijke rug

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anthonia_

Moeilijke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 19:34

Het zit dus zo, mijn pony heeft een hele moeilijke rug voor wat betreft een zadel. We hebben nu al 3 zadels gehad waarvan we dachten dat het goed lag maar ze schuiven allemaal naar voren. Mijn pony is voor (in de schouders) namelijk heel smal in vergelijking tot achter. En ze heeft een hoge schoft. We zijn bij verschillende ruitersportzaken geweest en we hebben wel 20/30 zadels op gehad maar geen een paste. Nu hebben we ook nog een staartriem geprobeert maar daar gaat de pony heel erg van bokken. En een zadel op maat laten maken is voor ons veel te duur aangezien wij de pony vooral als recreatiepony gebruiken en ik met 1 jaartje over ga op de paarden. Wie weet een oplossing voor ons?

x_Maxime

Re: Moeilijke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:15

misscchien een boomloos zadel?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:17

Ik had dit probleem ook met mijn paard.
Ik ben uiteindelijk op een CTD zadel gekomen, hier moet ik nog wel een gelpad of een bontje onderleggen om de schoft extra te ontlasten maar voor de rest past ie prima :) CTD is een juniormerk van stubben en niet heel erg duur, misschien een optie :)?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:21

Als je over gaat naar paarden en je wel een nieuw zadel hebt kun je het zadel bij de pony verkopen of een zadel uit zoeken dat nog veel aan te passen is zoals pegaso zadels (oa bij equestor te koop) of wintec. Of idd een goed boomloos zadel aanschaffen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:39

Wat is je budget?