Ervaring met Hi-techpad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Ervaring met Hi-techpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:11

Hallo!

Ik heb een boomlooszadel en heb daar een boomloospad met inlages van Agradi bij. Dit werkt prima. Nu wilde ik er een extra bij. Ik heb een hi-techpad op marktplaats gezien en vroeg me af wat jullie ervaring daarmee is? Ik heb zelf gehoord dat deze pads kunnen gaan schuren?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Ervaring met Hi-techpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:30

Dit heeft meer met harnachement dan natural te maken dus verplaats ik dit topic van NA naar HAR.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:34

Ik volg dit topic eventjes. Ik wil ook graag een extra pad voor onder mijn cheyenne. Ik vind ze alleen zo stervens duur!!

Heb nu een HKM en inlages daarin.

Zou graag ook nog een andere kleur willen. En trouwens, als ik heb gereden is hij niet meteen droog de andere dag..vind ik maar niets.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:37

ukoldaatje schreef:
Ik volg dit topic eventjes. Ik wil ook graag een extra pad voor onder mijn cheyenne. Ik vind ze alleen zo stervens duur!!

Heb nu een HKM en inlages daarin.

Zou graag ook nog een andere kleur willen. En trouwens, als ik heb gereden is hij niet meteen droog de andere dag..vind ik maar niets.

Die van de agradi bevalt prima hoor, alleen is mijne ook niet gelijk droog (vochtige zadelkamer). Ik wilde eigenlijk die hi-tech wel proberen, omdat die snel droogt zeggen ze (voor in de zomer), maar ik had gehoord dat die dus schuurt?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:10

Ik ben ook geïnteresseerd maar geen ervaring! Dus ik volg dit topic ook. De pad's zijn wel een stukje duurder dan de gewone dekjes. Dat valt wel tegen, koop je geen leuke setjes haha.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:15

Ik vind deze pads niet fijn in gebruik. Vind de onderkant te hard zegmaar, hoe leg je dat uit. Bij een haf pad bijvoorbeeld voel je de overgang tussen inlage en geen inlage niet zo duidelijk aan de onderkant, wat imo dus prettiger is voor het paard. Dit voel je bij de hi tech pad wel heel duidelijk. Daarnaast was de pasvorm iig voor mijn cheyenne helemaal niks hij was veel te groot.
Ik heb er nu een voor onder mn arizona, maar gebruik mn arizona niet meer tot ik een andere pad heb. Hij ligt voor geen meter en zoals ik al zei vind ik de onderkant niet prettig.

Hoewel ik wel denk dat het persoonlijk is hoor. Ik heb nu een london en daar heb ik grandeurpads onder, jaja de hoofdprijs, maar ik vind ze zelf veel fijner. Heb wel geen verschil gemerkt vanuit mn paard zegmaar, die liep er niet beter of slechter onder. Dus wat dat betreft zit het probleem wrs tussen mijn oren :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:24

Maar de pad schuurde niet? en kon je er geen andere inlages in doen?
Maar een ideetje :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:46

ik ben ook aan het nadenken over een pad, dus volg dit topic even mee.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:15

Ik merk dat er veel mensen na denken over dit soort pads, maar dat niemand zijn ervaring wil delen ;(
Of heeft niemand zo'n pad? :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:54

Ik heb helaas geen ervaring Alice, om te delen. Ik ga mijn eerste boomloze zadel kopen, vandaar.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:57

Boomloos is wel heel fijn hoor! :D veel plezier met je zadel al vast.

Het ging mij er om dat ik toch echt dacht dat er heel veel mensen wel ervaring zouden hebben.
Ik heb mijn boomloos zadel namelijk ook nog maar sinds november! ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:32

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:33

Goed idee!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:22

vraag eens aan nickyu hier op bokt of ze een dekje wil maken. Ze maakt van normale dekjes, boomloze dekjes door er inlagevakken op te naaien. Ik heb zelf ook zo´n dekje, echt supergaaf en werkt goed!