nieuw Beugelriemen voor €50,- vinden jullie dat duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zou €50,- aan nieuwe beugelriemen van kieffer uitgeven:

Ja
65 (50%)
Nee
65 (50%)

Totaal aantal stemmen: 130

fienaaa

nieuw Beugelriemen voor €50,- vinden jullie dat duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:50

Mijn beugelriemen zijn wat ouder geworden, en om een scheurende beugelriem tijdens het rijden te voorkomen heb ik nieuwe aangeschaft...

Ik schrok best wel van de prijs: 49,95 ! Het zijn dan wel beugelriemen van Kieffer (ter informatie)
Het is niet dat ik het niet heb o.i.d, maar ik vind het toch pittig veel...

Er waren ook goedkopere, maar de verkoopster zei dat ik de duurdere moest hebben omdat ik ook spring (wekelijks). Met springen komt er meer druk op de beugelriemen, en de goedkopere(van hh) zouden niet veilig zijn. Ik vertrouw dat dit klopt, daar twijfel ik niet aan ! maar die prijs... Phoe !

Wat zouden jullie voor nieuwe beugelriemen betalen?
Heb ik teveel betaald?
Hebben jullie ervaring met Kieffer beugelriemen?

Alvast bedankt !

p.s. Ze kunnen nog geruild worden :+
(p.s. Als het niet goed staat, sorry, heb nog het 'reglement' voor 't topic door gelezen, en dacht dat dit het juiste topic was.)

saswes

Re: nieuw Beugelriemen voor €50,- vinden jullie dat duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:51

je hebt niet teveel betaald. ik heb dezelfde beugelriemen. heb er destijds in guldens honderd gulden voor betaald en rijd er nog steeds mee!!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:52

Ik heb laatst die van stubben gekocht.
Was ik 80 euro voor kwijt!
Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal.
Ik heb hiervoor ook goedkopere(hh) gehad en iedere keer waren ze na korte tijd al ongelijk...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:54

Heb dezelfde.
Vind het hele fijne riemen, ze rekken niet op waardoor ze gelijk blijven en deze geven minder slijtage aan je zadel.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:54

bedoel je de gladiator riemen?? die zijn hun geld dubbel en dwars waard.
ik heb ze nu denk ik 2 jaar en ze zijn nog net zo goed als toen ik ze kocht

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:55

ik heb ook de kieffer beugelriemen. ze bevallen me super. mede omdat ze niet kunnen uitrekken. dit doen gewone goedkope leren wel al heel snel met als gevolg dat je continue scheef zit. plus dat ze ook heel lang knap blijven. ik vind dit een heel redelijke prijs/ kwaliteit verhouding.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:55

ligt ook heel erg aan het soort leer hoor, hoelang ze meegaan.
die van kieffer zijn van zacht soepel leer volgens mij.
maar je betaald ook altijd wel voor het merkje;)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:55

Fijn om te horen dat het klopt... Ja, kwaliteit kost inderdaad wat !

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:56

Pff.. Ik vind het duur :n

Ik heb zelf een paar van ik denk max. 15 euro :+
Nou moet ik zeggen dat ik zelf nauwelijks spring en dat ik niet zo let op de mooiigheid,
bovendien zou het voor mij niet zo'n ramp zijn als ze tijdens het rijden op een gegeven moment kapot gaan..
Maar 50 euro, da's toch een hoop..

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:57

Zaina schreef:
bedoel je de gladiator riemen?? die zijn hun geld dubbel en dwars waard.
ik heb ze nu denk ik 2 jaar en ze zijn nog net zo goed als toen ik ze kocht

Inderdaad ! Fijn om te horen dat het zulke goede zijn ! ;)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:57

Citaat:
die van kieffer zijn van zacht soepel leer volgens mij

Volgens mij zijn ze van een soort kunstleer achtig iets.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:58

Ik heb het er niet voor over.
Rekken doen ze allemaal en hoe erg is dat, als ze wat meer rekken? Je moet ze toch regelmatig verwisselen, ook de dure.
Daarbij vind ik dat je ook van goedkope beugelriemen mag verwachten dat ze veilig zijn. OK ze gaan misschien minder lang mee, maar ook goedkopere beugelriemen mogen niet meteen kapot gaan.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:59

TE5 schreef:
Pff.. Ik vind het duur :n

Ik heb zelf een paar van ik denk max. 15 euro :+
Nou moet ik zeggen dat ik zelf nauwelijks spring en dat ik niet zo let op de mooiigheid,
bovendien zou het voor mij niet zo'n ramp zijn als ze tijdens het rijden op een gegeven moment kapot gaan..
Maar 50 euro, da's toch een hoop..

De verkoopster zei mij nadrukkelijk dat het niet verantwoord is om met die goedkopere riemen te rijden, klanten kwamen telkens terug omdat ze gebroken waren... Maar dat kwam door de kwaliteit zei ze... Dus ik vetrouw erop dat deze echt goed zijn...

Ik let ook niet heel erg op het uiterlijk... ze moeten zwart zijn, omdat mij zadel zwart is, en ze moeten gewoon sterk zijn en veilig dus !

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:00

Nimmy schreef:
Citaat:
die van kieffer zijn van zacht soepel leer volgens mij

Volgens mij zijn ze van een soort kunstleer achtig iets.

Klopt, het is niet echt leer ;)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:04

Heb aan mn wintec waar ik mee spring goedkopere zitten, nooit problemen mee gehad.

Voornaamste reden waarom ik deze gekocht heb is dat ze minder slijtage aan het zadel veroorzaken.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:05

beantsje schreef:
Ik heb het er niet voor over.
Rekken doen ze allemaal en hoe erg is dat, als ze wat meer rekken? Je moet ze toch regelmatig verwisselen, ook de dure.
Daarbij vind ik dat je ook van goedkope beugelriemen mag verwachten dat ze veilig zijn. OK ze gaan misschien minder lang mee, maar ook goedkopere beugelriemen mogen niet meteen kapot gaan.

dat is dus niet zo. deze rekken echt nog geen millimeter uit

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:07

Ik rijd al 5 jaar met riemen van 20 euro en ze zijn nog niet gebroken of uitgeleurd.. :+ Kieffer betaal je ook veel voor het merkje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:08

Gussie.. ik heb nog stijgbeugelriemen van 10 jaar oud ofzo.. := (als ze niet ouder zijn!) Buiten dat ze een beetje bruin zijn doen ze het nog prima. En die waren écht geen 100 gulden destijds.

Elke (leren) riem rekt wel wat uit, je moet ze ook altijd goed omwisselen. Heb wel nieuwe gekocht twee jaar geleden, omdat ik twee zadels heb. En die kostte €15,00.

€50 betalen voor Kieffer heeft niet veel met kwaliteit te maken, maar meer met de naam waar je aardig wat voor betaald. Het is een A-merk immers.

Zaina.. Heb je er een meetlint langsgelegd dan, als je dat zo stellig beweert?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:09

Sammie: De beugel langs waar ik altijd op stap (die wat het meest hoort uit te rekken) is geen mm langer dan de beugel die aan de andere kant hangt. Ja ik heb het gemeten.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:10

pharagirlke schreef:
Ik rijd al 5 jaar met riemen van 20 euro en ze zijn nog niet gebroken of uitgeleurd.. :+ Kieffer betaal je ook veel voor het merkje.

Daar ben ik het niet mee eens ! Heb een bodyprotector, die was duurder dan de normale... maar 1000 maal beter omdat die wat soepeler was, en ook even veilig... Heb dat ding al jaren, en draag hem 4 uur per week ... Zo heb ik ook goede ervaring met hoofdstellen en peesbeschermers ;)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:10

Ik heb ze van passier, deze waren indd ook 50 euro. Goede beugelriemen vind ik erg belangrijk. Zeker als je bv op buitenrit bent en hij knapt ineens. Moet er ook niet aan denken bij springen of wat dan ook. Maar liever iets meer betalen en dan veilig, dan wat minder betalen en kans op scheuren/knappen.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:12

pharagirlke schreef:
Sammie: De beugel langs waar ik altijd op stap (die wat het meest hoort uit te rekken) is geen mm langer dan de beugel die aan de andere kant hangt. Ja ik heb het gemeten.

Welk merk heb je dan? Of is het merkloos... :Y)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:14

2misty2 schreef:
Ik heb ze van passier, deze waren indd ook 50 euro. Goede beugelriemen vind ik erg belangrijk. Zeker als je bv op buitenrit bent en hij knapt ineens. Moet er ook niet aan denken bij springen of wat dan ook. Maar liever iets meer betalen en dan veilig, dan wat minder betalen en kans op scheuren/knappen.

Dat is precies mijn instelling ! Ze moeten echt 100% veilig zijn omdat ik 3 maal per week 1.5 uur naar de manege moet rijden (3 kwartier heen en terug) en spring, enzovoorts ...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:14

Ik heb een goedkoop setje van 15 euro ofzo? no way dat ik 50 euro geef voor een stel beugelriemen? In mijn riemen zit trouwens een nylon-band verwerkt wat er toch voor zorgt dat ze minder snel uitrekken of scheuren. Je ziet die band wel zitten, maar met rijden ligt je been er toch boven...

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:15

Als deze beugelriemen ook echt langer meegaan, dan is het het zeker waard. Ik koop nu telkens voor 15 euro nieuwe beugelriemen als ze ongelijk zijn 8)7 Moet toch maar eens gaan informeren naar beugelriemen van betere kwaliteit.