Zo'n platte rug, geen schoft en breed type paard, Massimo??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LauwtjuhLevi

Zo'n platte rug, geen schoft en breed type paard, Massimo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 22:56

Ik heb bijna alle topic's afgerstruint, en overal zeggen ze wat anders.
Dus vraag ik om jullie mening.

Ik heb een 4 jarig paard, waarop nu een wintec pro ligt.
Deze heb ik gekocht en aangemete speciaal door John Khol. Nu leek deze een tijdje goed
te liggen, alleen nu ligt die niet meer goed (waarschijnlijk anders bespierd etc.)

Nu is het dus zo dat die vooral veel schuift.. ik zou zo een rondje om zijn buik met zadel en al kunnen draaien (oke oke, erg overdreven.. maar ik bedoel te zeggen, hij ligt gewoon niet perfect)

Dit zadel was goed vanwege de voorsingel die die had. Nu ben ik van mening wat ik ook aan dit zadel laat doen qua opvullen
dat die niet meer goed gaat liggen (de breedste boom zit er al in).. En nu is mijn vraag naar wat voorn zadel kan ik het beste
gaan kijken.
Nu even een opsomming van de probleem rug van mijn paard..
Het is een kruising tinker x fries.. en is dus breed gebouwd. heeft totaal geen schoft. en weinig wrong.
en een hele platte rug (bijzet tafeltje) en een hoge kont.
Nu hoor ik iedereen over de Massimo dressuur II praten (vindt hem al helemaal geweldig)
Maar wat zijn jullie bevindingen bij jullie paarden en wat voor rug hebben die paarden?
Alvast bedankt.. voor waarschijnlijk een simpele vraag, met een heel verhaal :+ :D

Daihyo

Re: Zo'n platte rug, geen schoft en breed type paard, Massimo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:59

Ik heb de Massimo Trail. Mijn paard is ook type bijzettafeltje (haflinger). Ronde ribben, weinig schoft.
Ik had eerst ook een Wintec, maar dat schoof naar voren. Ik ben toen in gaan lezen en uiteindelijk bij Massimo terecht gekomen.

Met passen heb ik 3 types geprobeerd. Dressuur I en II en de Trail. Op de laatste zat ik zelf het beste.
Maar alle 3 de types lagen goed op zijn rug. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Jim loopt er heel fijn onder. Laat los in zijn rug en loopt ontspannen.
Ik zou zeker eens kijken of je iemand kan laten komen om te passen.
Bij mij is Esther van Green Distance geweest.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:03

Ik had ook een brede ronde fries met weinig schoft en daar lag een zaldi hanover dressuurzadel perfect op.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 08:49

De massmo zadels zijn super!
De dressuur II is beter dan de dressuur I heb ik vernomen.

De Trail is echt een geweldig mooi zadel, maar als je echt allen dressuuur wilt dan heb je daar een goede keus aan.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:35

Ook ik heb een Massimo aan laten meten door Green Distance. Mijn fjord is ook van het type rondgeribt, geen schoft en tafelmodel.

Ik zat ook het beste in een Trail, dus die is het voor mij ook geworden. Door de rechte zweetbladen zou je met een Trail ook in de dressuur goed uit de voeten kunnen. Kwestie van passen dus.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:54

Loes'sCorner schreef:
De massmo zadels zijn super!
De dressuur II is beter dan de dressuur I heb ik vernomen.

Verschil tussen I en II is dat de zit van II dieper is en de II ziet er nogal wat chiquer uit (mooi bruin randje langs het zadel etc.). Of er ook echt verschil in leerkwaliteit zit weet ik eigenlijk niet. Singelsysteem is bij mijn weten hetzelfde tussen die twee zadels.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:42

ik heb een volbloed, die kwa bouw meer op een vlees koe lijkt :P

zo breed en rond, geen schoft en korte rug

heb er een stubben maesetoso op liggen, ligt echt super

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:03

Ik rijd ook gewoon dressuur met de Trail, gaat prima :D
Gewone beugels en beugelriemen aan. En ik heb er wel lange singelstoten onder laten zetten. Gaat perfect! Ik ga er binnenkort zelfs mee starten.
Ik zat juist niet fijn in de diepe zit van de dressuur. De Trail is iets vlakker, met wat minder wrong. En een super zachte zit :D

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:00

Ik had ook dat probleem!
Zelf ben ik overgestapt op boomloos drx tex cheyenne!

Paard heeft nog nooit zo ruim gelopen :-)

Je kan altijd een zadel op maat laten maken. Punt is dat een paard altijd verandert qua bespiering, daarom ben ik voor boomloos gevallen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:05

Ik heb een haf met hetzelfde type rug: breed, geen schoft, je kan er bijna op picknicken... Ik had er eerst een wintec 2000 op liggen, aangemeten toen ze 4 was, maar die bleef ook niet meer goed liggen naarmate ze wat ouder en breder werd. Ik heb ook een Massimo, maar ik heb de dressuur I. Enige verschil is inderdaad dat de zit van de II dieper is, maar verder zijn ze volgens mij nagenoeg hetzelfde (voor wat betreft kwaliteit enzo)

Een andere haf van mijn vader ligt een Kieffer Fryso op, dat ligt ook prima. Maar volgens mij heeft Massimo bredere bomen. Groot voordeel vind ik vooral dat je de boom van een Massimo nog 2 maatjes groter of kleiner kan laten maken, mocht je paardje nog van vorm veranderen.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:42

ukoldaatje schreef:
Ik had ook dat probleem!
Zelf ben ik overgestapt op boomloos drx tex cheyenne!

Paard heeft nog nooit zo ruim gelopen :-)

Je kan altijd een zadel op maat laten maken. Punt is dat een paard altijd verandert qua bespiering, daarom ben ik voor boomloos gevallen.

Heel mooi zadel indd. alleen ligt die niet goed op zijn rug!
Net zoals de barefoot Londen, die lag ook niet goed..

Ik binnenkort naar coutnryMill.. en dan even kijken welke het beste erop past
of de trail of dressuur II
Ik vind de strail ook wel erg mooi namelijk! en dan hoef ik ook geen extra springzadel voor in de toekomst aan te schaffen :D :+