Bucas regendeken, echt waterdicht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Djini

Bucas regendeken, echt waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 14:40

Hallo allemaal.

Na heel wat gedoe met dekens ben ik het nu een beetje zat; Ik heb al meerdere dekens geprobeerd, maar het past niet OF het wordt binnen 3 dagen gesloopt... Daarom heb ik een jaar geleden maar een 'goede' bucas smartex rain aangeschaft.

Deze deken ligt prima en lijkt tot nu toe onverwoestbaar. Perfect dus!
Tot gisteren dan.... Want toen kwam ik erachter dat mijn paardje met een zeer klamme deken buiten stond :( De deken was nog niet echt doorgelekt, maar als ik voorzichtig in de binnenkant kneep, dan kwam het vocht er toch wel doorheen en pony voelde niet echt superdroog meer aan.

Ik ga nu maar op zoek naar het bonnetje, want ik heb hem minder dan 1 jaar geleden gekocht. Hopelijk kan de winkel mij nog iets van garantie geven, al reken ik daar maar niet teveel op..
Ik was toch wel een beetje in de veronderstelling dat Bucas een zéér degelijk merk is, en dat de dekens van goede kwaliteit zijn. Dan mag ik er toch wel van uit gaan dat mijn paard de hele dag buiten kan lopen, zonder dat zijn deken water door laat?

Dus daarom zou ik wel willen weten of meer mensen deze ervaring hebben. En hoe hebben jullie dit opgelost? Moet ik toch maar weer een andere deken gaan zoeken?

Ik baal er echt van. Bah!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:49

Wij hebben met de dekens nog nooit problemen gehad.
De oudste was 10 jaar en hebben we vorig jaar vervangen omdat de deken niet op alle plekken meer goed waterdicht was.
Waar was de deken nat? Bij een vriendin was de deken aan de voorkant bij de hals/schouder wel eens wat vochtig maar dat paard was heel smal en de deken sloot daar niet perfect aan.
We hebben wel een losse hals gehad die als het geregend had vochtig was, die hebben we terug gestuurd en ze hebben er toen wat tests op los gelaten. Ze zeiden daar dat het wel goed was maar we kregen toch een nieuwe.
Ik zou idd kijken hoe het met de garantie staat, die is bij Bucas best lang.
Veel succes!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 15:07

De deken was bijna overal nat eigenlijk.. Dus het komt niet door inregenen :n

Ik heb zojuist naar het bonnetje gezocht, maar die kan ik helaas niet vinden (er staat me iets bij dat ik die 4 weken terug weggegooid heb :+ )
Het garantiebewijs heb ik nog wel, dus ik hoop dat dat voldoende is in combinatie met een rekeningafschrift (dat is toch ook een betaalbewijs.)

Ik vind de deken verder ook echt super, dus ik hoop echt dat het probleem opgelost kan worden.

cocktail

Re: Bucas regendeken, echt waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:15

Heb ook nog nooit meegemaakt dat bucas doorlekte, zal er idd mooi mee terug gaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:20

ik heb het eens meegemkaat met de bucas sunshower en die dus teruggebracht en op laten sturen naar bucas
en ik kreeg idd gelijk; heb een nieuwe gehad
heb verder alleen maar goede ervaringen met de bucasdekens; heb de bucas rain en de bucas all in one ook nog en zijn echt superdekens

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:21

Ik zweer bij Bucas ongeveer.

Had je er toevallig een onderdeken onder? Dan is het namelijk logisch...

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:23

Ik heb het gehad met een Bucas Irisch turnout met hals, het eerste jaar was de deken perfect waterdicht.
Het 2e jaar was de deken zo lek als een zeef, ik koop iig nooit meer zo'n dure deken. :n
We hebben de hals er maar afgeknipt en gebruiken hem als onderdeken.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:29

ik heb het ook ooit eens gehad datmijn bucas doorlekte, ik ben toen terug gegaan naar de winkel en heb meteen een nieuwe gehad, de oude zouden ze terug sturen.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:22

sb300786 schreef:
Ik zweer bij Bucas ongeveer.

Had je er toevallig een onderdeken onder? Dan is het namelijk logisch...

Ik heb er geen onderdeken onder, er zit alleen een fleece laagje in. Ik was ook helemaal overtuigd van deze dekens, tot nu dan..

Komende week ga ik naar de winkel. Hopelijk kunnen die een beetje service geven, ondanks dat ik geen bon meer heb. En anders denk ik dat ik hem maar goed ga wassen en behandelen met speciaal spul, misschien helpt dat nog. Al zal hij nooit helemaal waterdicht worden dan, en daar had ik hem toch eigenlijk wel voor gekocht.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:26

Kan het ook zijn dat je paard eronder gezweet heeft?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:26

Heb je 'em ook laten wassen? Wij laten ze altijd wel weer waterdicht maken.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:57

Het was absoluut geen zweet. Het water kwam gewoon door de buitenste 'waterdichte' laag heen, het fleece was al behoorlijk vochtig maar gelukkig nog niet helemaal doorweekt.
Een paar weken terug, toen het sneeuwde, heeft pony de deken ook op gehad. De deken bleef toen ook mooi heldergroen van kleur ondanks de neerslag.

Afgelopen donderdag, toen het bijna de hele dag regende/sneeuwde, zag de deken er ineens ook heel donker uit. Vanwege het vocht dat dus gewoon ín de stof van de deken zat.

Ik heb de deken nog nooit laten wassen, en hij is in totaal ongeveer 14 dagen gebruikt in het afgelopen jaar. Op het kaartje bij aankoop staat dat de deken vóór gebruik niet eerst behandeld hoefde te worden, dus dat heb ik ook niet gedaan.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:37

Wij hebben verschillende Bucas dekens. De ene is wel goed waterdicht en de ander weer niet. Dit ligt niet meteen aan de prijs van het model, ik had een power turnout full neck (van € 330,-) die ook meteen al lekte.
Door mijn Irish Turnout full neck (van € 130,-) kwam geen druppel en hij bleef er kurkdroog onder (helaas heeft shet lief deze kapot gescheurt).
Beide dekens waren dik gevoerd.
We hebben ook een Power Turnout Lite en die bleef ook 100% droog net als een Smartex medium. De Irish Tunrout lite lekte ook als een zeef.