past mijn hi-tech pad goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xrenox

past mijn hi-tech pad goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 18:09

Hallo,

Ik heb een hi-tech pad gekocht. Daarin zaten dubbel dikke inlages. Met de dikke inlage lag het dekje niet mooi op mijn brede haflinger.
Nu heb ik de inlage van mijn grandeur pad in mijn hi-tech pad gedaan.
Nu vind ik de pad wel beter liggen maar de achterkant blijft iets omhoog liggen ( ongeveer 2 a 3 cm).
De schofruimte is nu na mijn idee wel goed.

Mag de pad iets van de rug afliggen? En wat kan ik evt. doen om hem aan te laten sluiten op de rug van mijn haflinger?

Alle reacties zijn welkom

[img]/http://www.mijnalbum.nl/Foto-JR8QTPBK.jpg[img]

Afbeelding

itsmi

Re: past mijn hi-tech pad goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:24

Bij de dressuur is het geen probleem als het shabrak een klein stukje omhoog ligt aan de achterkant, dat moet juist, even omhoog trekken aan de voor- en achterkant! Hoe het bij joui zit weet ik niet, maar het lijkt me dat het geen kwaad kan. Als het op de schoft maar niet te strak zit, daar moet het echt goed passen..

Lekkere harige haf heb je zo te zien :P

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:28

Zo, nu kunnen we de eerste foto ook zien ;)
Afbeelding
komt het niet gewoon door het klitteband dat de achterkant omhoog getrokken wordt? Daar lijkt het nu wel op namelijk... Of het kwaad kan, dat weet ik helaas niet...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:35

Daa rlijkt het idd wel op. Is dat klitteband 1 lengte? Of kan je het verstellen? Anders zou je misschien iets langer moeten doen..

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 19:01

bedankt voor de reacties.
@ hahaatje bedankt ik was al aan het zoeken hoe ik de foto goed kon krijgen.

De klitten band zit vrij los.
Ook als ik de pad zonder zadel ( los) op mijn paard leg dat steek de achterkant iets omhoog

Afbeelding Dit is de voorkant.
Sorry ben niet zo goed in foto's maken!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:04

mijn hi-tech pad deed dat ook altijd onder barefoot cheyenne. Is geen probleem, ik heb er altijd heerlijk mee rondgehobbeld. Ik vind het juist altijd wel fijn dat een pad niet helemaal strak trekt onder het zadel. Dan krijg je ook geen afgeschuurde haren (dat had ik met veel normale dekjes juist vaak wel, in combinatie met een wollig fjordenvacht).

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 19:34

@ djini
Ja ik had ook altijd schuurplekken met de dikke inlages. vandaar dat ik nu dunne erin heb. En toen ik nog met een engelszadel reed had ik ook altijd gedonder met dekjes. Fijne he paardje met een wollige vacht staat schatig maar is niet altijd handig ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:48

Dit is geen echt NA-onderwerp en past daardoor beter op HAR.
Ik verplaats het dus van NA naar HAR.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:17

De Hi-Tech pad heeft een mooie anatomische vorm zodat hij niet knelt op paarden met wat meer schoft of "holling" in de rug :)

Je Haf zal een wat rechtere rug hebben waardoor de achterkant van de pad wat omhoog steekt.

En het klittebandje draagt hier ook aan bij ;)

Het is juist wel fijn als een dekje omhoog gaat aan de achterkant , inderdaad zodat het achterste randje niet zo snel haren af zal schuren :)

Dus wat mij betreft ligt je pad er prima onder hoor , staat ook gaaf +:)+

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 22:43

@ dyonne bedankt dat je hem het verplaats. nu krijg ik misschien nog meer reactie! :P

@ pmarena ik heb er nu de dunne inlage in gedaan. Kan dat?
De dikke inlage vind ik te hard en het voor boogje lag hoger dan het achterboogje, het zadel lag er meer op mijn paard en nu ligt die mooi rond op mijn paard dus lijkt mij dat ik de dunne inlage beter kan gebruiken.

Bedankt

Ik zal morgen foto's maken en plaatsen met de dikke inlage. Nu ben ik benieuwd of de pad daarop ook goed ligt. Ik twijfel namelijk heel erg :? :? :?

Bedankt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:48

Je hebt een DryTex zo te zien , die heeft van zichzelf een setje inlages ingebouwd als het ware , met de VPS :)

De Hi-Tech pads zijn eigenlijk gemaakt voor de zadels zoals ze waren voor de VPS.

Combineer je dubbeldikke inlages met een VPS-zadel , dan heb je eigenlijk de dikte van 3 inlages en dat is ERG overdreven.

Dus enkele inlages dat is prima hoor , tenzij je ineens een bizar puntige Haf hebt ;)

Enige probleem dat er zou kunnen zijn , is dat de dunnere inlages het inlage-vak niet goed opvullen , waardoor de onderkant (de Sympanova) in een plooitje zou kunnen gaan liggen en dat zou wel vervelend aanvoelen. Dat zou ik dus wel even controleren , of dat probleem niet ontstaat bij je pad :)

Vergelijk het met een hoeslaken dat een maatje te groot is voor de matras waar je het overheen doet , dan hoe je ook van die vouwtjes over ;)

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 00:33

ik ga het morgen meteen controleren een goede tip zeg! het scheelt dat hij wel lekker bol is.

En weer wat geleerd over het vps syteem :P

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:54

als het zadel al wat ouder is (1 jaar ) dan zit er toch nog geen vps in? dat kun je aan de buitenkant toch niet zien?
denk ook niet dat het veel uitmaakt als t zo omhoog steekt.
misschien ook een beetje doordat ie nog nieuw is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:21

Het is zo te zien een DryTex zadel , en die zijn allemaal uit de periode dat de zadels al met VPS geleverd werden. Er bestaat geen DryTex Barefoot zonder VPS , vandaar :)

Net zoals dat bvb. de Lexington zonder VPS niet bestaat.

Tevens hebben de VPS-zadels allemaal geen ritsje meer op de cantle , en een weggewerkte rits op de pommel.

Dus ook bij de leren versie kun je van buiten makkelijk zien of die wel of geen VPS heeft :)

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 15:01

het is idd een Dry tex zadel met vps

Hier een paar foto's met dubbel dikke inlage.
Lijkt mij toch beter om met dunne inlages te rijden.
Er zitten geen plooien in het dekje ;)

Afbeelding

achterkant:
Afbeelding

ik heb het idee dat met de dubbelsike inlage de inlage elkaar aan de voorkant bijna raken.
Er kan ongeveer 2 a 3 vingers tussen de bij inlage.

Hoe vinden jullie de pad liggen met dubbeldike inlage?

bedankt

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:08

pmarena schreef:
Het is zo te zien een DryTex zadel , en die zijn allemaal uit de periode dat de zadels al met VPS geleverd werden. Er bestaat geen DryTex Barefoot zonder VPS , vandaar :)

Net zoals dat bvb. de Lexington zonder VPS niet bestaat.

Tevens hebben de VPS-zadels allemaal geen ritsje meer op de cantle , en een weggewerkte rits op de pommel.

Dus ook bij de leren versie kun je van buiten makkelijk zien of die wel of geen VPS heeft :)

ow dat wist ik ook nog niet.
Heb nog een zonder vps en heb me, zolang ik geen nieuw zadel nodig heb, nog niet verdiept in die nieuwe.

denk dat die dubbeldikke ook wel kunnen. Maar t ziet dr wel een beetje " geforceerd" uit.
en als je vps hebt, dan lijk me een enkele ook wel voldoende