Neoprene beenbescherming voor ALLE disciplines??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mallodie

Neoprene beenbescherming voor ALLE disciplines??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 10:50

Hallo,

Ik ga over een paar weken terug starten met mijn jonge paard. Longeren en later inrijden. Nu is het nogal een hevig ding en kent geen risico's, ze loopt soms als een gek door de piste en verwond zich ook soms.
Nu ben ik al een tijdje aan het nadenken over de 'Neopreen' beenbescherming, nu staat op verschillende sites dat het vooral dressuurgericht is en ook in de winkel dacht ik 'dressuur' gelezen te hebben.

Nu vond ik daarnet plots een paar sites die beweren dat het voor ALLE disciplines geschikt is. Ze is een springpaard dus ik wil de bescherming voor het springen ook gaan gebruiken.

Iemand ervaring hiermee? Of iemand die het aanraad/afraad en waarom?

Alvast bedankt!
Carmen

CalvinM

Re: Neoprene beenbescherming voor ALLE disciplines??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:52

Waarom niet gewoon peesbeschermers met eventueel springschoenen? Wat is de meerwaarde van een 3 in 1 beschermer?

In mijn ogen biedt een peesbeschermer meer bescherming op de pezen als een 3 in 1 beschermer. Bovendien wordt de laatstgenoemde warmer. Zelf gebruik ik voor mijn jonkie de peesbeschermers van Tri-Zone. Deze worden lang zo warm niet en zijn extra verstevigd.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:56

Met zo'n dol jong paard zou ik ook voor peesbeschermers kiezen. Die harde achterkant biedt veel meer bescherming op de pezen, en daar heb je de bescherming volgens mij het hardste nodig.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 11:14

@ CalvinM: Ik wil ze net omdát het 3 in 1 is. Al die verschillende dingen aan haar benen... Dan heb ik liever 1 ding eraan ipv al dat gerommel.

@Roxx: zou je nadien eventueel wel overwegen om de neopreen te nemen? Als het dolle eraf is zeg maar. Over een paar maanden ofzoiets.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:28

Maar 3 in 1 beschermen niet tegen het aantikken van de voorbenen met de achterbenen. De klap kan dan nog de pezen beschadigen. Waarom niet gewoon alles met peesbeschermers doen? Ook met 3 in 1 beschermers kom je vaak nog aan springschoenen, ze beschermen de bal van de hoef niet toch?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:28

Lekker gewoon die standaard peesbeschermers eromheen doen :j die zijn gewoon het handigst :) Ook met omdoen enzo vind ik die veel handiger :)

Mijn paardje mag ze niet meer om door een schieffel, maar anders reed ik daar ook nog lekker mee :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:11

als je dan toch graag iets wilt wat het been rondom beschermt zou ik voor de eskadron allround gaan, deze beschermt rondom maar heeft een harde schaal erin zitten.
springschoentje erbij om en je bent klaar

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 14:32

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal waarschijnlijk in het begin de 'gewone' peesbeschermers nemen.
Later zijn misschien de eskadron allround wel een optie. En dan neem ik voor dressuur later toch de neoprene, ik vind ze gewoon heel leuk! :D

Maar voor het begin ga ik jullie mening volgen en de gewone peesbeschermers ronddoen! Bedankt voor jullie reacties.

Er mag een slotje op.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:40

ik vind die neoprene beschermers echt ondingen, beschermen niet goed en zakken enorm af

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:33

Echt? Zakken ze af? Zou niet mogen toch. Ze zijn toch niet voor niets zo duur, zeker in vergelijking met de gewone beenbescherming.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:37

Neoprene beschermers vind ik ook niets. Ze bieden op een klein stukje misschien meer bescherming, aar ze worden heel warm, en beschermen lang niet zo goed als een peesbeschermer. Stel dat je ze voor het crossen ook wil, zakken ze gigantisch af in de waterbak. Nee, geef mij maar gewoon peesbeschermers!