Bandages, maar welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xlszjuh95

Bandages, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:16

Ik wil graag bandages kopen maar welke zijn het best?
*Acrylbandages
*Elastische bandages met fleece deel
*Elastische werkbandages
*Fleece bandages

Welke bandages zijn het best? :o of maakt het niet zo zeer uit?

Judje

Re: Bandages, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:27

Het ligt er maar net aan wat je met je bandages van plan bent.

Wil je ermee trainen of voor op stal? Daarnaast is het bij ALLE soorten bandages HEEL belangrijk dat ze goed worden aangebracht én dat je er altijd een onderlap onder hebt zitten.

Je vraagt het niet in je topic, maar ben je bekend met de nadelen, die bandages kunnen hebben doordat de onderbenen te veel opwarmen?

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:36

Judje schreef:
Het ligt er maar net aan wat je met je bandages van plan bent.

Wil je ermee trainen of voor op stal? Daarnaast is het bij ALLE soorten bandages HEEL belangrijk dat ze goed worden aangebracht én dat je er altijd een onderlap onder hebt zitten.

Je vraagt het niet in je topic, maar ben je bekend met de nadelen, die bandages kunnen hebben doordat de onderbenen te veel opwarmen?

ik was van plan om ze te gebruiken bij trainen
ik heb nog nooit eerder met mijn eigen paard met bandages gereden wel 1x met een verzorg pony maar die stond al klaar toen ik er op kon(voor dat jullie gaan denken wat een luilak dat ze iemand anders haar pony laat klaar maken, ik had een gekneuste rib, en wou perse rijden, dus heeft de eigenares de pony voor me klaar gemaakt en mocht ik ff rijden)
heb nog nooit eerder zelf bandages om gedaan.
en de nadelen nooit van gehoord, maar als je nog meer weet zou ik het graag horen! :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:42

Slecht bandageren kan peesblessures in de hand werken door slechte doorbloeding en drukkingen op de pezen.
Bandageren ter ondersteuning van pezen heeft alleen zin als je de kogel mee inpakt in V-vormige omzwachteling.

Elastische bandages zijn hiervoor het verraderlijkst zeker die met een fleece deel. Dit hoort zogezegd de onderbandage te vervangen, maar mijn ervaring is dat je amper 1x deftig het been kan "omwikkelen" en daarna al aan het elastische deel zit => veel kans op ongelijke drukverdeling.
Als ik moet bandageren, dan gebruik ik liefst fleecebandages, hierbij moet je geen onderlappen gebruiken, maar beter is van wel. Ik ben er niet zo heel handig in dus acryl en onderbandages vallen al af (toch voor het rijden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:29

het beste kun je geen bandage's om doen. Deze warme de benen extreem op en ze kunnen zelfs blessures veroorzaken!

Je kunt beter goede peesbeschremers nemen. Deze beschermen te minsten! Een bandage doet dit totaaal niet. Ook kun je een peesbeschermer moeilijk verkeerd omdoen

996880

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:29

Maakt niet veel uit alles is wel goed, maar bij Elastische werkbandages moeten er geloof ik wel onderlappen onder en dit hoeft bij fleece bandages niet.

sangie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:12

ik gebruik altijd acrylbandages of elastische bandages,
onder alle 2 de soorten heb ik wel onderlappen onder

maar als je niet kunt bandageren moet je het ook niet doen!
je hebt dan zo een blessure te pakken

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:22

bandages zijn over het algemeen niet de beste beenbescherming die er is, is gebleken uit een onderzoek.

slecht bandageren veroorzaakt peesblesures

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:35

fleeche met goed klitteband, pas wel op! goed bandageren ander idd peesblesures

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:35

allemaal even goed maar ik zou wel afspoelen ofzo na het rijden want zomers enzo word het warm onder de bandages ze beschermen wel maar als je ze echt voor de bescherming wil zou ik toch beenbescherming nemen is het meer voor de sier zijn badages wel mooi maaar kijk uit voor blesures

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:39

sommige zeggen je moet perse onderklappen eronder doen dit is niet waar!1 licht aan de soort bandages. maar als het niet nodig is dan zou ik het niet doen. want, als je niet weet hoe je ze om moet doen kan er vanalles mis gaan

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:46

Je kan het beste ook even met de zoekfunctie zoeken, dan kan je echt heel veel vinden over de bandages.

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:47

als ze maar ademen, dat is het beste tegen blessures
en met elastiek erin is wel fijn, fleece is wat lastiger om te binden..