).Nu mijn merrie drachtig is rijd ik eigenlijk al een paar maanden regelmatig zonder zadel, ze wil niet meer aangesingeld worden maar vindt het heerlijk om nog een stuk lekker door het bos te stappen. Nou ben ik eigenlijk wel zo erg fan geworden van het zonder zadel rijden dat ik zit te twijfelen ofdat ik er ooit nog wel een zadel op wil doen. Het is een merrie die heel moeilijk een zadel accepteert en ik reed het laatste anderhalf jaar met het boomloos zadel van ghost. Die beviel mij heel erg gooit, nog nooit zo een heerlijk zadel gehad. Maar zonder zadel vindt ik nu eigenlijk stiekem toch wel een heel stuk prettiger. Ik heb een hele stabiele zit dus in die zin hinder ik de merrie niet. Maar ik weet niet of het nu wel zo goed is om zonder zadel te blijven rijden. Hoe zit dat met de drukverdeling en de belasting?
Ik rijd niet veel, hoogstens 2 keer per week een uurtje. En af en toe een dagtocht, dat blijf ik trouwens wel met zadel doen. De kortere buitenritten doe ik nu wel zonder zadel.
Probeer de druk een beetje te verdelen over je kont en bovenbenen, en zorg dat je niet stuitert, en dan moet het helemaal geen probleem zijn, voor die paar keer per week.
Die zijn vrij breed, ga maar eens op je hand zitten.