ervaring met asymmetrische beugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

ervaring met asymmetrische beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 18:42

hoi, ik had een vraagje. ik heb nu schuine beugelblokjes, maar weet niet precies welke kant waar moet, of de hoge kant nu aan de binnen of buitenkant moet. en wat is het effect van dit soort blokjes/ beugels?

groetjes

elias

Re: ervaring met asymmetrische beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:44

ik dacht de hoge kant aan de buitenkant, maar die beugelblokjes lijken me niet prettig, heb je niet gewoon normale beugelblokjes?
ik heb ook niet het idee dat het goed i voor je enkels om ze in die positie te rijden, en er druk op uit te oefenen..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:45

Hoge kant moet binnen bij a-symetrische beugels.

Het gaat dan aan de buitenkant omhoog staan. Hetzelfde als schuine blokjes.

Je enkels en je voeten worden in een bepaalde positie gedrukt. Je moet er van houden. Ik heb ze iig niet nodig O:)
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 24-01-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:47

eenitraM schreef:
Hoge kant moet binnen.

Je enkels en je voeten worden in een bepaalde positie gedrukt. Je moet er van houden. Ik heb ze iig niet nodig O:)

hoge kant van de blokjes moet aan de BUITENkant zodat je tenen naar binnen gaan staan, ik krijg ontzettend last van mijn enkels met die dingen.

AtSeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:49

Mijn tenen waren altijd een soort uithangborden, nu heb ik vandaag voor het eerst met asymetrische beugels gereden en het is nu een stuk minder. :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:50

Wildgirl schreef:
eenitraM schreef:
Hoge kant moet binnen.

hoge kant van de blokjes moet aan de BUITENkant zodat je tenen naar binnen gaan staan, ik krijg ontzettend last van mijn enkels met die dingen.

Ja!! Aan de buiten kant!! Zodat de BUITENkant omhoog gaat staan. Dus schuin. 3 cm hoger dan de andere kant.

HorsewareJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:52

De hoge kant moet aan de BUITENkant. Ik vind het zelf wel prettig rijden, maar heb nu andere beugels zonder blokjes.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:53

Horseware schreef:
De hoge kant moet aan de BUITENkant. Ik vind het zelf wel prettig rijden, maar heb nu andere beugels zonder blokjes.

BINNENKANT!!!

Het heeft dan hetzelfde effect als schuine blokjes.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:54

de vraag gaat over de A-symetrische beugels, daarvan moet toch de lange kant aan de binnenkant zodat de buitenkant omhoog gaat.
De blokjes....hoge kant aan de buitenkant...dan wordt toch binnenkant van de beugel ook de lange kant? Zelfde effect dus.
Klinkt krom maar zo zou het moeten. Dus zoals EenitraM zegt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:59

lucas03 schreef:
de vraag gaat over de A-symetrische beugels, daarvan moet toch de lange kant aan de binnenkant zodat de buitenkant omhoog gaat.
De blokjes....hoge kant aan de buitenkant...dan wordt toch binnenkant van de beugel ook de lange kant? Zelfde effect dus.
Klinkt krom maar zo zou het moeten. Dus zoals EenitraM zegt.

*\o/* als ik weet dat ik gelijk heb, krijg ik me gelijk ook. :P

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:00

Bij de schuine blokjes moet de hoge kant aan de buitenkant, dus bij je kleine teen.
Bij de a-symmetrische beugels zorg je ook de de kant waar je kleine teen zit hoger is dan de kant waar je grote teen zit.
Dus als de beugels aan het zadel hangt, moet de gleuf waar de beugelriem doorheen gaat, richting het hoofd hangen. Die kant is dan dus hoger.

HorsewareJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:32

eenitraM schreef:
Horseware schreef:

BINNENKANT!!!

Het heeft dan hetzelfde effect als schuine blokjes.

Ach, stom, niet goed gelezen. Ik dacht dat het om beugelBLOKJES ging.
Idd, bij de beugels moet de lange kant aan de buitenkant.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:20

Bij de a-symmetrische beugels moet de lange kant aan de binnenkant. Ze zijn er voor om goed je tenen naar binnen te houden en je hak uit te drukken. Ik rijd er zelf ook mee en vind ze prima :). Persoonlijk vind ik het prettiger rijden dan scheve beugelblokjes, omdat je toch een recht oppervlak hebt, dus ik vind dat het meer steun geeft, maar dat is persoonlijk ;).

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:39

Dat is vreemd dat je dat zegt, want het geeft allebei precies hetzelfde effect.