Ervaringen met 'Back on Track' producten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Ervaringen met 'Back on Track' producten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 20:58

Vandaag op Jumping Amsterdam heb ik wat informatie gekregen over de producten van "Back on Track".

Te vinden op:
www.backontrack.de en
www.backontrack.eu

Over de werking ed. kom ik met deze informatie wel redelijk wat te weten.
Maar wie heeft er ook daadwerkelijk ervaringen met deze producten?
En zo ja, hoe zijn deze?
Zijn er ook echt veranderingen merkbaar bij gebruik?

Wolkje

Re: Ervaringen met 'Back on Track' producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:20

Ik gebruik Back On Track onderlappen bij stalbandages.
En ik moet zeggen dat er wel verschil is met gewone lappen. Als ik ze afhaal, merk ik inderdaad dat ze warmer zijn dan gewone lappen.
Ik heb ook gewerkt met dekens, en onderlappen voor werkbandages.
Het spul doet precies wat het belooft; verwarmen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 10:25

Maar bij beschermers ed. voor paardrijden is het toch juist de bedoeling dat deze de warmte afvoeren?

Ik weet er het precieze niet van, maar heb de laatste tijd juist altijd begrepen dat grote warmte onder beschermers juist blessures kan veroorzaken.

Of geven deze dingen dan weer een soort warmte af die niet schadelijk is :?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:27

Djilna hier op bokt heeft een deken ervan gebruikt, misschien kan je die eens pben?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 10:28

Dankje, ga ik doen :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:10

Benen zou ik idd niet willen verwarmen. Er zitten daar geen spieren, en die wil je graag verwarmen. Ik zou graag zo'n deken willen! Mijn paard heeft snel last van haar rug, dus dan is zo'n deken wel een uitkomst!
Verder heb ik er geen ervaringen mee trouwens. Kreeg er laatst toevallig een folder van van mijn stalgenoot

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:18

Ik ben ook wel benieuwd. Zoek eigenlijk nog makkelijk aan te brengen 'beschermers' voor na zware inspanning.
Ben toch wel benieuwd hoe dat zit met de warmte, dacht dat je die inderdaad juist af moest voeren?
Heb net zitten kijken naar de 'Coolsport Coolboots' iemand die hier ervaring mee heeft?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:26

Back on track producten warmen juist op. Ik heb de Coolsport Coolboots, echt geweldige dingen! Ik heb er inmiddels 1 voor ieder been, en gebruik ze heel vaak. Als ik een cross/crosstraining/springtraining of iets anders zwars heb neem ik ze gewoon mee, leg ze van tevoren in het water en dan krijgt Vorstin ze op de terugweg om. En thuis gebruik ik ze ook wel eens na het werk.

july81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:33

Ik heb de kniebeschermer van back on track, maar hij blijft voor geen meter zitten. Ik zag ook niet echt resultaat toen ik 'm gebruikte.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:36

Ik heb de spronggewricht brace en deze werkt erg goed.
Mijn paard heeft drie overvullingen op zijn sprong en wanneer ik de brace 8 uur om heb gehad (wat wordt aangeraden) dan zijn ze echt kleiner en zachter. Ik doe hem voor het werk om en 's avonds gaat hij weer af.
Hij blijft super zitten.
Zou ook graag een dekentje willen maar die vind ik best nog prijzig. Al zag ik dat je bij een abonnement van Ros er een bij krijgt en voor dat pakket dan 49euro betaald. Dat is dan weer goed te doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:39

In Amerika werd er wel redelijk vaak mee gereden. De warmte van de paardenrug wordt gereflecteerd op het dekje en die kaatst het zeg maar weer terug naar de rug. Op zich wel een logisch verhaal.

De dekjes bij Jumping waren maar 25 euro, das op zich wel het proberen waard. Jammer dat er dan zo groot Back on Track op staat.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:20

july81 schreef:
Ik heb de kniebeschermer van back on track, maar hij blijft voor geen meter zitten. Ik zag ook niet echt resultaat toen ik 'm gebruikte.

Ik heb de deken en de kniebrace. Die laatste bleef vooral niet zitten omdat mijn paard er met de tanden aan trok :+

De deken heb ik indertijd aangeschaft omdat mijn paard zijn schoft gebroken had. De 1e 3 weken mocht er sowieso niets op, maar daarna ben ik begonnen met opbouwen van het dragen van de BoT deken.

Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe het herstelproces was gegaan zónder de deken. Naast de deken heb ik ook homeopathie, reiki en supplementen zoals MSM-zwavel ed gebruikt om het genezingsproces te bevorderen. Dus tja wat heeft dan (het beste) gewerkt?

Wat ik wel weet is dat mijn paard boven verwachting goed is hersteld (5 werveluitsteeksels gebroken). Sneller dan verwacht en beter dan verwacht. Hij heeft inmiddels zelfs een 86km endurancewedstrijd uitgelopen en we gaan door voor de 160km ;)

De deken heb ik sindsdien niet meer gebruikt omdat mijn paard gegroeid is en hij eigenlijk niet goed meer past. Zou eigenlijk een maat groter moeten hebben. Maar omdat ik niet verwacht dat ik hem heel veel ga gebruiken vind ik dat een te grote uitgaven. Dan gebruik ik voor die paar keer liever die een fractie te krappe. Wil hem nl nog wel gebruiken voor na zware endurancewedstrijden om het hele lijf ondersteuning te geven.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:39

Omdat ik het zonde vond om een nieuw topic te openen stel ik hier nu de vraag:

Zijn er al meer ervaringen met BOT?

Zijn er mensen die ervaring hebben met de stalbandages ter preventie van peesblessures?

Zijn er al ervaringen met de schabrakken?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:21

Niemand ervaringen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:43

Ik weet dat dit inmiddels een erg oud topic is, maar ik vraag me af of er inmiddels al meer ervaringen zijn.
Voor mijn paard die snel last heeft van haar (rug)spieren, lijkt dit me het waard om te proberen. Mijn vraag is niet alleen of het werkt, maar ook wat het handigste werkt.
Ik kan de rugverwarmer kopen, of een van de dekens en die als onderdeken gebruiken. Ik vraag me af hoe je de rugverwarmer precies vastmaakt aan je deken, en of hij goed blijft liggen. En ik vraag me af of de dekens niet gaan schuren als je ze altijd op hebt liggen. Zo'n zadeldekje lijkt me ook wel wat, maar het lijkt me handiger om voor het werken te verwarmen ipv tijdens het werken.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:05

Snoekiej schreef:
Ik weet dat dit inmiddels een erg oud topic is, maar ik vraag me af of er inmiddels al meer ervaringen zijn.
Voor mijn paard die snel last heeft van haar (rug)spieren, lijkt dit me het waard om te proberen. Mijn vraag is niet alleen of het werkt, maar ook wat het handigste werkt.
Ik kan de rugverwarmer kopen, of een van de dekens en die als onderdeken gebruiken. Ik vraag me af hoe je de rugverwarmer precies vastmaakt aan je deken, en of hij goed blijft liggen. En ik vraag me af of de dekens niet gaan schuren als je ze altijd op hebt liggen. Zo'n zadeldekje lijkt me ook wel wat, maar het lijkt me handiger om voor het werken te verwarmen ipv tijdens het werken.

Ik heb de rugwarmer mogen testen. Ik ben geheel niet tevreden over de pasvorm, want die zit er eigenlijk niet in.
Hoe je de deken moet vastmaken is eigenlijk een raadsel. Alleen een singel eromheen werkt niet, door de slechte pasvorm blijft de deken niet liggen. Bij mij gaan de paarden ook in de wei, dat gaat met de rugwarmer helemaal niet..
Ook heb ik een deken mogen proberen, de maasdeken (http://www.backontrack.com/nl/producten ... maasdeken/) de deken zit erg goedkoop in elkaar, voorsluitingen zijn erg slap. Bij mijn paarden heb ik géén verbetering gemerkt. Prijs/kwaliteit is erg matig.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:35

En de ruiter spullen van dit merk? Iemand ervaringen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:59

TICKELS schreef:
Ik heb de rugwarmer mogen testen. Ik ben geheel niet tevreden over de pasvorm, want die zit er eigenlijk niet in.
Hoe je de deken moet vastmaken is eigenlijk een raadsel. Alleen een singel eromheen werkt niet, door de slechte pasvorm blijft de deken niet liggen. Bij mij gaan de paarden ook in de wei, dat gaat met de rugwarmer helemaal niet..
Ook heb ik een deken mogen proberen, de maasdeken (http://www.backontrack.com/nl/producten ... maasdeken/) de deken zit erg goedkoop in elkaar, voorsluitingen zijn erg slap. Bij mijn paarden heb ik géén verbetering gemerkt. Prijs/kwaliteit is erg matig.

Bedankt voor je reactie. Via wat heb jij dit mogen testen?

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:05

Heb voor iemand anders een paard met peesblessure 2 maanden verzorgd met BOT bandage. Was ernstige peesblessure bij Grand Prix paard. Iedere dag smeerde ik 's morgens het onderbeen heel goed (behoorlijke laag) in met die dikke nivea (die in die platte pot). Daaromheen deed ik aluminiumfolie en vervolgens een gewone bandage. Deze combinatie zorgde voor veel warmte en daardoor een sterkere doorbloeding. 's Avonds ging de hele boel eraf en ging de BOT erom. In 2 maanden tijd is de omvang van de pees gereduceerd van 2,4 naar 1,2 (geloof ik). Weet niet of het nou echt aan de BOT heeft gelegen, of aan het 3 x per dag 15 minuten wandelen op het harde en verder stalrust of aan de nivea, maar nu gaat het weer goed met het paard!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:52

Ik heb de nekbeschermer voor mijn paard besteld. Hij is vaak wat stug in de buiging van zijn hoofd (mn naar rechts), en heeft vaak wat last van het draaien van de bovenste nekwervels. Die zijn door een val vorig jaar geblokkeerd geweest. Dat blijft bij tijd en wijle een probleem bij het rijden.
Dit ding zou de spieren daaromheen warm houden.
Ben benieuwd. Kostte maar 35 euro, dus ik vond het de moeite van het proberen wel waard.
Als ik (al dan niet) resultaten heb, dan zal ik dat melden in het topic.

nadimo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:26

En werkt de nekbeschermer Nadita?

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:57

NiNM schreef:
En de ruiter spullen van dit merk? Iemand ervaringen?

Jazeker, ik heb op mn werk altijd de nek/schouderwarmer aan. Mijn nek er schouders blijven de hele dag lekker warm waardoor ik minder klachten heb!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:50

nadimo1 schreef:
En werkt de nekbeschermer Nadita?

Ik merk geen verschil :n